• Anna2005

Oralsex

Pinsamt ämne och pinsam fråga kanske?

Jag vill gärna ge min blivande man oralsex men jag tycker att det är så läskigt med hela grejen. Har försökt men jag tycker det är obehagligt. Inte smaken eller så för han tvättar sig och allt. Det är mer känslan.

Vill så gärna ge min man en överraskning på bröllopsnatten men jag vet bara inte hur jag ska göra för att klara av detta.

Som sagt pinsam fråga men är det någon som har något tips så vore jag tacksam.

• Svar på tråden Oralsex
  • Tant Pernilla

The guy: Ja, jag vet inte om jag förstår problemet, men det jag kan säga att det enda sättet att föra fram en sådan fråga är just att bara fråga. Det är inte farligt att prata om sexuella önskemål med sin partner. Sen får man naturligtvis respektera att partnern kanska inte är beredd att uppfylla dem, men håller man tyst om dem och tror på nåt slags tankeläsning, så blir det nog aldrig som man vill...

• The guy

Jo, jag har framfört min åsikt att det vore mysigt men det händer inget. Är det någon som tycker det är konstigt o hjälpa till fast man inte är sugen? Jag är den som inte tjatar då jag tror att det kan ha negativ inverkan på vårat gemensamma sexliv... men jag kanske är ute o cyklar?

• gretasss

The Guy

Jag förstår precis vad du menar, jag är en tjej som har precis samma problem som dig..

• halstabletten

The guy: fråga henne om hon kan hjälpa dig NÄR du är sugen så kanske det går bättre? Men en del är ju sådär, de har sex på sina villkor. Personligen tycker jag att det är lite själviskt, men det är ju bara jag.

IngridMarie: Nu tycker jag inte att det är äckligt med det som kommer innan, men man kan ju använda det som ett slags glidmedel som man fördelar med tungan och läpparna.

• Tant Pernilla

The guy: Ja, uppenbarligen så är inte din partner beredd att göra det och då är det ju bara att respektera hennes val och så får du utifrån detta välja hur du vill hantera det.

Tjat är, som du säger, säkert ingen bra idé. Men att prata om det under neutrala former (inte i sängen) kan man alltid göra. Kanske förstår hon inte hur en "hjälpande hand" funkar eller vad det betyder för dig.

Förstår hon det, men ändå inte vill, ja, då får du antingen sköta det själv eller byta flickvän.

• NokGroda

The guy: Det är inte alls en konstig önskan. Jag tycker personligen att det är självklart att om jag inte har lust just då så kan jag vara med honom om hans njutning på något sätt. Det spelar ingen roll om det betyder att jag faktiskt gör något speciellt han gillar, eller om jag bara ska vara med och ja.. prata eller hålla om honom.

Och han gör samma sak för mig.

Alternativet är ju att man antingen undertrycker sin sexualitet, vilket så klart inte är roligt och förmodligen inte speciellt nyttigt heller. Eller att man går iväg och onanerar. Det är förstås inte alls lika roligt som att vara två.

För man kan vara två utan att ha samlag. Man kan hjälpa till och vara med utan att "anstränga sig". Och i bästa fall hinner man bara börja innan man faktiskt har lust och problemet är borta.

• IngridMarie

Tant Pernilla;

(Ursäkta min frånvaro, var tvungen att jobba en stund...) Ett glas vatten! Det var ett synnerligen gott råd (i dubbel bemärkelse)! Sen får man väl torka lite med handen emellanåt, när det kommer alltför mycket, lite mjukt och försiktigt.

• Tant Pernilla

Ingrid-Marie: Ja, kallt vatten (med en och annan isbit i) kan ju dessutom göra det ännu mer spännande... Om man har en kall tunga kan det ibland vara väldigt najs...har jag förstått.

Nu ska jag ta lite paus från BT och göra lite nytta. Sånt som man måste göra, som sagt.

• IngridMarie

Nytta!? Om min M2B såg denna tråd skulle han definitivt kalla den "att göra nytta"!

Passar även på att be er män som hakat på tråden om ni har några enkla, handfasta tips om hur man på ett bra sätt ger oralsex. Vad är skönt och vad går ej hem? Jag fattar att detta är individuellt, men ge mig gärna era egna favorit-tips.

• Tant Pernilla

IngridMarie: *hehe* Ja, det har du alldeles rätt i!

Svar på tråden Oralsex