Jag måste sälla mig till skaran som inte förstår hur ni kan få ner priset så mycket på allting!
Jag har inga kostnader för lokal, jag har fått min ring av min mamma (mormors ring), vi ska laga maten själva, jag ska inte gå till frisör (ska ha utsläppt), mina tärnor hjälper mig med smink, naglar etc, vi dekorerar främst med saker ur naturen, jag ska vara barfota, vi gör egna inbjudningskort, tackkort, program etc, gartis transport (häst&vagn) till festen, ska inte anlita en proffsfotograf, mamma gör bröllopstårtan, vi ska åka utomlands och köpa spriten..
Men jag räknar ändå med att det kommer kosta mellan 55.000-70.000 kr! Vi kommer ha ca 90 gäster..
Fast kostanden ligger nog främst på min klänning (ska låta sy upp, men tyget är dyrt), hyra tält med bord o stolar etc, maten, fri bar, serveringshjälp, presenter till gästerna, fästmannens kläder och ring..
Sen är det väl så att många bäckar små.. allt från resekostnad för vigselförrättare, till material till egna kort & program, engångskameror etc
Men hatten av till er som lyckas komma under 10.000 kr!! :)