• Ekka

Brudgum och viktminskning

Är det inte ganska ovanligt att man som kille försöker gå ner i vikt just till sitt bröllop? Kanske beror på att kläderna man har vid bröllopet skiljer sig en del mellan brud och brudgum, eller så är det bara att man inte pratar lika mycket om det?

Jag ska iaf gifta mig i slutet på sommaren och tänker försöka gå ner 15 kg till dess. Har väl inte så mycket med själva giftemålet att göra, men känns bra med ett tydligt datum och vikt som mål. Sen är det ju kul att se så bra som möjligt ut när man står i centrum en hel dag, även som man.

• Svar på tråden Brudgum och viktminskning
  • Tant Pernilla

Jag tror att män generellt bryr sig mindre om sin vikt än kvinnor. Fast det visst är så att fler män än kvinnor är överviktiga och att övervikt hos män har allvarligare hälsoproblem. Har jag hört.

Jag tycker att det är bra av dig att vilja gå ner lite, även om det inte ska göras till något avgörande. Även knubbiga brudgummar är stiliga!

• Ellte

Instämmer helt med Tanten ovan :D

• Ekka

Tack för stödet!! Nej det är klart det är ju inte avgörande för själva giftemålet om jag väger 100 eller 85. Och som sagt med rätt klädsel ser man nog stilig ut ändå.

Men på stranden på smekmånaden gäller det ju att klara sig utan stiliga kläder

Håller på att höra mig för bland bekanta och söka på nätet efter tips, dieter och träningsmetoder som jag tror kommer passa mig. Är väldigt motiverad, kanske just för att jag har själva bröllopsdagen som tydligt mål. Har ju funderat på att ta tag i det här förut också, men det har mest blivit halvhjärtade försök.

• Bebbsen05

Min sambo vill gärna gå ner i vikt innan bröllopet! Jag anser att han inte behöver det (Jag tycker han är jättefin!!), men känner han så, så stöttar jag honom till det. Jag ska oxå träna som bara den 3 månader innan. Får väl se vad den lilla tiden gör. Men jag kan inte börja tidigare, ska föda 4 månader innan jag blir fru!

• Tant Pernilla

Äh, på stranden kommer din nyblivna fru ändå bara ha ögon för dig, så det behöver du inte oroa dig för!

Nä, skämt åsido. Det finns inga genvägar till det perfekta soundet...vikten... Det handlar ju om att röra sig och äta bättre. Så simpelt är det.

Känner du dig väldigt motiverad men lite "rådlös" kanske du ska hoppa på nåt organiserat, som Viktklubben eller Viktväktarna... Jag har en kompis som gick ner över 50 kilo på ett år med Viktväktarnas program.

Lycka till!

• StinaS

Jag känner flera killar som bantat inför sitt bröllop. Jag tror inte att det är så ovanligt alls. Fler och fler killar bryr sig om hur de ser ut och vilka kläder de kan ha.

Skulle också rekommendera något som viktväktarna eller viktklubben. Man kan också använda Hälsovakten. Oavsett om du vill använda hälsovakten så kan du gå in på deras hemsida. Där har de en länk till en kille som har en viktsida faktiskt.

www.halsovakten.se

• Ekka

Tack för alla tips, ska se om jag hittar något program som verkar rätt för mig, har fått en del andra tips av bekanta också.

• Meddelande borttaget
  • Leone

Jag ar sjalv med i Viktvaktarna, och aven om min man inte behover ga ner i vikt just nu, tycker han att det ar toppen att ata enligt deras riktlinjer, man far i sig mycket gronsaker och annat nyttigt men "far" aven lyxa till det med ol och pizza om man vill.

Det finns ju aven en hemma-version av VV om man inte vill ga in pa deras moten, man koper en CD-rom och kor hela racet hemma.

• Ekka

Började i fredags med att byta ut två måltider per dag mot kosterättning och äta enligt den kostrådgivning jag fått en gång per dag + frukt till mellanmål. Tanken är att om jag äter enligt rådgivningen frukost, lunch och middag samt 2 frukter kommer jag ligga still i vikt. För att gå ner i vikt byts måltider ut mot pulvret som innehåller färre kalorier än måltiderna.

Någon här som provat det upplägget att man redan från början får lära sig vad hur hur mycket man ska äta för att ligga still i vikt? Många säger ju att det svåra är att behålla vikten så jag tror det kan vara smart att träna någon månad på hur man sen ska äta för att lyckas med det.

Fick tipset av en kompis som gått ner på det här sättet. Tycker det känns väldigt bra än så länge, men är ju bara inne på min 4:e dag.

Tänker väga mig 1 gång i veckan.

Svar på tråden Brudgum och viktminskning