• Min-Ah

Fruar - 23 juli 2005!

ÄNTLIGEN ÄR JAG FRU JÖNSSON!

Hade ett underbart fint bröllop!
    Toppenfest efteråt med mycket folkmusik, sång och dans!
    Nöjda, mätta och glada gäster!
    "Lagom" väder - inget regn under hela kvällen!

Sov på Tomarps Gårdshotell inatt!
    Total överraskning!

Återkommer sedan med bilder och sådant!

Ha det gott, alla!
    Hälsningar
    Fru Sofia Jönsson

• Svar på tråden Fruar - 23 juli 2005!
  • Min-Ah

Elin1!
    Kanske du skall ringa och kolla med Skatteverket om hur det ligger till hos dem!
    Har kanske "hängt upp sig" såhär i semestertider, eller nå't!
    Tycker ju också dina papper borde ha dykt upp nu vid det här laget!

• Min-Ah

Elin1!
    korten är digitala och vi har redan gjort vad vi kan med den i Photoshop.
    Svårt att göra något åt bilder som är "beskurna" redan från början (i kameran).
    Han stod väldigt nära oss när han fotade, så det finns liksom inte mera runt om oss på många bilder! Vi är beskurna vid höften redan i oroginalstorleken...

Och mörka, korniga/brusiga bilder går ju inte att ljusa upp hur mycket som helst.
    kornigheten/brusigheten beror ju på det långa avståndet med!

Suck!!

• LeavesOfFortune

Min-Ah

Tycker att ni ska ta om bilderna eftersom du ju faktiskt är ledsen över detta. Vilket jag har full förståelse över!!!

Visst, det blir en extra kostnad och det blir inte riktigt samma sak men jag tror ändå att du blir lyckligare om ni tar om bilderna än om ni låter bli. Risken är väl annars att de dåliga bilderna överskuggar dina fina minnen från bröllopet. Är ju så lätt att hänga upp sig på saker och ting.

Vi är supernöjda med våra fotografbilder och det ska verkligen bli spännande att se bilderna i full storlek sen när de kommer. Än så länge har vi ju bara sett kontaktkartorna. Så jag förstår verkligen att du är ledsen över att era inte blev så bra.

elin1

Tycker också att du ska ringa skatteverket och fråga vad som händer. Hade du anmält namnändrig innan vigseln? Annars kanske det tar längre tid...

• Min-Ah

LeavesOfFortune & Elin1!
    Tack för ert stöd!
    Känns så fruktansvärt deprimerande det här med fotona.
    Både mamma och svärmor tycker jag är SÅ tramsig så!

Har provat att sätta upp håret på något liknande sätt idag och det blir hyfsat. Inte exakt, men OK.

Problemet är ju buketten.
    Den kostade 775 kr och att binda en ny är ju mycket pengar...
    Hade en alldeles speciell ros (Cool water) som kostade 23 kr/st och det var 13 st i buketten, plus fresior och brudslöja...

Kanske kan man "klippa in" den riktiga buketten på en ny bild (beroende på om ljus och skuggor stämmer).

Eller får man helt enkelt ta foton utan bukett...

ÅH! Förlåt, tjejer att jag är så tjatig och hemsk! Jättedumt och löjligt, tycker säkert många!
    Men jag river verkligen mitt hår över detta!
    Känns SKIT!
    Nu börjar jag gråta igen, Snyyyyft ...!!
    Vet verkligen inte vad jag skall ta mig till!!

• Mijau

hej alla fruar...har ni lust att dela med er om ngr kul tips som er toastmaster hade hittat på....ngt som inte ni hade varit med om på ngt annat bröllop innan...

tack

• Min-Ah

Hej, Mijau!

Vår Toastmadame (var alltså en kvinna) klingade inte i glaset eller så när hon skulle tala.
    Istället hade hon en liten mini-blockflöjt som hon blåste/visslade i! Hördes då väl!

• Min-Ah

Vi får se hur vi gör med nya bilder...

Skall se om jag kan få till frisyren igen ordentligt, så kanske vi provar att ta foton utan bukett...
    kanske kan man klippa in buketten på bilderna sedan... Eller får det vara utan...

Så SVÅRT, det här!
    I'm going totally NUTS!!

• Blomman24

Hej Mjau.

Vår toastmaster hade gjort ett paket med massa krossat glas o så i som hon bar fram till oss. Sen "tappade" hon det på vägen så att det skulle låta som att det gick sönder. Alla de äldre trodde på det iallafall.
    Sen skulle vi iallafall öppna detta paket ihon (det var typ 10 lager papper) det var det massa uppdrag som vi skulle göra. Tex berätta vår kärlek för varann, dansa lambada, sjunga mm. Det var det roligaste under kvällen. Kanske jättevanligt på bröllop, jag har iallafall i nte varit med om det tidigare..

Kram Sissi

• Elin1

Mijau

Vår toastmaster (en kille) sjöng första versen i en Oasis låt när middagen skulle börja, lät helt grymt!

• LeavesOfFortune

Min-Ah

Håller med om att blommorna blir en onödigt dyr extra utgift. Men även utan buketten så kan det ju fina bilder på Er och det är väl det som är det viktigaste...

Svar på tråden Fruar - 23 juli 2005!