• E&I

Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????

Jag har en fråga till er som ska flytta ihop med era män från utlandet. Hur funkar det för mannen???
    Alltså min man ska flytta hit i maj men han kommer inte ha jobb eller gå i skolan just då. Efter sommmaren ska han börja SFI (svenska för invandrare). Men därifrån får han inga pengar. Och jag studerar på högskola så med mina csn pengar kan jag knappt försörja oss båda. Ska man söka socialbidrag eller får han pengar från någon annanstans?? Vet inte hur vi ska göra ärligt börjar bli orolig...
    Tacksam för alla svar...

• Svar på tråden Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Ansku

E&I (skall det förrästen vara i eller l?)

Tyvärr kan jag inte ge något svar på din fråga, men jag vill ändå ge dig en uppmuntrande kram. Det mesta brukar lösa sig bara man vill något tillräckligt mycket och är beredd att kämpa för det.

• Anna-Maja

Jag har ingen aning om han kan få socialbidrag. Jag hoppas inte det. Jag tycker det är fel att leva på socialbidrag när det är självvalt. Jag tycker ni får rätta munnen efter matsäcken. Antingen får han se till att spara ihop pengar innan han flyttar hit eller så får klara er på dina csn-pengar. Varför välja en lägenhet som kostar så mycekt pengar? Leta reda på en mindre lägenhet som kostar mindre pengar tycker jag. Jag har massor med kompisar som bott i lägenheter på 20kvm, allt från 1-4 personer på den ytan och det har visserligen varit lite jobbigt, men har gått jättebra. Jag har själv bott så. De har bott både i andra och tredje hand, jag också!

Lycka till med allt och hoppas din man kommer att trivas här i kalla Sverige.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • CyberPet