• Fru Larsson

ViktNeråt-05

Klassikern kanske = muskler väger mer än fett! Prova att mäta dig också!

Lätt att säga, man vill ju ändå att det ska synas på vågen, för mig händer det inte heller någonting..... Nu ska jag ha mens på torsdag och då känner man ju sig extra käck: fet finnig och svettig. Livet som hormonstinn kvinna är inte det enklaste.............

• Fru Larsson

Bra idé fru J!

Min mat idag:

Frukost: Lättfil med branflakes och hasselnötter, 1 grov smörgås m ägg & kaviar
    Mellanmål: Äpple och päron
    Lunch: Tortellini (oj), en purjo & potatisbiff, morötter, grov smörgås m bregott
    Mellanmål: päron (kanske en frukt till, minns inte)
    Kvällsmat: Nutrilett och världens största morot
    Ska gå ut och gå en timme nu och äta en äggsmörgås när jag kommer hem.

Hej hå, kämpa på - även om målet känns omöjligt att nå (det gör det för mig faktiskt, det händer ju ingenting)!

Olin, vår expert, finns du kvar i tråden? Tänkte på J:s funderingar (och mina egna) om varför vi inte får resultat!.

• Fru Larsson

Hur går det för er allihop? Själv kämpar jag på, det har känts lite motigt ett tag men skam den som ger sig! Träningen funkar fint, kondisen är riktigt bra och nu ska jag börja köra mer i gymet, var där i lördags och har en grym träningsvärk idag. Underbart (eller hemskt, beroende på hur man ser det)!

Vill ha snygga armar och axlar när jag gifter mig!

Har inte vägt och mätt mig på ett tag nu, ska nog be sambon göra det istället för att göra det med kompisarna, det är så ofta det inte blir av pga av någon inte kan......

• Fru Larsson

Nej nej! Ge inte upp! Pepp pepp!

• Fru Larsson

Åh vad ni är duktiga, grattis ni som gått ner och heja fru J. Ställ inte så höga krav på dig själv, du kommer snart tillbaka!

Förlåt mig flickor ty jag har syndat! Konferens igår, middag och vin och party på kvällen. Idag har jag haft som ett stort hål i magen som måste fyllas på HELA TIDEN: Bullar, godis (fick ett påskägg i förskott och jag som nästan aldrig äter choklad köpte en stor fet chokladkaka idag, har bara tagit ett par bitar än). Dock en sund lunch (scampiwok, fantastikt gott) och middag (spagetti m köttfärssås).

Annars är jag ju rätt duktig, visst???? Visst är jag duktig? Säg att jag är duktig! Näerå.....

• Fru Larsson

Tack fru J!

Ingen aning om hur mycket man bränner under ett sånt pass (jag är dålig på det där med kalorier och hur mycket man behöver och hur mycket man gör av med) men med styrketräning är det ju så att man även förbränner efteråt och ju mer muskler du har ju högre fettförbränning har du dygnet runt!

• Fru Larsson

Schalimar, du har rätt, kroppen behöver bränsle för att förbränna, annars ställs den in på sparlåga.

Jag har nog rätt bra koll på vad man bör äta (rätt fett, kolhydrater och protein osv) och när, men INGEN koll på hur mycket kalorier livsmedel innehåller och vilka mängder som behövs. Skulle vilja lära mig mer om det. Tror inte jag äter för lite dock, när jag äter för lite brukar jag bli galet hungrig och kasta i mig allt möjligt.......

Jag har inte vägt mig på ett tag nu. Ska köra spinning idag, kondisen har blivit jättebra känns det som (men nu festade jag ju i måndags med alkohol och cigaretter och det kan ju märkas av idag kanske)

• Fru Larsson

Tack Shalimar, det är så som jag tänker! Dock har jag inte gått ner i vikt nämnvärt även fast jag hållt på ett par månader nu. Men känner mig fastare och försöker att inte haka upp mig på att siffrorna på vågen minskar så långsamt....

Spinningen igår var underbart skön, instruktören undrade om jag var arg på någon, körde som en galning och det sprutade svett från mig!

• Fru Larsson

Tack för tipset Forsfors!

Mrs, jag ska också försöka komma igång med morgonpromenader, det brukar vara effektivt. Jag kommer inte gå varje dag dock, men på helger och de vardagar jag orkar upp (krävs diciplin, jag är morgontrött)! Kul att det går bra för dig!

• Fru Larsson

Krya på dig Kickan F! Många som har flunsan nu, jag hoppas jag klarar mig....

Körde i gymet igår, träningsvärk i rygg och axlar börjar komma smygande....

Svar på tråden ViktNeråt-05