Inlägg från: Fru Larsson |Visa alla inlägg
  • Fru Larsson

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Sanna E, vad skoj med inbjudningarna. Ja, hur ska man kunna ta in alla intryck den där dagen i kyrkan? Oj oj oj! Min m2b är en typisk jeanskille och jag ser fram emot att se honom på bröllopsdagen!

Jag håller på med mina inbjudningar nu, det tar en väldans lång tid, men jag börjar faktiskt bli klar!

• Fru Larsson

Just det, hindersprövning! Är klar med inbjudningarna och det smakar kuvertklister i munnen! Printar ut blanketter för hindersprövningen nu!

Go'kväll!

• Fru Larsson

Jag behåller nog också mitt flicknamn som mellannamn, min sambo heter Larsson (som ni kanske förstått) och mitt namn är mer ovanligt. Men båda sambon och barnen heter Larsson så.......

Snyggt smycke Lucyinthesky! Jättesnyggt!

Jag har delat ut de första inbjudningarna nu!

• Fru Larsson

Jag önskar att jag hade en präst som man känner men nu har vi inte det. vi har blivit tilldelade en kvinnlig präst. Hon var med på barnens skolavsltuning förra året och verkade väldigt rar, en lite äldre mys-dam. Typ. Ska bli spännande att träffa henne!

I helgen ska vi dela ut och skicka inbjudnignarna (har varit panka och inte haft råd med frimärken men idag kom barnbidraget)

• Fru Larsson

Åh, jag behöver råd! Jag har nu lagt in en bild på en ring som jag funderar på..... Tycker om den för att den inte är som alla andra men är samtidigt tveksam.... Skulle bli jättetacksam för ärliga åsikter om ringen. Det är en dålig bild....

Tack Titrania och Bride2b, jag blev rätt nöjd med inbjudningskorten till slut!

Titrania, jag antar att du menar pga storleken på kapellet? Du har rätt. Vi kommer vara ca 50, max antal gäster i kapellet är 60-70 (men vid 70 är det knökfullt......

• Fru Larsson

Det är faktiskt rubiner i ringen. Anledningen till att jag velar lite är att de är så cerisa i färgen..... Svårt svårt....

• Fru Larsson

Tack för era ärliga svar. Jag kommer inte behålla ringen. Den är helt ok men jag ville nog tycka mycket om den för jag kunde få den till ett mkt bra pris. Men jag ska ju ha den hela livet och det ska ju såklart inte finnas några tvivel!

Va kul Kattis -72, det är så roligt för varje sak som bokas! Det liksom pirrar i magen!

Lenchen, ja det är ett mysigt litet kapell, det känns verkligen helt rätt för oss!

• Fru Larsson

Sanna E, vad roligt att du tycker om min tiara! Jag älskar den! Jag har beställt den via Ebay. Det gick smidigt och den levererades snabbt. Här finns en länk till en likadan men de har massor av andra fina tiaror också.
    cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&category=98742&item=5376758632

• Fru Larsson

Emelud, du kan också ladda ner blanketterna som pdf-filer på skatteverkets hemsida. Va skoj med klänningen, jag älskar KIK:s klänningar. Vilken är det du har köpt (det har du säkert skrivit tidigare men jag är halv-senil).

Jag vill också ha min klänning!!! Längtar!!!

• Fru Larsson

Oj! Jag har inte tänkt på att kyrkan ska dekoreras! Gör man alltid det?

Min m2b och jag hade en disussion häromdagen och jag märker att jag (som tycker jag är så flexibel och går min egen väg) är fast i vissa tankemöster. Tex vill vi ha band men har inte råd och då sa Patrik: "Vi struntar i tårtan, då spar vi 2000 kr". och då säger jag: "men det måste man ju ha". "Varför då?" säger han. "Det har man ju" säger jag. Men! Om jag ska välja mellan skoj underhållning och tårta - ja då väljer jag musiken.....

Värst vad jag var tänkande idag då!

• Fru Larsson

Å nej Bride2b, vad tråkigt!

Sanna E, har du sett länken till säljaren på Ebay som jag köpte tiaran ifrån, finns i den här tråden, jag la ut den för några dagar sen!

• Fru Larsson

Förresten, ang dekorationer! Vi brudpar måste ju vara vackrast tänkbara dekoration!

• Fru Larsson

Svårt det där Bride2b. Om det är någon tröst så tycker jag modellen på den du fått är snygg! Men den ska ju kännas rätt för din tärna såklart!

Å andra sidan borde ju Lavendar stå för returfrakten då det är hon som gjort fel! Känns det heltokigt ska du skicka tillbaka men det är ju förenat med en del oro och stress kan jag tänka mig!

• Fru Larsson

Heja Sanna! Fullt ös! Ja! visst har de många fina tiaror på den sidan, till bra priser också. Det är en pålitlig leverantör, jag fick min på en vecka!

Hoppas det ordnar sig Bride2b!

• Fru Larsson

Bride2B, HJÄLP! Du verkar ju vara en hejare på det här med bilder i msn. Första dagen gick det lätt att lägga in bilder men nu kommer jag inte åt min egen sida och hittar inget ställe att logga in (kan inte minnas att jag registrerade något lösenord). Kan du hjälpa mig?

• Fru Larsson

Tack bride2b. Det märkliga är att jag inte uppgav någon hotmailadress när jag gjorde i ordning sidan, vet i 17 hur det gick till egentligen.... Jag har mailat msn så jag hoppas jag får hjälp!

• Fru Larsson

Nämen jag skulle ju skriva mer! Jag har just köpt en ring. Över nätet. Igen. Förra gången fick jag ju skicka tillbaka. Den här har jag köpt. Hoppas verkligen att jag blir nöjd. Har hjärtklappning! Puh! Ev passar den inte med förlovningsringen som är ganska tunn, men den tänkte jag vid tillfälle försöka göra lite "fetare". Här är ringen:
    cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=4998112577&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

• Fru Larsson

Jag hade nog också försökt ordna så de får sitta brevid varandra. Eftersom de frågar i god tid!

Jag har inte ens börjat fundera på bordsplacering, får ont i huvudet bara jag hör ordet....

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)