Ekonomin....
Hej allihop,
skulle bara vilja höra er åsikt i en fråga som nyss uppstått mellan mig och min sambo. Vi har bott ihop i ungefär ett år och började i början av sommaren att leta efter ny lägenhet. Anledningen var att lägenheten vi bodde i var ganska gammal och vi ville ha något nyare, fräschare. Min sambo har ett bra jobb sedan flera år medan jag fortfarande studerar, och ända sedan början av sommaren har jag påpekat att det finns en risk att jag kommer att behöva flytta till en annan stad och läsa under året som kommer, detta skulle innebära att vi kommer att bo isär och ses varannan helg.
När vi hittade lägenheten som vi nu flyttar till sa jag till min sambo att han måste tänka efter om han kommer att kunna betala hyran även om jag inte bor där under året som kommer. Alldeles nyss när han kom hem från jobbet och vi pratade om att jag förmodligen säkert kommer att plugga i en annan stad det här läsåret så säger han att jag lovat att jag skall betala halva hyran oavsett om jag bor här eller ej!!!
Jag blev alldeles paff men han gav sig inte och sa att jag har lovat det och att han inte klarar sig annars, och jag tänker nu på hur jag kommer att klara att betala min egen hyra, telefon, levnadskostnader och även betala halva hans eller vår...tanken är ju att vi ska bo där tillsammans sedan när jag är klar.
Vore tacksam om någon kan ge mig sin syn på saken...
M V H Giovanna