• E&I

Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????

Jag har en fråga till er som ska flytta ihop med era män från utlandet. Hur funkar det för mannen???
    Alltså min man ska flytta hit i maj men han kommer inte ha jobb eller gå i skolan just då. Efter sommmaren ska han börja SFI (svenska för invandrare). Men därifrån får han inga pengar. Och jag studerar på högskola så med mina csn pengar kan jag knappt försörja oss båda. Ska man söka socialbidrag eller får han pengar från någon annanstans?? Vet inte hur vi ska göra ärligt börjar bli orolig...
    Tacksam för alla svar...

• Svar på tråden Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????
  • Meddelande borttaget
  • Yagmur

E&l

Vad kul att det gått så bra! Jag och min sambo har också sökt UT och väntar nu på svar.
    Jag vet inte riktigt heller hur vi ska få det att gå ihop då vi flyttar till Sverige, men det SKA gå!
    Jag har lite sparade pengar sedan tidigare, sedan ska jag plugga och jobba på sidan om medans min kille pluggar på SFI. Det löser sig nog.
    Vart bor du?

Och marriedbitch eller vad du hette: Det är såna som du som får mig att skämmas över svenskar. Och jag hoppas innerligt att mitt hjärta aldrig behöver träffa någon som dig!

• Yagmur

Jag glömde: Han är också turk från Istanbul ;)

• Patrik - Bröllopstorget

Jag har friserat lite inlägg i den här tråden om det är någon som undrar vart inläggen tagit vägen. Vänligen håll er till trådstartarens fråga!

• Yagmur

Tack Patrik! Snabbt och bra gjort!

• marriedbitch

Jag böjer mig för reglerna och ber så mycket om ursäkt för tidigare raderade inlägg!

• E&I

Tack Patrik.

Yagmur jag bor i Borås. Va roligt hoppas han kommer gilla Sverige. De e ju lite skillnad heheh
    Hoppas att det kommer gå bra för er men det krävs nogrann planering av ekonomin så klart. Men ni kommer nog klara det.
    Vart kommer ni bo???

• Yagmur

E&l:

Vi kommer försöka hitta lägenhet i Stockholms-området någonstans.