• Billa

Orgasm under samlag?!

Jag har aldrig fått orgasm under ett samlag, det enda som gör att jag får orgasm är oralsex, detta stör både mig och min sambo. Han är min första och enda sexpartner, men det kan ju inte bero på honom tycker jag.
    Någon mer som har erfarenhet av detta?! Några tips på vad man kan göra?!

• Svar på tråden Orgasm under samlag?!
  • NokGroda

och jo det där lät ju nsätan som reklam. men den kan säkert lånas på biblioteket. så då är jag nog home free.

• EhjärtaK = sant

Billa:
    jag tycker inte alls att du är otålig . Det är ju jätte bra att du verkligen engagerar dig i ditt sexliv (låter knäppt men du förstår nog vad jag menar ) och försöker att komma på hur du skall förbättra det!

Jag tror att felet många tjejer gör är att de går och väntar (tålmodigt) och tror att saker och ting skall lösa sig av sig självt och att det enbart har med avslappning att göra. (Tyvärr) är det lite mer komplicerat än så och man måste våga experimentera/förändra och söka information. Man ansvarar själv för sin egen njutning och övning ger faktiskt färdighet .

Tycker för övrigt att killarna har kommit med jätte bra tips här! Kan själv tipsa med samlag från sidan (ungefär som missionären fast man ligger på sidan mittemot varandra). Men sedan är det ju självklart olika från par till par beroende på hur man är "funtad" och vad man tycker om .

Jag tror absolut att psyket kan ligga bakom att många kvinnor aldrig/sällan får orgasm. Dels pga av alla förväntningar som finns på kvinnor och att de inte tillåter sig att slappna av och njuta. Men mycket tror jag beror på att man som kvinna ständigt har matats med att man inte skall vänta sig orgasmer (för det är ju SÅ himla svårt att få) samt att det inte är naturligt för tjejer att experimentera och söka efter sin sexuella identitet (sådant "fult" skall ju inte tjejer ägna sig åt, det är ingen idé osv).

Jag menar inte på något sätt att racka ned på dem som har problem (finns ju både kvinnor och män som har problem med sexuella grejer). Men det är fel att framställa kvinnor som några varelser som generellt sett har svårt att få orgasm och att njuta av sex - när det ofta handlar om okunskap och teknik. Så tror i alla fall jag .

• HippieJo

Hejsan!

Nu vet jag inte om jag är en hjälp här men för mig går det alltid allra lättast genom missionären. Dock har jag väldigt lätt för att komma överhuvudtaget (alla ställningar utom doggy), så jag tillhör nog de där lyckosamma 20% :), har aldrig haft några problem med vag*nal orga*m. Men som sagt, med missionären går det på sekunder om jag så vill så det måste ju vara en bra ställning..? Om jag liksom spänner bäckenet och tänker på nåt se*igt som får igång mig (oftast då nån se*ig del av min snubbe, tex rytmiska rörelser av hans axelparti ^^) så går det inte att hålla tillbaka. Han ska dessutom inte röra för mycket ut och in utan bara lite men ganska bestämt och inte för sakta. Värt att testa kanske? Det där med att slappna av funkar inte så bra för mig, mina orgasmer är som bäst när bäckenet är halvspänt-spänt (ofta får jag kramp efter orga*men ;)).

Lycka till!!

• sweetgwendolyn

det är faktiskt så att inte alöla kvinnor KAN få orgasm under samlag, och att få den på andra sätt är lika bra sätt som under samlag. ibland förändras detta efter att man fött barn.

det spelar ingen roll om man erfaren eller ej, vissa kvinnor har svårt eller omöjligt att få orgarm med bara samlag.

knipövning ar och en skicklig partner KAN hjälpa men det är inte alls säkert!

om du inte kan (ca 20 % kan inte) så får du finna andra vägar till njutning.

m,itt hetaste tips att "öva" är att alltid vara väldigt tydlig och be om mer av det som känns som det skulle leda tillorgasm. det krävs mycket av båda om man har svårt (gäller både kvinnor och män).

lycka till!

• Sunshine28

Jag tilörer den delen av kvinnor som
    lettare får orgasme efter jag fødte barn.. Men jag måste hjelpa til :) Anten ved å smeke själva eller vi har nogra hjälpeutstyr ;)

Tidligare var jag mycket änspent under samlag, men nu med min partner gjennom 4 mnd är jag mycket roligare, jag njuter mer och jag berettar vad jag tycker er bra eller intet så bra..

Ha tålmod och njut samlaget. Lycka till!

• Plonte

Jag har ganska lätt att få org*sm under samlag, missionären eller när jag rider. Och definitivt vid oralsex.

Ibland är jag seg och får pilla själv eller han pillar.

Höjdaren är dock att ligga tätt ihop på sidan emot varandra. Jag lägger benet över min mans höft. Såhär kan vi köra länge och sakta. Helt underbart! Den leder alltid till org*sm för båda.

Om jag spänner bäckenet för mycket så trillar han ur. Därför är den så härlig. Jag behöver inte kämpa för att det ska gå.
    Han kan ha sin hand som stöd så att den styr rätt.

Av någon anledning så kommer vi nästan alltid samtidigt. Det kan bero på att p*nisen blir grövre just när det ska gå.

Lycka till!

• EhjärtaK = sant

Håller med Plonte till 100 % .

• Nyfiken gul , nu fru

Men du....

Måste du få orgasm vid samlag då???

varför inte före eller efter???

Att ha skönt är väl ändå det viktigaste?

Jag får helst orgasm före o kan då koncentrera mig på hela samlaget och få min man att njuta av mig helt å hållet istället för att jag ska jaga mig själv till orgasm..

ibland får även jag orgasm vid samlag men det är inte det jag eftersträvar allsl....

• pickolina

Hmm, majoriteten av alla kvinnor får inte orgasm av vaginalt samlag.

Klart man ska försöka hitta nya sätt att njuta på och se om man kan njuta mer osv.. Har man tur leder det till en orgasm. Men jag tycker inte att man ska må dåligt över att man kanske inte får det.. Sex handlar ju om så mycket mer och att lägga prestationskrav på sexet förstör bara...

Förstår inte denna desperation, vad hjälper den liksom..

• SadPsychoBitch

Alla kvinnor får inte orgasm vid samlag utan man får ta och hjälpa till lite :)

Jag kommer aldrig om inte jag smeker mig själv, och jag ser inte att det är något speciellt att komma. Hela sexet är tillräckligt skönt. Skulle jag vilja komma är sambon med på idén och försöker dra ut så mycket som möjligt.

Svar på tråden Orgasm under samlag?!