• Jennifer E

Hittade en gammal kille på nätet...

Vad göra?

Jag var milt "besatt" av honom två år i högstadiet, vi var halvtillsammans men han var äldre och utnyttjade nog min osäkerhet lite. Han var aldrig elak eller så.

Jag brukar då och då titta på nätet efter folk jag haft kontakt med tidigare och har tittat efter honom några ggr men han har aldrig funnits, han har ovanligt namn. Nu dök det upp en med hans namn i STHLM, det behöver inte vara han men...

Jag vill ringa, vill träffa honom för att se hur han ser ut, vem han är idag. Jag älskar min sambo och är inte intresserad av den här killen på DET sättet.

Ska jag säga till min sambo eller "det man inte vet...". Jag skulle inte uppskatta om han skulle träffa en gammal flamma med flit men skulle ej hindra honom!

Hjälp, snälla, era åsikter brukar vara bra!

• Svar på tråden Hittade en gammal kille på nätet...
  • Rydén

Jag tycker nog inte att du ska träffa honom.
    Men om du bestämmer dig för att träffa honom så måste du säga det till din sambo, annars verkar det som om du trots allt är intresserad av den här mannen.
    Varför hålla det hemligt om det inte betyder något?

Kram

• Jennifer E

Precis vad jag kom fram till! Men sen kom jag på att jag skickar ett sms, har han kameramobil så kan vi skicka bild. Det räcker ju! Tack!

• EmmaPemma

Ja, det är ju bra. Då är man helt säker på att det är ett avslutat kapitel .
    Skriv hur det gick sedan (om du vill förstås)

• New York brud

J-LO, later som du ar och tassar pa lite halvdjupt vatten. Om du ar HELT saker pa att du bara ar nyfiken och din sambo inte skulle bli sarad, varfor inte. Men eftersom du fragar om rad och tjae en kansla i det du skriver kanns det som en gra zoon. Forsok vara sa arlig du bara kan, mot dig sjalv och sambon och ta sedan ett beslut.

Sedan laste jag i ett annat inlagg att du ska kopa en vaska idag...Sa kul. Jag alskar vaskor, speciellt J-LO's kollektion...
    ha en skon helg.

• Cassiopeja

Hur länge sedan är det sedan du såg ditt ex senast? Kan faktiskt vara en bra idé att träffa honom om han fortfarande spökar i huvudet på dig! Ofta kan man bygga upp sina ex till drömprinsar om man inte sett dom på ett tag, man glömmer hans dåliga egenskaper och mins bara det bra man hade och lägger till lite extra..
    Min 1a stora kärlek träffade jag som 16-åring, han var lite äldre än jag (24) och sambo. Vi hade aldrig något riktigt förhållande, men vi pratade ofta om det och vi var helt på det klara att vi var förälskade i varandra..
    Så skiljdes våra vägar och vi tappade kontakten helt. Jag var förkrossad och inga killar kunde mäta sig med honom i mina ögon vilket gjorde att jag blev en riktig hjärtekrosserska, många korta förhållanden men ingen dög för ingen var ju HAN!
    Efter att inte ha sett honom på 7-8 år så sprang jag på honom på stan, och tänk jag kände inte ens igen honom när jag såg honom, han fick ta tag i mig för att jag skulle se honom! vi gick och fikade ihop och pratade.. Jag fann honom inte alls så snygg eller underbar eller trevlig som jag mindes honom!! Därefter kunde jag äntligen släppa drömmen om honom och gå vidare med någon annan!!

• Jennifer E

Carrie/NY, men ett sms borde väl vara ok? Visst, inte toppen men bättre än att ses! Om min kille messade bara för att kolla läget med en gammal flamma och sen inte hörde av sig ngt mer och det inte var ett hett mess så skulle det va OK!

Han är helt avslutat kapitel nu men spökade i många år... Detta är nio år sedan, sen vi hängde alltså!

Carrie, väskan var en diskret, sportig Gucci, Mina väskor finns ej här! Men jag kan ju få dem, dock ej köpa, gratis!

• Lill Anna

J-Lo träffa killen och snacka minnen, det brukar vara kul. Jag har fortfarande kontakt med min pojkvän från högstadiet. Det brukar alltid vara jättekul att bara snacka skit med honom..

• StinaS

Jag förstår bara inte riktigt vad du har tänkt göra med honom. Vad gör du om han fortfarande är din drömkille. Slänger ut sambon eller? Trodde du hade gjort ett val redan. För mig låter det som att du vill kolla om du valde rätt. Och det kan väl funka om han inte är bra. Men som sagt, vad är dina planer EGENTLIGEN??

Och skulle det vara helt OK för dig om din sambo gör samma sak? Tar kontakt med någon tjej som han varit supernere i?? Och att han dessutom inte berättar det för dig? Tycker du det är helt OK så är det väl bara att köra på.

• Jennifer E

Han lär INTE vara min drömkille. Tror ev att han är småkriminell och samekn ändras på nästan tio år!

StinaS, jag har skrivit vad jag anser om min sambo skulle göra samma sak, läs aningen bättre!

Tyckte det var lite trist ton i ditt inlägg men jag kanske missuppfattade, det är svårt med text ibland på det sättet...

Lill Anna, vampyren, kul med ngn som tycker annorlunda! Men det blir inte så!

• Stjärna

Skulle inte träffa honom!

Behåll dina minnen, skapa inga nya med honom.

• Jennifer E

Äh, minnena är inte speciellt bra, man romantiserar bl.a. mha ett sthlm som ej finns längre. Södra Latin innan de byggde om. Inget att sakna men som en tonårsfilm fast inte förortsmiljö... Bla, bla, blaj...

Well, jag ska INTE träffa honom.

• StinaS

Jennifer E jag såg att du skrev det, vad jag ville få fram var om du verkligen menade det. Om du verkligen trodde att han skulle stanna vid ett SMS och om du verkligen tror att du skulle göra det. Det du skrev om din sambo lät så väldigt oskyldigt, det fick inte vara hett etc.

Och det var nog meningen att tonen skulle vara trist för jag tycker det du ville göra är verkligen fel. Och det kan jag inte säga så snällt. Men jag vill ju dessutom bara hjälpa till så den tanken tycker jag inte är trist. Om jag inte ville hjälpa dig skulle jag väl inte skriva. Alla råd man får är inte roliga, men om man ber om råd så får man vara beredd på de tråkiga också. Om du vill att jag skall hålla med så får du uttrycka det bättre nästa gång.

• Jennifer E

Nä, absolut inte att du måste hålla med, då hade jag väl inte vänt mig till er?

Jag tyckte bara att du lät så otroligt anklagande, jag har inte gjort ngt och ska inte träffa honom för det skulle kännas fel. Men det var ingen större fara! Det var ju flera innan som inte hade hållit med mig men struntat i tonen.

Nu lägger vi ner det här?! OK?

• Pa´sHeffaklumpan

Du svarar på frågan ganska bra själv -Du skulle inte uppskatta om sambon träffade en gammal flamma med flit men du skulle inte hindra honom.
    Livets enkla regel: Det du inte vill att andra ska göra mot dig bör du inte göra mot dom.
    Eller är det ok för dig att sms:a en "gammal kärlek" (hur oskyldigt det än är) ev träffas men inte för din sambo?? Konstig logik isf, fattar inte riktigt men så är jag väl trög

• StinaS

Jennifer E, jag lägger jättegärna ner det för det var inte min mening att det skulle bli något bråk av det alls. Jag förstår inte riktigt din kritik heller, men du tog det uppenbarligen på ett annat sätt än jag tänkte det.

Svar på tråden Hittade en gammal kille på nätet...