Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Ab: I år är sista chansen att komma hit och plocka krusbär när de är mogna. Vi har bestämt oss för att ta bort dem buskarna sedan.
Nu ska jag ta och flytta ut lite krukväxter i trädgården. De behöver en rejäl omgång av omvårdnad.
Jag kommer som ett skott när det gäller krusbär. Säg bara till
Carma: Jag har jobbat ihop 19 semesterdagar så jag tänker ta ut 4 veckor. Känner att jag verkligen behöver det. Fast jag ingentligen kanske skulle sparat lite till vintern. Jag går på semester vecka 31. När skulle ni ut och resa? För ni skulle väl också åka norrut?
Heluu i värmen.
Kub-testet ( som är bedömning om det finns någon större risk för monolism hos barnet) gick bra. Jag var underhållen över en timma av babisen som sprattlade omkring. Coolt att få se den irl. Blir lite mer verkligt. Till slut fick hon (efter att jag har varit uppe och hoppat jämfota för att den skall ändra läge) bra bilder så hon kunde göra mätningen. Och alla tester såg bra ut.
Har varit runt i stan med lilla syster för att kolla förlovningsring till henne. Det var kul. Precis som när man själv yrde omkring
Efter 7 juvelerare så gick vi hem med en massa broschyrer och info.
Godkväll
Har vaknat till efter en hemsk dag med yrsel o huvudvärk o allmänt blä. Tror det är migränen som spökar. Nu känns det bättre igen. Hoppas på lite svalare väder, ursäkta om jag klagar men +25 räcker för mig.
Hur går det för er gravida??
Nibla: Vad trist av din kompis att ignorera din födelsedag sådär!! Hon kunde väl tagit med dig till puben på egen hand och lämnat barnen hemma med mannen...
Du får fira lite ännu mer extra på lördag :)
Åh jag är så ledsen. Doris är borta, jag har inte träffat henne sen vi kom hem i söndags. Det är inte likt henne att vara borta så här länge. Om det är någon som försvinner i värmen så är det Leffe, men han är hemma och går mest runt och jamar.
Tänk om hon blivit instängd nånstans?!
Åhnej, Nibla, hoppas hon kommer tillbaka snart!
Kan du inte ta o gå en promenad runt området och höra om du hör henne från nåns garage, förråd eller så?
Våran grannes katt gick in i en annan grannes förråd och kom ut några dagar senare, lite medtagen men vid liv. Lurigt det där när de smiter in och sen stängs dörren!
En annan "lyckligt-slut-historia" var en annan grannes katt som försvann och dök upp efter 10 månader, han blev upphittad vid T-tunnenln (o ja ni vet ju vart vi bor) och lämnad till ett katt-hem och därifrån ringde de till ägarna. Tur!
Håller tummarna för att Doris bara är på äventyr!
Oh lilla doris. Hoppas det är bara ett litet äventyr i sommarvärmen för henne. Sätt upp lite lappar - någon kanske har sett henne
Jag tog en promenad runt området och frågade alla jag mötte, typ tre pers med varsin hund. En av dem trodde att hon sett Doris "för någon dag sedan". Hoppas hoppas!!!
Om man nu ska bli av med en katt vill jag veta vad som hänt, inte gå och grubbla i ovisshet!
Nibla: Så tråkigt med Doris. Men jag har också "sluta-lycklig-historia" vad gäller katter. De är fenomenala att hitta hem igen. Förstår att du vill veta vad som hänt om det är något. Gjorde likadant med katterna hemma när de försvann. Håller tummarna hårt att hon mår bra och kommer hem till er snart.
Frujj: Migrän i den här värmen låter inte kul. Hoppas den håller sig borta.
Tez: Det har blivit lite ändrade planer på vår semester så troligtvis blir det att vi båda åker upp samma tid som Nibla med familj är uppe. Vi pratade om en liten träff där.
Igår brände jag mig lite granna i solen så jag håller mig inomhus en del idag. Sen blir det väl skuggan resten. Höll på att få solsting förut när jag skulle försöka söva lilltjejen. Efter en timme var jag varm, trött och sur och hon vaken. Men nu sover hon äntligen en liten stund.
Inget kul när ens djur försvinner *håller tummarna att hon kommer hem snart*
Idag är det inget kul. Vet inte om jag skall ta och slänga ut alla hyllor i kylen och krypa in där.
Vad skall jag köpa till min farmor som fyller 85 på lördag. Hon vill inte ha något, men jag vill ge henne något kul ändå. Hon är ingen cool tant så frågan är då vad som kan passa henne??
det är nog jag som fått solsting.. jag var ute på lunchen o tyckte det var lite svalt....
vet ni något bra ställe att göra pedikyr/fotvård på?
Ab: Du har fått solsting. Det är allt annat än svalt här hos mig iaf.
Ab igen: Som svar på din blogg...ja, vi har ordrazzel hemma. Går det inte att få tag på mer?
hej Carma
japp då har jag nog solsting Men det är mycket svalare i stan än i lerum tycker jag
Jag har letat ordrazzel hos tillverkaren och på blocket men ingen framgång
Girls! Idag är sista dagen för en tråd om jag har räknat rätt, så jag har en ny tråd här:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3471007.html