• E&I

Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????

Jag har en fråga till er som ska flytta ihop med era män från utlandet. Hur funkar det för mannen???
    Alltså min man ska flytta hit i maj men han kommer inte ha jobb eller gå i skolan just då. Efter sommmaren ska han börja SFI (svenska för invandrare). Men därifrån får han inga pengar. Och jag studerar på högskola så med mina csn pengar kan jag knappt försörja oss båda. Ska man söka socialbidrag eller får han pengar från någon annanstans?? Vet inte hur vi ska göra ärligt börjar bli orolig...
    Tacksam för alla svar...

• Svar på tråden Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????
  • Mrs Rocha

Man förnyar UT efter ett år och sedan efter ytterligare ett år får man permanent. När första året gått går man till Migrationverket med ifylld blankett om förlängning, personbevis på båda, kopia på pass och 500:-, de frågar de frågor som Secret berättade om. Sådant som man bör veta om varann. Vi behövde dock aldrig ta upp kort eller brev. De frågade inte alls om det. Det ska nog gå jätte bra för er. Finns här om du vill veta mer.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????