Flygvärdinne-dieten
Info sökes angånde den omtalade "Flygvärdinne-dieten"???
Info sökes angånde den omtalade "Flygvärdinne-dieten"???
jag har testat den och gick ner supermycket! nu är min kropp på nåt lustigt svätstadie, så det funkarinte, men det fungerar verkligen. Sen gäller det ju att hålla vikten vilket jag gjorde. Beror ju på hur man fortsätter att äta och hur man äter nu innan kuren. Äter man hyfsat är det ju svårt att fortsätta äta lika fattigt som kuren är. Äter man massor och lyckas fortsätta äta bra sen så är det ju att rekommendera.
Hur fungerar den, vad går den ut på??
Ja hur fungerar den? Det här är ju en diet som hängt med ett tag efter vad jag förstår, men innehållet kanske har ändrats sen 80-talet då jag först hörde talas om den.
Ok bra att den fungerar i allafall, men hur???
På aftonbladets hemsida stog det så här! Men enligt de böckerna jag sett skulle man bara hålla på i 10 dagar och tappa 5kg, så det finns väl variantr på den, som alla andra dieter....
Det fanns tio tuffa dieter till, kolla här!
www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/utskrift/0,3258,61517,00.html
10. Flygvärdinnedieten
Gör dig 10 kilo lättare på 1 månad
Så fungerar den: Grundprincipen för den proteinrika flygvärdinnedieten är att undvika potatis och spannmålsprodukter som bröd och pasta. Man ska också äta ytterst lite mjölkprodukter. Dieten består främst av kött, fisk och mycket frukt och grönsaker.
Dansbandssångaren Nick Borgen är en av dem som provat dieten med framgång. Han gick ner 17 kilo på 3 månader (se artikeln här intill).
När exakta mängder inte har angivits i menyerna gäller sunt förnuft.
Meny:
Dag 1:
frukost: 1/2 grapefrukt, kaffe/te utan socker och mjölk.
lunch: Grillad biff, grönsallad, tomater utan dressing.
middag: 2 hårdkokta ägg, haricots verts, 1/2 grapefrukt.
Dag 2:
frukost: Banan, kaffe/te utan socker och mjölk.
lunch: Lammkotlett, grönsallad utan dressing, 1 glas tomatjuice.
middag: Squash och blomkål. Kokta eller råa haricots verts.
Dag 3:
lunch: Kokt fisk, grönsallad utan dressing.
middag: Grillad köttfärsbiff, skållade tomater, 1 glas katrinplommonjuice.
Dag 4:
frukost: Banan, kaffe/te utan socker och mjölk.
lunch: 2 hårdkokta ägg, haricots verts, 1 glas tomatjuice.
middag: Grillad biff, grönsallad, tomater utan dressing, 1 glas osötad ananasjuice.
Dag 5:
lunch: Grillad biff, grönsallad utan dressing, 1 glas tomatjuice.
middag: Squash och blomkål. Kokta eller råa haricots verts.
haha.. ja jag säger då det.. vill man plåga sin kropp och psyke, sänka sin förbränning och få en fin påse överskottshud på bara en månad så verkar den ju perfekt!
Tack på jättemkt...ska börja genast-tror jag..
Gud, jag skulle hungra ihjal...
Nedå det tror jag inte, det är ju egentligen ganska mkt man får äta även om det bara är helnyttiga saker.
"frukost: 1/2 grapefrukt, kaffe/te utan socker och mjölk."
är det mycket?
och frukosten som är dagens viktigaste mål. jag är ganska säker på att kroppen kommer ställa in sig på svält av dendär dieten och sänka förbränningen och öka fettlagringen för framtiden. men visst..