• Fru Larsson

ViktNeråt-05

KickanF, hoppas du mår bättre. Jag har verkligen försökt att komma på träningsknep om man är själv med barn men kom inte på något bra.... Motionscykel, hopprep, situps och armhävningar kanske....

Jag tränade mina ben i gymet igår och jag har fruktansvärt ont idag, kan knappt ta mig upp för en trappa. Ajaj!

Fortfarande inga revolutionerande förändringar på vågen (jag ska köpa etiketter med min drömvikt och klistra över displayen på vågen så jag slipper bli så sur när jag väger mig - näerå, skoja bara)

• Fru Larsson

KickanF, strålande inställning!

FruJ: Ja må du leva ja må du leva ja må du leva uti hundrade år, ja visst ska du leva osv.... Hurra hurra hurra hurra! Grattis på födelsedagen!

• Fru Larsson

Glad påsk! Jag har ätit MASSOR av godis och inte brytt mig. Jag höll på ledsna ett tag så jag tänkte jag unnar mig vad jag vill i påsk och tar nya tag på måndag! Har ändå tränat en del (ben i gymet och promenader). Börjar ledsna på att inte få resultat.....

• Fru Larsson

Härlig inställning fru J!

Jag har ju sakta men säkert börjat slarva mer och mer med maten, inte så farligt tyckte jag..... Men igår vägde jag och kompisarna oss och det var hemskt. Vägde mer än när vi började hålla igen i januari. Jag blev otroligt ledsen. Så mycekt har jag inte slarvat och jag har tränat rätt hårt. Kändes hårt. Och det var inte muskelvikt kan jag meddela, måtten var också större.....

Så nu är det skärpning, har gått morgonpromenader igår och idag och ska fortsätta med det vissa dagar även när jag arbetar. Ska köra matdagbok i veckan också, brukar fungera.

Man får väl inse att förbränningen är trögare nu på "äldre dar" än i tonåren och att det krävs kraftansträngning för att få fettet att lossa...... Men jag tänker inte ge upp (även om det kändes så igår, började gråta till och med).

• Fru Larsson

Tack blivande fru J! Har varit på middag hos svärföräldrarna och fick påskägg med godis. Har nu ätit upp det och alla andra frestelser som fanns hemma (inte så mycket som det lät). Imorgon gäller hårda tag. Grrrrrrr!

Lovisa78! Pepp pepp till dig också (och till alla andra också såklart)! Det här klarar vi!

• Fru Larsson

Ta det försiktigt fru J så du inte gör illa dig så du inte kan träna alls!

Jag tog en morgonpromenad i morse. Det är ju så skönt (bara man kommer upp)! Ikväll ska jag till gymet och träna rygg och axlar!

Är stenhård med kosten nu (hur länge det nu varar). Inget "lull-lull" (en kaka här, en ostskiva där osv). Äter rätt mycket tror jag.

Idag har jag hittils ätit:

Frukost: 1 grov smörgås och 1 wasa sportknäcke med makrill (1 burk totalt), minimjölk med havrefras.

Mellis: 1 äpple och en morot (för lite?)

Lunch: 9 bitar sushi, ett päron.

Sen blir det nog frukt till mellanmål och till middag köttfärsbiffar med keso, bönor och sallad. Efter träningen blir det proteindrink.

• Fru Larsson

Forsfors! Va kul! Heja dig! Måtte detta hända mig också!

Känns skönt att ha tagit nya tag och att vara motiverad igen.

• Fru Larsson

Tack forsfors!

Klart du får vara med Tostes flicka. Skönt att du har gott om tid! Du kommer säkert få resultat ganska fort eftersom du har så mycket att gå ner, det kan vara ganska motiverande till att fortsätta!!

Jag tycker den här tråden är kanonbra för peppning! Man är liksom inte ensam!

• Fru Larsson

Välkommen Trolliz!

Flickor! Idag har jag gjort en enorm prestation. Jag har handlat godis till mina barn (smågodis - min stora passion i livet) utan att plocka en påse till mig! Jag ska inte äta en enda bit. Gu va jag e bra. visst? Näerå, jag brukar unna mig godis och god (= ofta onyttig) på lördagar och tycker det är helt ok, men där här lördan ska jag låta bli för att komma igång med de sunda vanorna!

Så här har jag ätit idag:

-Frukost: Lättmjölk med havrefras, tärnat päron och hasselnötter. Grov smörgås m rökt skinka
    -Gymträning (ben, biceps, axlar), efter det en "fitness-shake" (proteiner och snabba kolhydrater tror jag)
    -2 päron, några hasselnötskärnor
    Lunch: Fisksoppa (m torsk, lax, räkor), liten klick 5% creme fraishe.
    Mellis: 4 tunna skivor rökt skinka, ca 1 dl chilikeso

Till middag ska vi äta taco men då blandar jag bönor i min köttfärs och hoppar över tacoskalen.

Oj, vad långt det blev! Känner mig lite mallig för jag tycker jag har varit riktigt duktig med både träning och mat den här veckan!

• Fru Larsson

Kul att du vill vara med i vår tråd Mia-76. Det är faktiskt en riktigt bra inspirationskälla!

Lovisa78. Håller med om att det är svårt med "diet" under konferens. Ett tips är att låta bli fikabrödet, godisskålarna och dessertena. Vinet kanske man kan begränsa till något glas till maten men ha en "partykväll". Risken är ju efter för mycket vin att man blir trött i mössan dagen efter och stoppar i sig allt sött man ser

Jag har varit på en intressant föreläsning om kost idag (arrangerad av jobbets idrottsförening). Kom fram till att jag äter ganska bra just nu förrutom att jag borde lägga till protein vid mellanmålen (naturell fil el yougurt till frukten kanske).

• Fru Larsson

Mia-76. Själv älskar jag havrefras (med mjölk till, inte lika gott med fil - tycker jag). Men du behöver ju inte äta flingor. Så här brukar jag äta:

Lättfil med tärnad frukt (oftast päron, ibland lyxar jag till med fruktsallad) och hasselnötter. Grov(a) smörgås(ar) m makrill, ägg+kaviar, leverpastej eller skinka (ibland ost).

Alt: Havregrynsgröt med tärnat äpple och kanel (hmm, inte lika gott).

Alt: Lätt/mini-mjölk med havrefras.

Brukar alltid (under mina nyttiga perioder) äta en eller två frukter vid frukost, antingen i filen eller vid sidan av.

Ha ha! Känner igen det där med att prova någon som man älskade som liten. Smaklökarna förändras tydligen.....

• Fru Larsson

Lovisa 78, jag förstår verkligen hur du känner dig, det är så j-kla otacksamt ibland. Det tar hundra år att bli smalare men på en helg känns det som allt man kämpat för att få bort kommer tillbaka. Det är väl inte riktigt så men det känns så ibland......

Själv ska jag ha mens vilken dag som helst och känner mig som en gurka (95% vatten, men det är klart, jag har ju lite annat än vatten också )

Forsfors, jag har aldrig provat yoga, de har inte det där jag tränar. Fungerar det även om man är osmidig som ett kassaskåp?

• Fru Larsson

Härligt Kickan F, ja inte tandinflammationen då utan det dämpade sockersuget! Jag känner också att det börjar dämpas. Hoppade ju över min "godisdag" i lördags. Är otroligt motiverad just nu (kan vända fort dessvärre)och lyckades baka en äppelpaj med sonen som är hemma och är sjuk UTAN ATT ÄTA EN ENDA BIT! Man går igenom diverse prövningar här i livet....

Jag har dragit ner en hel del på kolhydrater, främst pasta, ris och potatis. Istället har jag ätit mer rotfrukter.

• Fru Larsson

Verkar som vi har samma menscykel, jag är inne på min andra mensdag.... Vill ha CHOKLAD (men det börjar lägga sig suget, peppar peppar).

Stackare Jen78 som har det mitt framför näsan. Må högre makter ge dig styrka! . Förresten, 0,6 kg sedan i måndags är ju jättebra!

Forsfors, grattis till nya sommarjobbet!

Peppeppeppeppeppep!!!!!

Svar på tråden ViktNeråt-05