• Kay

    Vad är det med karlar? (sex)

    Har precis ätit frukost. Vi ska åka till dagmamman om 35 minuter. Lilltjejen springer runt hela huset....
    Då kommer han och börjar initiera sex! Sen blir han sur när jag inte vill under de här förhållanden. Visst, vi kan låsa in oss i badrummet, men jag vet hur det blir! Lilltjejen kommer att stå utanför och skrika "Mamma!"..... Sen är tidsfaktorn en jättestor grej för mig. Jag kan helt enkelt inte slappna av då! Och det är ju för tjejer en ganska stor förutsättning, eller hur?! Och att komma försent existerar inte i min värld!

    Ville mest bara skriva av mig lite....badrummet är upptaget just nu av mannen som tar en kalldusch....

  • Svar på tråden Vad är det med karlar? (sex)
  • Anna-Maja

    Varför dra alla karlar över en kam? Människor är olika. Min man är inte alls mycket för i-sista-minuten-spontan-sex. Det är däremot jag.
    Trist att han blir sur. Det tycker jag är fel. Ingen ska behöva bli sur. Kanske kan du ta upp det med honom under mindre stressade former. Alla får väl kompromissa lite, men ingen ska behöva göra något mot sin vilja.

  • Laguna

    Hade min sambo försökt ha sex med mig på tidiga morgonen hade han fått en rak höger, hahaha, skämt å sido.... Dåligt att han blir sur tycker jag...

    Ni får ta det ikväll istället !

  • Ei saa peitää

    Låt honom bli sur. Du har ju inte gjort nåt fel och det är väl inte så konstigt att man inte är sugen på sex om man är stressad. I annat fall får du väl ge igen när han är stressad nån gång så får han se hur det känns.

  • Zippolina

    appropå tidsfaktorn så hade jag nog föredragit en snabbis istället för att sitta vid datorn

    Tror inte att det är någon större skillnad på tjejer och killar egentligen, killar kanske har lättare att "bejaka" lustarna när andan faller på än vad vi tjejer har, vi vägar ofta in alla "måsten" och "ska" som kan vara ena riktiga lust dödare, vi kanske är för praktiska helt enkelt

    Å andra sidan så... Tja i den här familjen så är det nog mera jag som står för de plötsliga infallen i s*xlivet, sambon är mera förutsägbar - var sak ha sin plats/tid

  • EmmaPemma

    Jag tycker iofs inte att detta är en fråga om spontanitet eller ej. Självklart är vi olika, och det finns säkert massor av tjejer som är "spontana" vad gäller s*x.

    Man kan knappast dra alla män över en kam. Den här typen av beteende har i alla fall inte min sambo (tack och lov).

    Kay:
    förstår verkligen att du blir arg på din sambo. Hur spontan man än är som person så är det ju inte rätt att låsa in sig på toaletten när ens barn står utanför och bankar (man får ju tänka på att även barn blir stressade och har rätt till en "normal" morgon). Att komma försent till jobbet bara för att man fick lust att ha s*x är ju knappast heller godtagbart....
    Så som jag sagt tidigare så tycker jag inte att det är en fråga om att vara spontan, utan snarare handlar det om sunt förnuft och respekt!
    Sedan håller jag absolut med dig om att det ofta är svårare för tjejer att slappna av (och få ut något) av några minuter s*x under en stressig morgon då man istället borde äta frukost, göra i ordning sig, klä barnen osv.
    Tycker absolut att du skall prata med din sambo. Enligt min åsikt har han ingen som helst rätt att bli sur på dig - det visar bara brist på respekt .

  • EmmaPemma

    Och för att ingen skall bli sur; jag tror säkert att det finns kvinnor som kan njuta av snabb s*x en stressig morgon - men jag tror inte att det är jätte vanligt (då kvinnor generellt sett har en längre "startsträcka" än vad män har).

    Så nu behöver ingen kommentera det .

  • Kay

    Tack för allas synpunkter. Det är bra att få höra åsikter både från min sida och från andra sidan.
    Vi har inte pratat om det den här gången. Livet har bara återgått till det normala och det har runnit ut i sanden. Anledningen till att jag inte tagit upp det är för att vi haft diskutionen tusentals gånger under våra 10 år tillsammans och han kan bara inte acceptera att jag inte funkar under de premisserna.
    Zippolina, att jag satt vi datorn och skrev berodde på att badrummet var upptaget. Jag kunde inte borsta tänderna, lägga make-up eller nåt. Var redan påklädd. Datorn stod på och jag ville skriva av mig. Så det var inte att jag valde datorn före sex....

  • 11 juni 2005

    Vi har det tvärtom - min blivande blir helt klart mer tidsstressad än vad jag blir - så det går nog inte att könsbelägga detta...

  • 11 juni 2005

    fasyt jag skulle inte bli sur då jag vet att han går upp i detta med tider så mycket - det är ju en del av honom...

  • Jema

    Jag anser att det definitivt inte var ett bra tillfälle att ha sex på.
    Med vakna barn i huset och allt.

    Vill man inte ha sex, så ska man ju inte heller ha det. Och att bli sur över det är bara barnsligt.
    Han kan ju se till att välja ett bättre tillfälle.

    Jema

  • Genus

    Jag tycker också att han verkar ganska självisk, jag tror också att små barn fattar mer än vad man tror och att man ska ta hänsyn till dem och inte exponera sex ens bakom en toalettdörr...att han inte fattar efter tio år låter ju inte bra, du kunde ju testa och stressa honom med något och se hur "tänd" och scoutredo han blir då, säkert inser han att även han kan bli stressad och känna olust om han blir pressad. Jag undrar om detta är könsrelaterat; att ha fixa idéer om förväntningar på sin respektive är nog allmänmänskligt även om detta tar sig olika uttryck, men sex kan nog, tror jag, vara klassiskt manligt att forcera fram eftersom män generellt sett har kortare startsträcka, som Emmapemma ju påpekade. Synd att du känner dig pressad, så ska det såklart inte vara...lär han sig inte får du väl ryta i rejält och markera din gräns så tydligt du kan och väva in detta i ett resonemang om hur du känner det. Ha det gott! //G

  • felicia6

    Lite sent kanske att skriva, men tänkte jag skulle göra det ändå.

    Många av er skriver att hon ska stå på sig, och att han har ingen rätt att bli sur osv osv osv.
    Men ingen av oss vet hur hon reagerade då han kom med dessa intviter.. Hon kanske blev sur direkt för att han ens kom med inviterna, och att han då blev sur, för att han kanske kunde ta ett nej, men inte då hon blev sur.

    Hänger ni med hur jag menar?

    Jag tycker ingen ska bli sur över varken att han kommer med inviten, lr att hon säger nej, alla känner olika o vill olika.
    Och vem vet.. nångång då han ger en invit så kanske hon ändå är med på det, wiiee..

    Därför kanske han försöker då han känner att han börjar bli lite sån, o tar då ett vänligt nej..

    Så man vet ju inte hur det var egentligen

  • Kay

    felicia6, Jag blir inte sur över att hans invit. Tycker det är rätt mysigt att småhångla lite men känner inte att det måste leda till sex alla gånger. Det var när jag sa nej till att gå vidare som han blev sur.

    Jag tror att överskriften var det som flest hade åsikter om. Det är mer ett uttryck som man kanske säger i talspråk men blev helt fel i skrift. Självklart säger jag inte att alla karlar är likadana. Jag förstår mycket väl att det även finns kvinnor som fungerar så - och karlar/kvinnor som inte fungerar så.

    Tack ialla fall för allas åsikter.

Svar på tråden Vad är det med karlar? (sex)