• Anna2005

Oralsex

Pinsamt ämne och pinsam fråga kanske?

Jag vill gärna ge min blivande man oralsex men jag tycker att det är så läskigt med hela grejen. Har försökt men jag tycker det är obehagligt. Inte smaken eller så för han tvättar sig och allt. Det är mer känslan.

Vill så gärna ge min man en överraskning på bröllopsnatten men jag vet bara inte hur jag ska göra för att klara av detta.

Som sagt pinsam fråga men är det någon som har något tips så vore jag tacksam.

• Svar på tråden Oralsex
  • blivande fru J

Att slicka längs kanten på ollonet brukar vara uppskattat, där finns många känsliga nerver. Egentligen behöver du ju inte ens stoppa in den i munnen utan kan börja med att slicka och kyssa den och smeka med handen.

Gör för övrigt bara det här om du vill, inte för att du känner att du borde.

• NokGroda

visst finns det väl glidmedel på apoteket?! joodå, det har jag nog sett misann. glidmedel och skum och prylar av alla möjliga slag. "intimhyllan" heter den väl?

• blivande fru J

NokGroda: Det finns både vattenbaserat och silikonbaserat glidmedel på apoteket, om de har smaksatt vet jag däremot inte, det hittar man nog enklast i sexualbutiker

• Tant Pernilla

Börjar du så här, lite försynt och försiktigt, är jag säker på att du inte kommer att tycka att det är äckligt. Precis som de andra sagt, så är det helt meningslöst att ta "hela" i munnen. Att leka med tungan kring ollonet kan vara det som får honom att bli heltokig. Dessutom är det rätt trevligt även för tjejen. Håll penisen in ett fast grepp med ena handen och koncentrera uppmärksamheten med munnen på ollonet.

Sen är det ju aldrig fel att fråga honom vad han gillar mest och hur han vill att du ska fortsätta.

Själv gillar jag inte sperma, så det ser jag till att jag aldrig får i munnen, men det går jättebra att ha oralsex ändå.

Och det är _inte_ pinsamt! Det är helt normalt samliv!

Lycka till!

• IngridMarie

Tant Pernilla, tack för bra råd. Jag gillar inte heller sperma, och det går lätt att undvika, men det som kommer innan då? Det slemmiga som lixom kommer under hela tiden man är där med munnen, vad gör man med det? Slickar ni glatt i er det? Jag tycker att det är osmakligt, fast man får väl offra sig om ingen har ett bra tips om hur man kan hantera detta.

• Tant Pernilla

IngridMarie: Det där "lilla" tycker jag är "uthärdligt". Man får försöka hålla salivproduktionen i gång, och är det lite mer som kommer kan man ta några tag med handen och liksom lite försynt torka bort det om man tycker att det smakar illa. Man kan ju behöva lite paus i "orerandet" emellanåt också. Variation skadar ju inte, utan gör det snarare bättre - vad jag förstår.

Håller man till i sängen kan man ha ett glas vatten på sängbordet. Det kommer ju alltid till pass efter en het stund, oavsett om man ägnat sig åt oralsex eller inte.

• blivande fru J

IngridMarie: Det är väl ganska smaklöst, jag brukar tänka att det är som det som han får i sig när han ger mig oralsex. Allt handlar om att ge och ta, tycker du att dte är obehagligt däremot så avstå.

• NokGroda

med risk att bli nedröstad måste jag säga att oralsex verkar vara överskattat. det finns ju många andra sätt att göra honom glad och galen menar jag. för faktum är att det krävs en del jobb, vana, erfarenhet och vilja för att genomföra det på en kille. det går inte att komma ifrån.

det smartaste sättet att prova på det, tror jag är att Leka. prova dig fram på ett lekfullt sätt och pusha inte dig själv till mer än du klarar av vid tillfället. blir man avskräckt en gång kan det ta ett tag innan man "är tillbaka" igen.. hrrm.

sen om din kille faktiskt vill ha oralsex och du inte vill ge det, så finns det ett gäng sköna alternativ: "runkrör" - ett geléaktigt rör man köper i sexbutiker, dessutom kan du använda bara glidmedel på handen och greja, så kan du smeka honom någon annan stans med andra handen och kanske säga sexiga saker med munnen - det kan du inte vid oralsex minsann! =D

Med optimism och variation,
    eder NokGroda

• Tant Pernilla

NokGroda: Det är ju lite det vi säger... Man ska bara göra det man vill och börja "försiktigt".

Överskattat? Nä, det tycker inte jag. Jag tycker att man ska ta tillvara alla sätt och metoder för att ge och få ett bra sexliv med sin partner. Inte ska man undvika något bara för att man inte vågar testa, fast man tycker att det är lockande.

Gör man det på eget initiativ, och inte för att någon tvingar en, så tycker jag att man ska testa i alla fall. Gillar man det inte så behöver man ju inte göra om det!

• The guy

en tillägsfråga i detta ämne,

Jag känner själv att jag skulle kunna erbjuda oralsex när inte jag är riktigt sugen... Har hänt ett par gånger men jag har aldrig fått något om inte hon har fått gentjänster så att säga. Är inte hon sugen så blir det inget för någon. Ja kräver absolut inte att vi ska ligga fila om inte hon vill men en hjälpande hand el så? Hur för man fram en sådan åsikt? Har nämnt det vid några tillfällen men det blir inget... Jag skulle göra det alla dar i veckan men man är väl lite olika kanske... ?

Tips?

o ja tycker inte att oralsex är sådär superduper men det är klart en krydda! :)

..däremot förstår ja att tjejen tycker det är bra då det inte händer lika mycket vid vanligt hålligång för henne...

Svar på tråden Oralsex