• 20100515

Vart åker ni på bröllopsresa?

Vi sitter och försöker hitta en fantastisk plats att åka till på vår bröllopsresa. Vi är dock lite hopplösa när det kommer till att bestämma oss och jag börjar bli rädd att vi aldrig kommer komma iväg.

Vi behöver tips. Vart åker/åkte ni på er bröllopsresa?

• Svar på tråden Vart åker ni på bröllopsresa?
  • Jess2010

Vi ska åka både till Aruba och Miami, först åker vi en vecka till Aruba på Bucuti Beach, sen flyger vi till Miami och är där några dagar innan vi åker hem, verkar superfint på Aruba, längtar!!

• Galas

AndréaK skrev 2010-05-10 20:34:45 följande:
      Vi har prl.bokat till Playa del Carmen i december. Vilket hotell har ni funderat på?

Vi bokade först Fritidsresors Blue Selection, Azul Sensatori resort- såg superlyxigt ut. Men efter att ha läst på en hel del reseforum så bytte vi- folk var nämligen otroligt missnöjda. Så efter att ha pratat med en tjej på Fritidsresor som precis varit i Playa del carmen så bokade vi Riu Yucatán, som hon själv hade bott på och rekomenderade varmt.

Vilket funderar ni på?

• AndréaK

Galas skrev 2010-05-10 21:01:22 följande:
      Vi bokade först Fritidsresors Blue Selection, Azul Sensatori resort- såg superlyxigt ut. Men efter att ha läst på en hel del reseforum så bytte vi- folk var nämligen otroligt missnöjda. Så efter att ha pratat med en tjej på Fritidsresor som precis varit i Playa del carmen så bokade vi Riu Yucatán, som hon själv hade bott på och rekomenderade varmt.Vilket funderar ni på?

Vi har kollat på Catalonia Playa Maroma, fritidsresor.

• Galas

AndréaK skrev 2010-05-10 21:39:02 följande:
      Vi har kollat på Catalonia Playa Maroma, fritidsresor.

Vi kollade också på det, men ville kunna gå in till Playa del carmen =) Men det ser supermysigt ut.

• Sebastiána

Vi kommer att åka bort en week-end på något litet hotell i Sverige direkt efter bröllopet. Året efter funderar vi på en kryssning i Karibien eller liknande.

• Sebastiána
    Eva72 skrev 2010-05-10 20:43:24 följande:
    Flyger till Milano, stannar två nätter, sedan hyr vi bil och tar oss längst kusten ner mot Toscana. Inget bokat, vi hoppas på att finna pärlan på plats.
    Låter helmysigt!
  • Bride in leather

Vi vet inte än,har pratat om Prag lite smått.

• Sebastiána
    Bride in leather skrev 2010-05-11 09:59:16 följande:
    Vi vet inte än,har pratat om Prag lite smått.
    Prag är fint! Särskilt på våren.
  • Bride in leather

Gifter oss i aug men inget säger ju att man måste åka iväg då:)

Sebastiána skrev 2010-05-11 10:26:09 följande:
    Prag är fint! Särskilt på våren.
  • Sebastiána
    Bride in leather skrev 2010-05-11 10:35:46 följande:
    Gifter oss i aug men inget säger ju att man måste åka iväg då:)
    Det är säkert vackert i augusti också!
  • Steinhammersfru

Jag bokade våran bröllopsresa i fredags och vi kommer åka en månad efter vigseln. Det blir flyg ner till Barcelona där vi bor i 4 nätter på ett mysigt och väldigt bra placerat hotell. Sen åker vi på en kryssning med NCL, som utgår från Barcelona, i 1 vecka. Vi kommer stanna i Monte Carlo, Florence/Pisa, Rom, Neapel och Palma. Väl tillbaka i Barcelona så har vi 3 nätter på samma hotell innan vi flyger hem. LÄNGTAR!!!!

• BMTS

Vi åker på en kortare resa direkt efter bröllopet (max en vecka, inte bestämt var). Några månader senare åker vi på vår "riktiga" resa till Ecuador och Galapagos!

• Bride in leather
    Sebastiána skrev 2010-05-11 10:39:00 följande:
    Det är säkert vackert i augusti också!
    Ja men kanske kallt då??
  • 100703 M och B
    Bride in leather skrev 2010-05-11 17:01:59 följande:
    Ja men kanske kallt då??
    Om du fortfarande pratar om Prag så kan du ju tänka på hur varmt/kallt det brukar vara i Sverige i augusti. Och Prag ligger längre söderut ;)
    At last my love has come along
  • Maajliin

Vi kommer åka på en Vanlig kryssning med Birka då min sambo är flygrädd  , men jag tycker det ska bli hur underbart och mysigt som helst då vi bara får ro om varandra och lyxa till det lite:) Jag verkligen längtar för jag älskar att åka båt!!:)

• Bride in leather
    100703 M och B skrev 2010-05-11 17:52:22 följande:
    Om du fortfarande pratar om Prag så kan du ju tänka på hur varmt/kallt det brukar vara i Sverige i augusti. Och Prag ligger längre söderut ;)
    Ja det gör jag,tack=)
  • Kiviksbrud

Bali och Singapor i två veckor! :)

• Bellson

Funderar också på bröllopsresa! 

Maldiverna ser ju fantastiskt ut! Undrar bara om det inte blir lite tråkigt? Ligga på stranden och sola hela dagarna.. och All Inclusive.. är det verkligen nåt man vill ha? Men det kanske inte finns restauranger och så? Jag har precis börjat kolla så jag vet iofs ingenting!!

Svar på tråden Vart åker ni på bröllopsresa?