• Guldfisken

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Ajajaj, Guldfisken är riktigt bakfull idag. Och jag har inte helt räknat ut hur många points jag satte i mig (genom "flytande föda"). Det positiva var att jag lyckades hålla mig borta från alla chips på förfesten samt stå emot den annars mycket lockande hamburgaren på Donken fyra i morse efter krogen. =) Så så kass var jag inte ändå, hade en del sparade points så jag klarar mig nog idag. Det värsta är att jag hade behövt spara några points till ikväll, är fest igen då...

Vojne, vojne... =)

• Guldfisken

silfver: Självklart! The more, the merrier...

Bra jobbat över helgen, Sana, hoppas det märks på vågen att du har varit duktig.

Själv gick det väl sådär över helgen. Blev tokfestande såväl fredag som lördag och alkohol innehåller ju alldeles för många points. Jaja, vi får se på onsdag hur det har gått.

_Maria_: Lyckliga du, som inte blir godissugen. Jag är precis tvärtom, aldrig sugen på fett (förutom när jag är bakfull, men hade bra karaktär i helgen).

• Guldfisken

Sana: You go girl! Bra jobbat!

silfver: Det är nog klokt att ha ganska små delmål även om du inte har sådär jättemycket kvar.

• Guldfisken

Angående träning: För egen del för jag spinning tre gånger i veckan. Skulle egentligen vilja träna mer (har varit elitidrottare en gång i tiden) men vet att det ofta blir så att jag kör varje dag när jag håller på och sedan kan det gå flera månader utan att jag kör något alls. Så jag försöker hålla det på en lagom nivå. Men det är inte helt lätt att hålla igång, läser en tuff utbildning och har en massa kårengagemang vid sidan om. Är dessutom "ensamstående matte" till en katt.

Är det förresten någon mer än jag som har månadsmedlemsskap och för checklista på nätet?
    Passar mig superbra, sitter väldigt mycket framför datorn, så det är väldigt smidigt. Rekommenderas! Dessutom kostar det 350 kr för fyra veckor och då ingår vägningen varje vecka så man sparar tom 50 kronor. Blir dessutom motiverad att gå till klassen då avgiften redan är betald.

• Guldfisken

KÖR jag spinning, skulle det ju stå...

• Guldfisken

Leone: Det som är lite dumt i sammanhanget är ju att man lätt tappar lite perspektiv. Ett enda stackars kilo upp kan göra att man deppar ner sig totalt och känna att allt känns meningslöst. För att inte tala om sådana veckor då man "bara" gått ner tre hekto.

Jag är precis likadan...

Det som du kan känna är ju att det, nästa gång om du kämpar på, förmodligen istället kommer att rasa. Jag har ofta ganska små förväntningar på vägningen efter en vägning där jag har gått ned mycket. Då brukar det ofta stå stilla eller kanske tom vara lite upp. Och vice versa, har det gått långsamt en vecka, brukar det släppa veckan efter. Kanske var din chokladkur det som behövdes för att sätta sprutt till nästa vägning, tycker ofta att kroppen är oförutsägbar.

Idag är det min första riktiga vägning för den här gången. Har inga större förhoppningar, blev trots allt några points fler än förväntat under helgens festövningar...
    Återkommer med info...

• Guldfisken

Jippie, jippie!

Har just varit och vägt mig! Första veckans resultat: -2,7 kg!!!
    Jätteglad!

Skall nog köra vin- starköl- och shotsdieten i fortsättningen också.

• Guldfisken

_Maria_: Jag har redan så stora vader efter alla år av idrottande så det är inget jag har tänkt på.

• Guldfisken

Tack _Maria_ och Sana för grattis, vad gulliga ni är. Nu blir jag jättepeppad att sköta mig i påsk. Första utmaningen blir ikväll, påskbord ute på restaurang med familjen.

Har inte införskaffat något påskägg men brukar fortfarande få av mammsen och pappsen (och ja, jag får leta upp det själv också ). Ska be och få sånadäringa Halo chokladbitar och skumsvampar i mitt.

GLAD PÅSK!

• Guldfisken

Nää... *deppar* Den här påsken gick åt h*e. I början inte så mycket på grund av maten som på grund av att jag festade så mycket skärtorsdagen och långfredagen. Sedan fortsatte jag tyvärr på den inslagna linjen med god mat och godis hemma hos mor och far fram till annandagen då jag åkte hem till mig igen. Tisdag och igår hade jag väl varit hyfsat duktig om det inte hade varit för fyllemacksracet jag körde i natt när jag kom hem från krogen. *suck*

Det där med att vara student och vara ute mycket (och inte kunna ha kul utan alkohol ) och samtidigt viktväkta är fasenimej svårt.

Jaja, tar nya tag idag, idag mår jag ändå så illa att jag inte orkar äta nåt. Skjuter på vägningen till söndag den här veckan, kanske kan mildra effekterna något innan dess. Men i morron är det fest igen *suck* .

• Guldfisken

Bra jobbat Sana, förresten, 1,2 kg ner efter påsk är ju kanon.

• Guldfisken

Nej, nu är det väl dags att sätta fart på den här tråden igen.

Har varit och vägt mig idag. Efter förra veckan, då jag gick upp en del pga min miserabla påsk (se ovan) hade jag idag tappat 1,2 kg. Detta trots att jag inte följt programmet slaviskt (festat en del). Känns mycket bra, veckan som kommer skall jag vara toppennoggrann så då hoppas jag på ännu mer minskning.

Hur går det för er andra?

• Guldfisken

Leone: Ja, visst är det lätt att bli lite optimistisk när det gäller hur mycket man får i sig om man börjar använda ett ögonmått. Som tur är brukar kroppen oftast notera när man kör en förändring i något avseende, även om man själv tycker att den är ganska liten. Du kan säkert räkna med att det har hänt lite på vågen till nästa gång. Samtidigt har du ju inte mycket kvar så då är det ju klart att det går trögare.

Sana: Bra, bra! Du tuffar på för fulla muggar, kilona verkar ju rasa av dig.

Nu ska jag ta mig till ett spinningpass, ska bli jätteskönt.

Kämpa på, girls!

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)