Jag har varit en skitstövel = otrogen
Jag har varit otrogen. Jag inbillar mig inte få några vänliga ord men jag hoppas på någon som kan se igenom det hemska jag gjort och ge mig råd efter sin livserfarenhet.
Jag och min sambo har varit tillsammans i åtta år. Det här året har varit minst sagt berg och dalbana. Först ville jag gifta mig med honom, han ville tänka på det, jag började tveka (medan han tydligen började tänka på giftemål och mig men berättade inte det för mig).
Jag blev mycket attraherad av en annan kille, försökte stå emot honom och vara trogen min sambo. (en hård kamp)
Något är inte okej mellan mig och min sambo, jag kan inte direkt peka på vad det är. Han är en jättefin kille men har svårt för romantik/uppvaktning eller få mig å känna mig speciell för honom. Vi är inne i en djup och långdragen kris där inte jag vet om jag vill fortsätta eller ej.
Jag och några andra kompisar gå ut och där träffar jag på den andra killen. Min attraktion är så stark så jag har svårt att hålla mig ifrån honom, jag vill kyssa honom hela tiden. Han säger att jag inte får k*ta upp honom utan isf ska vi ha s*x. (Som ett ultimatum, han vill gärna ha mig men vet att jag e upptagen.)
Jag tar initiativet och vi har s*x.
Aj aj aj. Så, det var det. Nu har jag vart otrogen och det känns INTE bra.
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag har inte kommit klarhet med vad jag vill med min sambo. Göra slut? Erkänna? Försöka fortsätta? Gå på parterapi?
Kan man fortsätta -om det skulle kännas bra igen- även efter otrohet? Kan man leva med sig själv och det man gjort mot sin partner??