• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006

Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006
  • Lindha

Ninni jag ringde precis och bokade Mia´s catering :) Hon skulle räkna på exakt pris och återkomma. Men jag räknar med ca 150kr/per för maten.

• Lindha

Hittar tyvärr inte det andra festprogrammet tjejer! Har nog bara skrivit ut det och sen raderat det. Tyvärr!

• ninni7805

majbruttan:
    jodå, jag känner till den låten ;) men det ser faktiskt ut som om det ljusnar ute!!! Håller tummarna! vill ju kunna gå ut min dagliga promenad ju... o då tänkte jag ju ta den till den adressen jag ska till ju.. ska visst ligga lite bakom nya ullevi vid mariakyrkan så det blir nog inte så svårt att hitta tror jag.. (läs hoppas jag ;) )

lindha:
    vi ska som sagt prata med mattias föräldrar först innan vi bestämmer oss helt o hållet för catering, men det lutar helt klart åt det!! fastnade för kycklingbuffen, där fanns ju det mesta :) men tror att vi oxå kommer att komponera ihop lite som vi själva vill från dom olika menyerna..
    ska ni ta tårtan från henne oxå?

• Lindha

Ja vi ska beställa tårtan från henne oxå (tror jag ialla fall).

• Lindha

Usch sitter här och kollar budgeten... :( Blää!
    Ungefär hur mycket kommer ni lägga på eran klänning? Och på ringen? Ska eran m2b oxå ha en till ring? Ser hur pengarna bara flyger iväg... Och vi som inte börjat spara än :)

• Princessdiamond

lindha:

min mail... jobbet85@hotmail.com

har hittat en klänning nu som jag e intresserad av.. kostar 5600 på eironoras.. min ring kostade typ 1300 tror jag och henris ring kommer nog kosta 1500, eller strax över det..

• majbruttan

Jag hoppas på att klänningen inte överstiger 5000. Målet är att kunne beställa på nätet och på så sätt komma undan med ca 2000. Ringen kommer ju att tillverkas av ADA i Långedrag och den modellen jag tittade på senats skulle gå på dryga 10.000. Men jag ska inte ha så många stenar i som vi tittade på du så att priset kommer att minska! Min m2b sak oxå ha en ring. En slät enkel i vitt guld (rött i förlovningsringen) som är typ 2 mm bred. Allt detta har vi budgeterat för så att det ska vi nog klara. Vad gäller ringar så kan man nog få billigare om man köper på typ Guldfynd eller så. Tycker dock ringen är viktig eftersom jag ska ha den på mig jämt...

Tycker för övrigt att du/ni är mkt ekonomiska med tanke på cateringen, lokalval etc. Du ska se att du nog får dig både klänning och ring tillslut

• ninni7805

Hej tjejer!!
    jag ska börja jobba hos säkerhetsföretaget
    vet inte riktigt formen på anställningen än, hur mkt jag får jobba osv, men jag fick jobbet iaf!!! så till hösten blir det väktarkurser :)

va och tittade på ringar idag efteråt oxå..... hittade en del fina, men ack så dyra! och inte ngn som det sa "klick" med, men det är ju lååångt kvar än ;)
    igår bestämde vi oxå att vi ska vara borta 3 veckor ist för 2 så jag ska kolla upp vad det kommera tt gå på med allt. än så länge har vi bara det fasta priset för själva vigseln och allt kring det klart och det blir ca 3000:- men då är det inkl. en ny frack til mattias som sys där nere..

stor kram på er!

• Princessdiamond

vi fick hem ringen från hellkes idag..
    storlek var rätt och allt det var bra, men de hade graverat in henris namn fel..

trots att jag i mailet skrivit namnen så lyckades de naturligtvis skriva henry..
    blir så jävla trött! aldrig någon som skriver rätt.. och jag hade kunnat förstå det om jag ringt och de är svårt att höra skillnaden, men jag mailade!!

jaja, vi får se vad dom säger om hur vi skall lösa det..

• ninni7805

har suttit och räknat på resan nu och vi kommer undan relativt billigt tycker jag: 31500:- för allt, inkl. vigseln :)

princess:
    trist med ringen!!! men hoppas att det löser sig! vilken har du valt om man får fråga? vet att det va ngn med stenar i...

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006