• Fru 050806

hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?

Har försökt hitta fakta om hur bra/dåligt kolsyrat vatten är med tanke på allt socker. Att vanlig läsk o light dricka inte är bra vet jag ju men vad gäller kolsyrat vatten? Vi har bytt ut vårt vanliga vatten på jobbet till kolsyrat vatten och eftersom jag är mitt uppe i Cambridgekuren så undrar jag om det är ok att dricka även kolsyrat vatten...

• Svar på tråden hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?
  • evelina.

vad menar du? det är ju bara kolsyra och vatten? det innehåller ju inte nåt annat än vatten typ. varken socker eller sötningsmedel eller något sånt alls.

• tvillingsjäl

Socker vet jag inte men det är visst ganska mycke salt i LOKA..synd för jag dricker ofta det..

• Ellte

Cambridge har jag ingen koll på...men annars är det inget farligt alls att dricka mineralvatten i normala mängder :)

• evelina.

vad skulle saltet göra då? om det nu inte är så att man går efter nån speciell diet dårå.. men salt påverkar inte vikten. och socker finns garanterat inget i mineralvatten.

• Ellte

Fru 050806: Vad är det förresten för kolsyrat vatten ni har på jobbet? Är det sådant ur kran är det väl bara vanligt vatten med kolsyra och inga mineraler och salter alls....

• tvillingsjäl

Evelina:

Nejdå, jag menade inte viktmässigt utan bara att det inte är nyttigt att få i sig för mycke salt, och innan jag läste en artikel i aftonbladet eller expressen så visste jag inte att det var så mycket salt i dessa mineralvatten!

• evelina.

tvillingsjäl:

aha. då förstår jag. nämen inget är ju bra i för stor mängd. men man kan nog dricka ganska mycket mineralvatten innan det blir "skadligt".

• tvillingsjäl

jodå..såna mängder dricker jag inte..
    Men det är ganska intressant hur mycket som finns "dolt" i olika livsmedel, det är en djungel!

• Ellte

Fast SÅ dolt är det väl inte :? Dels HETER det mineralvatten...och dels står det väl att det innehåller olika salter :?

• Fru 050806

Ellte;

Det är 33cl flaskor som vi har. Sen vi bytte till det från vanligt vatten så dricker jag mer, Mango/papaya är en riktig höjdare vill jag lova, och det var pga detta jag undrade om det är sååå bra att dricka V N som leverantören säger.

Svar på tråden hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?