• cricri

Till alla med sömnproblem!

Cybermamman, jag är inte säker vilken gren men hjag tror det var formskolan. Du kan läsa det i nästan all feng shui litteratur. Men rådet var mer än annat hämtad av erfarenheten som jag hade, som feng shui hjälpte mig inse. Sen testade jag och allt instämde.

• cricri

Verklingen, Hemtax? Så dumma jag som försöker påstå att jag vet åt vilket hål din energianvändande ska ta dig, hi, hi.

Jag har inte sagt något för att göra någon rädd, tvärtom. Jag fick avslöja andra saker som gifpilar KUNDE orsaka för att svara på helt onödiga påhåppande som påståd att jag hade sagt att giftpilar ger just sömproblem, när det inte var fallet. Om du är så rädd nu, kanske ska du kolla litteratur om feng shui och få information i första hand om du vill och för just det du vill veta om. Men från mig kommer du inte att höra något mer om saken,jag är ju en sån opålitlig källa för dig och för dem flesta som har deltagit i trådet.

• cricri

Cybermann, sjäv försöker jag kolla på olika källor. Jag tror (vet ej) att Nordic School bara använder sig de delar av feng shui som de tycker inte verkar så skrämmande för västerlänningar. Eller så låter det åtminstone. Jag tror inte på allt det sägs, men som sagt, jag försöker kolla överallt och bestämma genom att iakta. Det är ju vad feng shui handlar om.

• cricri

För de som verkligen ville prova något som kunde hjälpa:
    Jag tyckte det var mycket viktigare att höra vad man precis ska göra för att använda detta råd, åtminstone till att börja med. Jag är mycket medveten att det låter konstigt (några saker i alla fall) men i andra delar av världen är sådana saker självklara. Det är inte någon religion som någon sa här utan ett sätt att se världen och hur den fungerar. Ett sätt som vi (tyvärr) inte är van vid nu. Det bygger inte på några konstigheter utan på sunt förnunft: vad bra och dålig energi kan åstadkomma och hur man konkret skapar balansen med de i sitt liv.

Man vill hellre dö än att tänka hur det ska gå nästa natt när man lider av akut sömbrist. Man kan inte leva på riktigt och man behöver göra något omedelbart. Om detta är något som inte kan påverka en på ett dåligt sätt, det värsta är alltså att det inte händer nånting, så tror jag att jag kan dela detta med er och förklara vad jag kan, nämligen stegerna för att nå resultat i detta fall.

Ni kanske undrar också om det där med att man kan dö av omständigheterna som en giftpil kan orsaka. Detta är något jag tror på och som många andra tror på. Ni kan förstås välja att inte tro "så långt". Men rådet är inte där för att få er att tro på feng shui eller vad det nu är utan för att hjälpa er med det ni går med om just nu. Take it or leave it. Ingen behöver tro på att detta fungerar (har sagt att det KAN fungera och att ni ändå kanske kommer att behöva annat hjälp också) men om ni ändå inte kan göra något annat än vad ni redan försöker, så väntar detta här att bli använt till det som det är tänkt för. Synd att det blev så här med trådet men jag hoppas kunna nå någon som behöver hjälp ändå, jag vet hur mycket man behöver det.

• cricri

Mulles mys:

Vem har sagt att detta råd är det ända man ska följa? Herregud, folk läser vad de vill läsa.

Inget har sagts här om att inte följa andra metoder samtidigt! Men vad säger du! Det är bara bra att föreslå att folk gör något som inte strider mot varken medicinen eller pskykologin och som inte heller forutsätter att låta bli med piller eller vad det nu är man vill försöka med! Vad då "hull och här"? Jag skulle förstå din reaktion om detta handlade om att bestämma sig för att gå emot en läkares råd. Ni har inga bevis för att tro något, och ingen tvingar er, men detta är riktad mot personer som behöver det och inte mot folk som hittar på saker för att "bevisa" att det är dåligt. Eller säger doktorn att undvika giftpillar påverkar dåligt deras medicinering? Du vet helt enkelt inte vad du pratar om, jag följer läkarens föreskrifter i minsta detalj och samtidigt gör något annat som också hjälper! AGGGGGGGHHH, vilka människor, måste jag säga.

Och Tant Pernilla, jag har "presenterat" ämnet eftersom jag på senare tiden har sett olika trådar i olika forum av desperata folk som redan provar allt men som inte har lösat så mycket. Jag vet väl att många vill upptäcka deffekter i sånå "ovetenskapliga" (men hjälpiga för den delen) lösningar som man har kommit med genom att lida av det. Jag öppnade trådet för att hjälpa någon inte för att tvinga mina åsikter. Det var DU liksom andra (som mår mycket bra och tror sig vara mycket bättre på att avgöra vilken hjälp personer i frågan ska få) som inte kan låta bli att säga hur dålig idén verkar vara. NI BEHÖVER INTE TRO PÅ NÅGOT. Ni vet bättre, ni har hört det här nu, det inget för er, så gå till andra tråd där det pratas vad ni vill höra för detta är tänkt för människor som behöver hjälp och som inte kommer att såra sig själva eller någon annan om de bestämmer att gå med på detta.

• cricri

Cybermann, det var så jag läste det: Att man inte "använder" alla saker för att de verkar för "österländsk" för att människor ska "förstå" de i västerlandet. Jag jämförade litteratur från kinesiska mästare och västerlänska experter och det fattades en hel del hos de sista som däremot fanns hos de kinesiska.

Någon sa förresten att min "tatik" var hemsk här för att jag skrämmde folk. Jag har ju ingen taktik, du, ingen behöver tro på något. Den som går med på rådet kan bli hjälpt och det räcker. Folk kan bli hjälpt bara om de vill, det är ingen idé att ens försöka tvinga dem. Men jag insåg att någon misstolkade något jag sa och så påståd den att jag menade något annat. Och det är inte precis lätt att få budskapet fram när någon börjar påstå att jag har sagt saker som jag inte har sagt eller som att jag erbjuder en "farlig" alternativ när det är precis tvärtom.

Ni får tycka vad ni vill om att jag tar det personlig eller inte. Jag (!) vet hur det känns att ha akut sömnsproblem och jag vet hur tragisk det faktiskt är när folk inte får hjälp bara för att de inte råkat veta, läsa eller höra allt som de faktiskt utan problem skulle kunna göra.

• cricri

myllemus, hör du inte?

du behöver inte tro på något

• cricri

Precis, du behöver inte tro på något (fast du kankse skulle kunna tänka dig nya resonemang för de du pratar om har repeterats och diskuterats många gånger nu). Feng shui blir förresten inte bätre eller värre hur än du tycker att jag uttrycker mig.

• cricri

Tack, Cybermamman för förståelse! Hoppas vi kommer att vidare lära oss lite mer feng shui!;)

• cricri

Då är vi två Eliisa (såg inte ditt inlägg förran nu), eftersom jag tycker inte heller att er attityd var det bästa från början. Jag kommer inte här för att lura folk, och visst kan man fråga, men behövde ni få mitt råd att se ut som rena bluffen, eller alla dessa saker ni kallade det, bara för att ni inte förstår/känner till resonemangen kring det?. Dessutom har jag inte ens gett rådet till er som inte har nåt sömnproblem. Varför? Ju, eftersom jag vill vara ge råd till de som ber/har bett om det, och det finns hur många som helst som har gjort det och kommer att göra det. Men jag vill inte ge råd till någon som inte har frågat om det. Det står ju på rubriken till vem det var riktat till. De personer vet att jag svarar på dem och kommer att veta mer än ni om det hjälper de eller inte.

Svar på tråden Till alla med sömnproblem!