• Tissa

Måste ha peppning!!Hjälp...

Hej tjejer!

Jo det e så här gifter mej om ca 2½ månad och vill jätte gärna gå ner 5-6kg! Inte mer för då kommer inte min korsett och klänning att passa....
    Jag e tyvärr sockerberoende men behöver lite hjälp & peppning på vägen...Finns det nån ängel som vill hjälpa mej att nå mitt mål?
    Bara genom att peppa mej och så?
    Erl om där finns andra som osså behöver stöd så kan vi stödja varann varje dag
    Finns det nån som e i samma situation som jag!??

/ Lilla jag

• Svar på tråden Måste ha peppning!!Hjälp...
  • Fresan

Håller tummarna för dig! Köp hem frukt, russin och nötter. Det är bra att ha ifall du blir sötsugen. Russin var inte min favorit tidigare men de hjälper faktiskt när jag börjar bli tokig på snask.

Ge dig ut på promenader och ta med en god vän eller varför inte din blivande? Skönt att få frisk luft och titta på det som är kvar av sommarens prakt.

Lyckokram!

• Ellte

Det finns SÄKERT många som är i samma sits som du men som kanske inte var där just de nio minuterna ;). Kolla in i de andra "gånerivikt"-trådarna! :)

Några råd på vägen kan jag ge :D

* Rör på dig mer än vanligt. Ut och gå, gå till gymet eller simhallen. Ett skoj sätt att mäta är att skaffa en stegmätare. Använd den först en vanlig dag och kolla hur många steg det blir och försök sedan öka det successivt!

* Dra ner REJÄLT på kolhydraterna. Socker behöver du inte, särskilt inte rent sådant (= sluta cold turkey med godis, kakor, glass, socker i kaffet etc.) och att dra ner på snabba kolhydrater (potatis, ris, pasta, ljust bröd) hjälper till att minska beroendet.

* Ät minst halva, gärna trekvart, av tallriken med grönsaker. Grönsaker man blir mätt på (alltså inte bara sallad, gurka, tomat...) och står sig på ett tag.

* När du blir sugen, gör nåt annat eller ät nåt annat. Får du ett grymt sockerbehov, gå ut och ta en promenad eller ta en frukt! Eller en kopp kaffe med litelite vaniljsocker och mycket kardemumma!

* Fokusera på målet! Glöm allt som HAR varit, alla tankar om "jag är sån det går inte att ändra". Du är inte på något annat sätt än vad du själv vill och DU bestämmer över din kropp, inte tvärtom! :)

Lycka till! 5 kilo på 2½ månad löser du! :)

• Röd-brud

Detta klarar du Tissa!

Kommer jag ihåg rätt att det var du som också skall gifta dig den 29 oktober?

Precis som jag i så fall.
    Själv har jag nästan (!) gått ner det som jag vill innan bröllopet (20 kg det senaste året). Sen kom där dock en semester, så nu har jag ytterliggare 2,5 kg som jag måste ner innan dess, men det skall förhoppningsvis inte vara något problem.

Jag är med i viktväktarna men har inte varit där på hela semestern nu, men skall dit igen i kväll. Men jag är gärna med i din peppning också.

Har vi dessutom samma datum som mål så kan det vara ändå lättare.

• Tissa

Tack såå Jätte mkt tjejer för alla era positiva tankar & råd!!

Det värsta jag vet vad jag SKA äta men ändå gör jag fel..

Japp det e jag som ska gifta mej den 29 okt hihi

Ätit en skål med lättfil & mussli fårn axa och en stor kopp grönt te Klappar mej på axlen

Hoppas ni fortsätter peppa mej Tusen tusen tack för att ni finns!

• Ellte

Men mer än SÅ har du väl ätit idag hoppas jag :?

• Nett@n

I hälsokosten kan du köpa tabletter som minskar sötsuget. Fungerar faktiskt!!!

• Vårbrud -06

Tissa

Jag har också tänkt att försöka gå ner ca 5kg. Skulle behöva gå ner ca 15kg för att bli smal, men vill börja lite lugnt. Just nu sitter jag med en naturdietdrink, blev så inspirerad när jag läste cambridgetrådarna. Jag har väldigt svårt för att låta bli godis, just choklad är min passion tyvärr. Har försökt gå ner med viktväktarna mm men det är så svårt. jag tycker det känns som om man tänker på mat och godis hela tiden för att räkna points mm. Nu skall jag försöka röra på mig lite mer, för jag är övertygad om att jag kommer gå ner om jag bara äter mindre portioner, gör bättre val, inte godis varje dag, röra på mig mer. Det kommer du också att lyckas med!!! Så jag följer gärna din kamp och får lite pepp på vägen i godisträsket =)

• Fales brud

Hej
    jag slår ju också till den 29:e , och behöver gå ner nåt kilo med. det är svårt jag vet men du KAN! jag testade en gång för länge sedan att sluta med godis... då sa jag EN vecka utan godis. efter en vecka var jag inte sugen längre.

ska vi ingå en deal tillsammans??

• Vårbrud -06

Fales brud & Tissa

Det tycker jag att vi gör! Vi försöker vara helt ärliga, jag tror det fungerar bäst. Jag har väldigt lätt för att "glömma" vad jag har ätit... Har precis varit och handlat, fick visa kvittot för att han skall se att jag inte köpt godis. Bra metod det. Önskar att han skulle vara på mig hela tiden. Jag har så svårt för att låta bli godiset, speciellt efter maten när blodsockret faller...

Svar på tråden Måste ha peppning!!Hjälp...