• Anna2005

Oralsex

Pinsamt ämne och pinsam fråga kanske?

Jag vill gärna ge min blivande man oralsex men jag tycker att det är så läskigt med hela grejen. Har försökt men jag tycker det är obehagligt. Inte smaken eller så för han tvättar sig och allt. Det är mer känslan.

Vill så gärna ge min man en överraskning på bröllopsnatten men jag vet bara inte hur jag ska göra för att klara av detta.

Som sagt pinsam fråga men är det någon som har något tips så vore jag tacksam.

• Svar på tråden Oralsex
  • EhjärtaK = sant

The Guy:
    om du redan har frågat henne och talat om hur du känner så tycker jag att du får acceptera hennes önskan. Inget blir bättre av att tjata.

Jag tycker inte alls att det är konstigt att hon inte vill "hjälpa till" när hon själv inte är sugen. Det spelar ju egentligen ingen roll att du är villig att göra det för henne - för har hon inte lust så har hon ju inte...
    Jag har absolut förståelse för att du vill att hon skall vara nära dig, hålla om och ge allmänt sällskap. Men när det kommer till själva "deltagandet" så tycker jag inte på något sätt att man kan/bör kräva detta av varandra.

Viktigast är väl att man för en öppen dialog, och självklart kan inte båda vara exakt lika sugna varje gång . Men att förvänta sig att andra skall vilja "hjälpa till" bara för att man själv är sugen tycker jag är konstigt faktiskt.

Självklart tycker jag att det är okej att man ger varandra sådana här "tjänster" om båda är överens och faktiskt VILL. Men det är ju en helt annan sak .

• The guy

mm.. jo så tänker jag nog men jag blir ju lite besviken när hon gladeligen tar emot dom gånger det skett o inte förstår att jag gärna tar emot desamma. Lite ego helt enkelt.

Får ta en liten diskussion i kväll o kolla läget. Jag är nog lite för snäll helt enkelt o ger o ger...

Tips??

För mig gäller(var det ju ett tag sen:()
    inget bita o tänder
    blir inte skönare om den "sväljs"
    räcker bra med bara förbi kanten ;)

• EhjärtaK = sant

The Guy:
    okej, om du ständigt ger henne en massor (både sexuellt och annat) så förstår jag absolut att du väntar dig något tillbaka - då är det ju ett helt annat läge!

Håller verkligen med om att det låter lite ego från hennes sida i så fall. Om du tror att det handlar om att du är för snäll så måste du nog prata "allvar" med henne och faktiskt tala om att det hon gör är lite egoistiskt. Självklart kan man göra detta på ett smidigt sätt, men jag tror att det är viktigt att vara tydlig!
    Tyvärr (är turligt nog kanske) så är det ju ofta så att folk behandlar än så som man lär dem att behandla en. Om hon är van att kunna "utnyttja" dig så kommer hon troligtvis fortsätta med det tills du vidtar åtgärder.

Hoppas att det ordnar sig på något sätt i alla fall!

• Micke Picke Päronp*ng

Tips:
    Om du inte vill stoppa in 3 hekto benfritt i munnen så är mitt råd att bara använda tungspetsen på hans frenulum. Dra ned förhuden så strängen blir lite spänd och fladdra som en kolibri med spetsen där samtidigt som du drar lite upp och ner med handen. Gör MIG helt tokig och jag tror många män håller med dig. Blir han frusen om saken kan du ju värma upp den åt honom med ett litet dopp och sedan fortsätta.

Och när han väl "kommer" så brukar de flesta killarna inte gilla direkt beröring på den då hyperkänsliga "toppen". Däremot funkar tungan på ovan nämnda sträng fortfarande bra för att bädda in efterdyningarn...

Lycka till med övningarna...

• Stilig Amelia

Micke,
    toppen! Tack för tipsen - provade igår och det blev succé! Nästan lite för bra bara... hann knappt med själv

• Westies

Jag håller med vad micke picke säger. Min sambo älska oralsex och jag har lärt mig att älska göra det också, detta pga att hans penis är för stort och det är som en lotteri om jag kommer att få ont eller inte. Min tips är att tänka att du vill ge honom den bästa och han kommer att lycklig över det. Kom ihåg att mind & body är kopplade varandra. I dushan är underbart!!!

• CyberPet

Hahahaha... helt underbar beskrivning, Micke! Precis så ska man göra. Man behöver inte leka porrskådis och leka "lång ner i halsen". Det verkar inte vara så skönt för varken killen eller tjejen. Men däremot har jag förstått att det är ganska skönt om ollonet blir "omtagen" med mun och tunga lite då och då, medan man mer ägnar sig åt de känsliga delarna på ollonet. Men ta det varligt, annars går det för fort (i bokstavlig bemärkelse).

Petra

• StinaS

Finns en tjej som skriver om erotik på sin sida.
    www.ninaweb.se

om man går in på hennes erotiksida och på länken Bara för kvinnan finns där en länk till en sida där en kille skrivit om hur han tycker det här bör gå till. Kan förmodligen inte skriva in den adressen här skriver därför omvägen.

Finns förresten en hel del att läsa på ninas sida.

• CareBear

Tycker absolut inte orals*x är överskattat! Det är ju bland det bästa som finns i s*xväg tycker både jag och frugan. Både att ge och få.

Nåt som jag som ungkarl kunde uppleva som lite tråkigt var att många tjejer underskattar handens betydelse vid ett sk blåsjobb. Använda handen samtidigt som du suger/slickar den.

Om man vill svälja eller inte är väl en smaksak och givetvis ska man inte göra det om man inte vill men...
    För att jag verkligen ska komma till himmelriket under an avs*gning så vill jag gärna komma i munnen. Att komma utanför är ungefär som ett vanligt avbrutet sam*ag. Alltså för mig ett antiklimax istället för klimax. Detta gäller ju givetvis inte om det är en del av ett förspel.

Bara och vänta in lite påhopp fr NokGroda , KC och allt vad dom brukar heta..........= )

• Ei saa peitää

CareBear, det visste jag väl redan. Vill man inte att kräkreflexen ska utlösas så måste man ju använda handen också.

• CareBear

Ei saa peitää

Hmm det går väl som tjej att reglera hur stor del av den man vill ha in i munnen utan att använda handen....

Det jag menade var att många tjejer tror att själva s*gandet räcker....
    Då menar jag att sug i kombination med "handjob" är det som känns bäst.....= )

• EhjärtaK = sant

Det trodde jag var en självklarhet! Men det finns ju såklart okunniga tjejer, precis som det finns okunniga killar.

Tur att vi som människor kan kommunicera med varandra . Om man inte talar om vad man gillar så lär man inte få någon förändring heller .

Visst kan jag förstå att en del killar helst vill komma i tjejens mun, men det handlar ju i så fall om en önskan. Om det däremot handlar om krav eller tjat så är det verkligen inte acceptabelt (men så är det ju med allt som handlar om sex ). Sedan så finns det ju alltid alternativ och mellanting. Bara för att killen kommer i tjejens mun så innebär ju det inte på ngt sätt att hon bör/måste svälja (det är ju bara att spotta ut). Men det är nog många tjejer som tycker att sperma smakar rätt läskigt och då är det ju absolut dumt att pina sig i onödan, men då kan man ju faktiskt fortsätta med händerna istället (eller vad nu killen ifråga tycker om).

• CareBear

Klart att ingen ska göra nåt som man inte vill oavsett om det handlar om att få spe*man i munnen , svälja eller nåt annat.

Och visst funkar det väl att tjejen spottar ut det (även om ens ego konstigt nog inte gillar det....) om hon inte gillar det efter man har kommit.

Finns säkert många som inte gillar smaken eller att svälja. För egen del så skulle jag uppskatta fördelingen till kanske 60/40 varav den större delen kanske inte gillar det. Många tjejer tänder ju extra på att se sin partner njuta oavsett vad det är man går igång på.

• EhjärtaK = sant

Jo, de flesta av oss (oavsett kön) tycker nog om att se vår partner njuta .

Att tjejen väljer att spotta betyder inte att hon är mindre tänd eller ointresserad av killen. Det är nog oftast så enkelt att hon inte tycker att det smakar bra och/eller att hon får kväljningar av det.

Alla har självklart rätt till en åsikt, och vi är olika vad gäller sexualitet och njutning. Men jag tycker det är tråkigt om killen känner att hans manlighet (ego) får sig en törn bara för att tjejen spottar.
    Jag hoppas att de flesta män har ett litet större självförtroende än så .

• CareBear

Det jag menade var att det väl för mannen är en skön bekräftelse när tjejen sväljer. Spottar tjejen ut det så är det ju nåt hon ratar som kommer ifrån en själv.

Gissar att tjejer inte skulle tycka det är so "cozy" om man som kille spottar ut tjejens "lovejuice" när hon är riktigt blöt......

Det kommer ju ändå kontinuerligt från tjejer när dom är upphetsade medans det ju inte kommer nån direkt vätska från mannen förrän the grand finale.

Åter igen. Min högst personliga åsikt och alla ska göra som dom vill och känner för. Inget sex blir ju bra av att man gör nåt mot sin vilja. Känns ju ändå mycket bra att man är synkad med sin partner när det gäller allt som har med s*x att göra.

• EhjärtaK = sant

Jag tycker iofs inte att det är riktigt jämförbart. Jag hoppas verkligen inte att det finns killar som ger tjejer oralsex bara för att vara snälla. Om killen inte uppskattar att ge oralsex så tycker jag att han skall låta bli (att spotta under hela akten tycker jag inte verkar som ett bra alternativ . Men en väsentlig skillnad är att de flesta killar (rent biologiskt) tänder på tjejens lukt/smak, vilket tjejer inte automatiskt gör på sperman (även om det säkert är så i vissa fall).
    Om man istället skall göra en "rättvis" jämförelse så tycker jag att fontänorgasmen passar bättre. Personligen skulle jag inte på något sätt se det som att jag blev ratad bara för att killen inte väljer att svälja den. Vill han göra det så gör han det, och vill han inte så spelar det mig ingen roll. Man är inte mindre älskad eller åtråvärd för det .

Varför inte njuta av att partnern är snäll nog och tar det i munnen (och kanske rent ut sagt njuter av det ), men sedan spottar ut det för att slippa kräkas. Om man njuter av att se sin egen parnter njuta, så borde man ju på samma sätt må dåligt om ens partner mår dåligt och gör saker mot sin vilja. Om partnern däremot njuter av att svälja så är det ju en helt annan sak.

Men på en punkt är vi överens: det är skönt att man är så synkad med sin parnter när det gäller s*x. Jag tycker inte att det handlar enbart om att tycka precis samma sak, utan att framförallt vara lyhörd och lära sig att tänka i nya tankebanor. Bara för att man själv tar vissa saker för givet, så behöver inte andra se det på samma sätt .

• pumpa

EhjärtaK = sant

Vill bara lägga till en liten detalj Angående sväljats vara eller icke vara:

Suger hon så gillar hon dig.
    Sväljer hon så älskar hon dig.
    Gurglar hon så överdriver hon...

Svälja eller inte. Själva njutningen ligger för mig i att kvinnan i detta läge koncentrerar sig till 100% åt att skänka mig njutning varpå jag kan slappna av helt och bara få, få, få . utan att behöva ge. (såvida inte man kör 69 såklart)

Var säden hamnar tycker jag helt kan bestämmas av den som håller i bössan.

f*n nu blev jag lite småsugen på frugan.... hej hej

Svar på tråden Oralsex