• Billa

Orgasm under samlag?!

Jag har aldrig fått orgasm under ett samlag, det enda som gör att jag får orgasm är oralsex, detta stör både mig och min sambo. Han är min första och enda sexpartner, men det kan ju inte bero på honom tycker jag.
    Någon mer som har erfarenhet av detta?! Några tips på vad man kan göra?!

• Svar på tråden Orgasm under samlag?!
  • brudkronan

Hjälper det inte om ni använder ställningar som gör det möjligt att du smeker dig själv samtidigt? Det är nog ganska få förunnat att kunna få orgasm bara genom vaginal stimulering. Själv blir jag avis på att du kan komma vid oralsex, funkar dåligt för mig, har aldrig tålamod på att vänta länge nog - vill alltid dit och pilla själv... :)

• pumpa

Frugan brukar visserligen få orgasm varje gång men de gånger hon verkligen inte kan hålla emot är när hon ligger på mage och jag ovanpå (bakifrån- men inte doggy) och jag har en hand under henne och smeker henne samtidigt som jag är i henne.
    Då njuter hon som mest.

Jag trodde ett tag att hon ville vara riktigt blöt för att det skulle vara riktigt skönt men har upptäckt att hon "känner" mer om man kör lite "pang på rödbetan". Hon säger att det "nöter" bättre.

Lycka till.

• CareBear

Ett tipps........

När du rider din man.... Ber du honom liksom resa sig med överkroppen mot dig så han liksom halvligger.... (han har alltså bara underkroppen i sängen)
    Sen när du rider honom borde det vara lätt för honom att röra sig så han kommer emot kl*toris med underl*vet medans ni har sex...... Lycka till!

• IngridMarie

Jag gillar samma ställning som pumpas fru, den är helt suverän! Jag kan även hålla med brudkronan om att det är, i alla fall för mig, mycket svårt att få orgasm av enbart själva penetreringen, det krävs en egen insats också under tiden, då brukar det gå bra. Var inte blyg för att smeka dig själv under akten, de flesta män tänder på att se sin älskarinna smeka sig själv. Ett annat tips på hur du kan få lite bättre kl*torisstimulans är att när du rider honom så kan du luta dig frammåt ganska mycket och på så sätt gnida dig själv mot nedre delen av hans mage. Min man blir otroligt upphetsad av det. Liksom jag.
    Jag har helt enkelt fått acceptera att utan direkt kl*torisstimulans kommer jag inte, det kan vara jätteskönt ändå, men inte så man tror att man ska smälla av av njutning.

• Freddans fröken

Hm, nu vill jag inte låta nedlåtande, men hur gammal är du och hur länge har du varit sexuellt aktiv?

Det är nämligen så här, jag har samma problem som du, men från början (när jag var väldigt ung) så kunde jag inte komma alls (inte enns på s.a.s. egen hand). Sen har det blivit mycket bättre med åren, och jag upplever att jag mer och mer släpper efter. Jag tror att detta har lite med ålder och erfarenhet att göra. Kvinnor ska ju tydligen vara som mest sexuella vid ca 35 års ålder, så... var glad att du kan komma, om du experimenterar lite och så så kommer du säkert få lättare och lättare för att komma...

• Meddelande borttaget
  • Billa

Jag har varit "aktiv" i drygt två år, det är inte så länge, men jag är en otålig person! Hehehe!
    Så många bra tips! Tack! Verkar som att jag kräver lite mycke! Hehehehe! Asså, jag har ju skönt å så, men jag kommer inte hela vägen fram! Kanske har blivit så att jag tänker så mycke på att jag inte kan komma så att jag spänner mig, å då är det ju svårt...lr nåt....nån som hänger med i min tankebana?!

• Cecilia J

Skrev ett inlägg för ett tag sen men det har inte dykt upp än...

Iaf Billa så tror jag inte att bara handlar om att spänna sig. Det måste ju vara tillräckligt skönt också för att "den rätta" känslan ska komma. Så experimentera lite.

• Jonnes brud

Ett litet inlägg:

Jag pratade en gång med en gynekolog som berättade att det var väldigt vanligt att kvinnor i alla åldrar kom till henne för att prata eftersom de inte fick orgasm vid samlag. Hon berättade att en del vuxna kvinnor aldrig hade fått orgasm överhuvudtaget! Jag minns inte vad hon sa att det kunde bero på, men jag kan tänka mig att "psyket" ligger bakom mycket. Tänker på uppfostran och de krav jag tror många unga kvinnor känner från pojkvänner, men kanske också från kompisar att man "ska ha gjort det".

• NokGroda

Boktips:

"orgasmera mera" av Ylva Franzén

Förutom en korrekt ritning av de kvinnliga könsdelarna finns dessutom en massa tips och övningar för att få orgasm, för att få en större orgasm eller till och med för att få flera i serie..

Otroligt bra bok. Passar nog de flesta och kan också läsas av par.

Svar på tråden Orgasm under samlag?!