• Anna gbg

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!
    Det har uppstått ett litet problem...

Marcus bestman ska åka tillbaka till Österrike och jobba på obestämd tid(hans sambo är därifrån och de flyttade till Sverige i höstas). Han kan fortfarande vara bestman men problemet är att han också skulle vara toastmaster. Det blir ju lite komplicerat att inte ha vår toasmaster i Sverige... Vårt alternativ nu är att fråga min bror & hans sambo(förnärvarande värdpar).
    Problemet är att de jobbar jättemycket och jag vill inte att de ska känna sig tvingade att tacka ja och att det sedan blir en belastning för dem. De var ganska nöjda att "bara" bli tillfrågade att vara värdpar.

Någon som har något förslag på hur lösa detta?

(Brud_2005: hade tyvärr inte kvar länken men jag har sparat lite bilder från den sidan. Jag kan maila dem till dig om du vill)

• Anna gbg

Det klart att allt går! Men jag skulle vija ha någon som fanns lite närmare. Ultimat vore ju att ha någon i stan. Vi får väl se hur vi gör.

Jag kollade på mina bilder och där fanns länken med www.schick.es/ så där hittar du alla frisyrerna igen.

• Anna gbg

Miks: Kom mig äntligen för att ringa till Salong Happy idag! Hon som svarade lät jättetrevlig. Ska dit "och hälsa på" på torsdag. Hoppas det blir bra - har hört så mycket gott om dem.

Hoppas det går bra med alla blommor och deras konstiga latinska namn :)
    Hur gick det på tentan?

• Anna gbg

MIKS: Jag kommer åka dit tidigare för jag ska träffa min tärna på stan kl.16.

En annan anledning till att vi skulle vilja ha min bror och hans sambo till toastmaster/toastmadamme är att då kan vi göra mina och Marcus föräldrar till värdpar. Detta skulle kännas bra då de faktiskt är med och betalar bröllopet. Och att de skulle få en "roll" till förutom rörda föräldrar...

Hur mycket tid tror ni att toastmastrar måste lägger ner? Vad "kräver" ni av era toastmasters?

PS MIKS: Lycka till i morgon! (Jag ska tänka på dig!)

• Anna gbg

MIKS:Jag hittade många fina på www.dafont.com

När man hittat något som man gillar så trycker man på "download"-knappen.
    Sen måste man spara ner det i filen där alla typsnitt finns.

Jag gjorde så (om jag minns rätt) att jag sparade ner det tex i min privata mapp i datorn. När den är nedladdad så klickar man på öppna i den rutan som kommer upp. Sen måste man "extrahera" den (tror jag det hette). När man gjort det så kan man klippa ut filen och klistra in den i mappen med alla andra typsnitt. Sen finns den med bland de andra typsnitten i word.

Hoppas du förstår - eller har någon som är bättre på datorer än mig i närheten!

• Anna gbg

Patsa: Grattis till väskan och prästen! (Får man fråga vilken affär det vardu hittade väska i?)
    När var det ni skulle gifta er?

Juni -05: vet att du skulle på många bröllopsmässor. Ska du på UrVackra i sthlm? Är det någon annan som ska dit?

• Anna gbg

Juni-05: Berätta mera! Något särskillt som gav inspiration? Är den mässan som du var på samma som kommer hit?
    Jag och Masse ska till sthlm nästa helg. Eftersom han har jobbat på mässan så var det inte så svårt att övertala honom att gå med. och på så vis så slipper han (kanske) gå på mässan här i Gbg.

Blir naturligtvis nyfiken på livebandet - vilka är det, hur länge ska de spela, vad betalar ni för dem? Vi var på Kiel-kryssning i helgen och det bandet som spelade där VAR SÅ BRA!! Men jag misstänker att de ligger lååångt över vår budget...
    Vi funderar på att ha en DJ på festen.

• Anna gbg

Hejsan tjejer!
    Var på Svenskt papper i veckan och köpte kuvert. Det fanns inga gröna som passade (inte där, inte på Inex, Panduro eller Arkivet ?!) så det fick bli typ vintervita. Hade nu bara min skrivare funkat så hade alla inbjudninagna kunnat vara färdiga och redo att gå ut. Men än så är det ju ingen brådska..

Hur går det för er andra? Något nytt?

CA: hur gick det med prästen? Hoppas det gick bra!

• Anna gbg

Någon som är sugen på att träffas innan?

• Anna gbg

CA: Trodde präster bara tog "order" från högre ort och inte från frun ;) Skämtar bara.
    Vad hittade du din väska? När jag var hemma i julas så gav mamma mig den väska och slöja som hon hade när hon och pappa gifte sig. Vet inte om jag ska använda ngt av det ännu. Vet inte heller om det var mamsens önskan eller hon bara ville vara snäll?! Det får man nog luska ut på något sätt.

Svar på tråden bt träff Göteborg 2