• M Magdalena

    Jag har varit en skitstövel = otrogen

    Jag har varit otrogen. Jag inbillar mig inte få några vänliga ord men jag hoppas på någon som kan se igenom det hemska jag gjort och ge mig råd efter sin livserfarenhet.

    Jag och min sambo har varit tillsammans i åtta år. Det här året har varit minst sagt berg och dalbana. Först ville jag gifta mig med honom, han ville tänka på det, jag började tveka (medan han tydligen började tänka på giftemål och mig men berättade inte det för mig).

    Jag blev mycket attraherad av en annan kille, försökte stå emot honom och vara trogen min sambo. (en hård kamp)

    Något är inte okej mellan mig och min sambo, jag kan inte direkt peka på vad det är. Han är en jättefin kille men har svårt för romantik/uppvaktning eller få mig å känna mig speciell för honom. Vi är inne i en djup och långdragen kris där inte jag vet om jag vill fortsätta eller ej.

    Jag och några andra kompisar gå ut och där träffar jag på den andra killen. Min attraktion är så stark så jag har svårt att hålla mig ifrån honom, jag vill kyssa honom hela tiden. Han säger att jag inte får k*ta upp honom utan isf ska vi ha s*x. (Som ett ultimatum, han vill gärna ha mig men vet att jag e upptagen.)

    Jag tar initiativet och vi har s*x.

    Aj aj aj. Så, det var det. Nu har jag vart otrogen och det känns INTE bra.

    Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag har inte kommit klarhet med vad jag vill med min sambo. Göra slut? Erkänna? Försöka fortsätta? Gå på parterapi?

    Kan man fortsätta -om det skulle kännas bra igen- även efter otrohet? Kan man leva med sig själv och det man gjort mot sin partner??

  • Svar på tråden Jag har varit en skitstövel = otrogen
  • M Magdalena

    *jag e så vilsen att jag inte ens kan skriva svenska*

  • blivande fru J

    försök fundera ut varför du var otrogen. Ofta vittnar det om att förhållandet inte är vad det borde vara och att du varken är ärlig mot dig själv eller din partner som fortsätter leva ihop med honom. Du måste gå till botten med problemet och det gör du nog enklast utan någon av de två männen. Jag tror du behöver lära känna dig själv på egen hand innan du kan ha någon relation igen.

    Mina ord kan låta hårda, men det är vad jag tror på. Hoppas du löser det hela på bästa möjliga sätt.

    J

  • M Magdalena

    Jag är inte rädd för hårda ord, annars skulle jag inte ha skrivit här. Jag ber om hjälp för jag är vilsen.

  • Bebbsen05

    Låter som att ni redan har andra problem än just din otrohet. Har ni pratat om vad som är fel?

    Jag personligen skulle aldrig kunna hålla en sån sak hemlig för min man om jag vart otrogen. I ett förhållande gäller 100% ärlighet.

    Men vad du ska göra är nog faktiskt upp till dig att komma fram till. En del säger ju att det blivit bättre av att vara tyst, andra berättar och antingen tar sig igenom det tillsammans eller går skilda vägar. Alla är ju så olika.

  • M Magdalena

    Jag vet inte exakt vad som är fel.

    Jag pratade med min bror som är en underbart klok kille och hans ord väger tungt. Han tyckte jag skulle satsa på sambon och inte göra något förhastat. På nåt sätt blev jag väldigt förvånad över hans svar, vad är det min bror ser som gör att han tror på oss? Jag frågade men han sa bara typ att vi funkar bra ihop.

    Ja, det gör vi. Praktiskt sett funkar vi jättebra ihop. Men var är känslorna och attraktionen? Varför känner jag mig tom i vårt förhållande?

    Är det här nåt man kan jobba på ifall det annars funkar bra mellan oss? ??

  • Bebbsen05

    Det kanske bara fattas något "extra". Känner dte här oxå ibland att det blir allt för vardagligt. Kan ni inte resa bort en helg för att bara vara tillsammans ni två? Jag och Jimmy åkte bort till Jönköping en helg. Helt underbart att kunna gå ut och äta, gå på bio och bada bubbelpool.

    Lite nya sexsaker kanske är en bra idé om något fattas där....?

  • Frango

    vet din sambo om att du varit otrogen?
    om inte så är det väl det första du ska berätta för honom!
    Sen kan ju du fundera på om ni ska fortsätta eller ej, han kanske inte ens vill ha med dig att göra efter din affär.

    Jag har varit i din sambos sitts och lider med honom. Jag lämnade mitt ex på en gång och har aldig förlåtit honom för det han gjort.

    Du säger att ni haft det dåligt en tid, då är det väl läge att lämna honom, du är ju uppenbart inte kär i honom, man behandlar aldig någon man älskar så illa som du nu gjort.

  • M Magdalena

    Frango:

    Där slog du huvet på spiken! Jag e inte kär i min sambo..

    Jag e lessen, jag vet vilka starka känslor det här väcker hos folk, otrohet. Otrohet är aldrig aldrig bra.

    Nej, han vet inte det ännu. Det hände ganska nyligen och vi har inte haft någon chans att prata ännu.

    Min sambo, vi e som kompisar, så känns det. Jag vet att om jag ens säger att jag har hånglat med den andra killen så är det slut. (För jag har kysst honom vid ett annat tillfälle och berättat det ärligt för min sambo.)

    Fasiken, jag hör hur illa det här låter!

  • Genus

    Jag avskyr otrohet när den begås av människor som är hänsynslösa och egoistiska, men det verkar inte du vara utan ditt snedsteg verkar vara beroende av att något inte står rätt till i ditt och din killes förhållande, att något saknas och fram för allt att du saknar bekräftelse och uppmärksamhet. Hur blev ni tillsammans från början? Vad var det som gjorde att just NI drogs till varandra? Var din sambo uppvaktande i början men slackade sen av? I så fall är det den vanliga relationslättjan som satt in och det kräver viss disciplin för att hålla liv i ett förhållande. Är du själv uppvaktande? Han kanske saknar det från dig? Har ni öppen och nära kommunikation? Det låter som om ni inte delar allt med varandra, att det finns "blinda fläckar" som gör att ni går om varandra och tolkar in den andres beteende vilket kan leda till missförstånd. Om din sambo aldrig varit annat än sån han är idag så får du väl gilla läget eller gå, annars gäller korten på bordet och rak kommunikation, det finns få tankeläsare och din sambo är nog ingen sån...angående din otrohet är den ett symptom på det som är fel emellan er men inget blir bättre mellan två personer för att en tredje part dras in. Försök vara så uppriktig mot din sambo som du bara kan, det kan vara en väckarklocka för honom. Ni kan till och med få en nystart tillsammans. Om du älskar din sambo och vill satsa på honom tycker jag att djupa ärliga samtal är första steget och att du berättar för honom vad du gjort. Det som sker, det sker med en mening och försök att inte se ner på dig själv för detta! Du är större än ditt misstag, vi gör alla fel ibland. Jag önskar dig lycka till och en God Jul! //G

  • Genus

    Jag såg nu att du precis skrev att du inte är kär i din sambo. Då får du göra slut då, men du behöver väl inte berätta om otroheten (sexet) om du ändå tänkt göra slut? Det vore att lätta ditt samvete men att tynga hans själ. Ha inte dåligt samvete mer än att du försöker lära dig något till nästa gång, du verkar vara en bra person. Ha det gott! //G

Svar på tråden Jag har varit en skitstövel = otrogen