AKUT HJÄLP! Tärnan struntar i möhippan
Hallå!
Behöver verkligen akut hjälp! Vette f*n vad jag ska hitta på. Om jag nu ska hitta på nått.
Tärnan till min blivande fru (i augusti)
Lägger 0 tid på möhippan, hon har stort sett enbart skickat mail till par personer utav 30 tjejer via facebook. Resten som inte har facebook har hon inte försökt kontaktat eller frågat mig om t ex telefonummer.
Hon har inget planerat mer än vad HON tycker en finlandskryssning som då dessa två som hon nu har frågat om tycker är en värdelös idé då man fast på båten och folk måste vara tillgängliga minst två dagar istället för en.
Hur jag vet detta är ju då att ena tjejen ringt och berättat för mig och velat att jag skulle bestämma att hon skulle ta över möhippan istället då nu är det ENBART 2 lediga helger kvar innan det är dags för giftemål. Och när jag pratar med tärnan så har hon inte ens bestämt datum för hon kanske har tvättstugan(!) sista tillgängliga helgen!
Jag gjorde så att jag ringde runt till övriga tjejer och lyssna ifall dem hade hört något dem senaste 6 månader från tärnan och svaret blev NEJ.
Jag känner själv att jag inte kan bestämma att någon annan ska ta hand om möhippan trots att tiden är väldigt tight just nu. Eller kan jag det?!
Jag vet att min blivande skulle bli otroligt ledsen om det inte blir någon möhippa.
SKA JAG/FÅR JAG föra över möhippe ansvaret till någon annan?
Det är alldeles för kort tid nu kvar för att sätta alla tjejer i ett möte för att bestämma något tillsammans. Sånt fall får man ta en som man vet kan och vet hur man gör en möhippa utan att kanske måste boka så många saker då de nu kan nog vara ganska uppbokat?
HELP ME!
eller, ah, rättare sagt min brud....