• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Augustibrud-06

Hej Lindha!
    Vilka fina klänningar du provat! Tyckte bäst om den klassiskt två-delade, men även "Johans favorit" och den "i fel färg" var jättefina! Måste vara svårt att välja, vet inte hur det ska gå när det är dags för mig! Det finns ju så mkt fint, jag kommer väl vela in i det sista!

Spännande att börja göra lite kort också. Följer med spänning hur det går!

• Lindha

Men åhh neeej! Jag vill ju inte att ni ska tycka att alla är fina, utan bara en, så jag slipper välja själv! ;)

• Augustibrud-06

Jag har varit borta hela em, ni har varit väldigt aktiva idag! Vad kul att det är en massa att läsa när man kommer hem!

Såg att ni diskuterat frisyrer! Det enda som jag bokat definitivt är frisör. Hon tar 1250:- för uppsättning, smink och gör även ordning tärnornas hår om det inte ska vara för avancerade uppsättningar på dem!
    Ska själv ha en ganska stram uppsättning fram och på sidorna och lockig uppsättning bak. Frisören tyckte det skulle passa med tiara, sen kunde jag fundera på om jag vill ha slöja. Får väl se vad det blir för klänning först.

• Lindha

Billiga frisörer ni fått tag på!

• Dallandra

6/8 ska det vara, vet inte var den lilla gubben kom ifrån :D

Klart att jag gärna delar med mig av mina erfarenheter :)

• Esereth

Hej igen. Som jag sa förut så är vi bara i början av planeringsstadiet. Var ska man börja egentligen? Vi har lokal det är i stort sett det enda som är klart. Vi vill gifta oss borgerligt så någon kyrka behöver vi inte boka, men jag antar att vi måste kolla upp en vigselförrättare snart. Vi ska till Thailand över jul och vi funderar på att sy upp bröllopskläder där. Vet inte hur jag vill att min klänning ska se ut än och det är näramre till jul än vad man tror! Börjar känna att det är dags att ta tag i saker. Får inspiration av era diskussioner!

• Linslus

Esereth: vart vill ni gifta er borgerligt? Jag har nämligen världens TIPS på en underbar borgerlig vigselförrättare som bor på Stillingsön & som åtar sig bröllop på Orust & i Stenungsundsområdet tror jag
    Var på en av hennes bröllop för något år sedan & hon var jätteduktig tycker jag! Brudparet var jättenöjda sa dom!

• Linslus

Lindha: jag tycker "Johans favorit"-klänning var jättefin!! (ALLA var så klart fina men den tyckte jag mycket om!)

blåklocka: åh vad synd du har nog rätt; blir nog för långt att ta sig till Nödinge
    men jag letar på!

• Lindha

Blåklocka ska ni ha Jenny från Älvfoto som fotograf? Vi hade tänkt ha henne först, men insåg att hon var alldeles för dyr för vår budget. Synd för hon tar så otroligt fina bilder. Får man fråga vad ni får ge för en hel dag?

Linslus jag klipper mig på Studio S i Kungälv. Lite närmare än Nödinge, men dom är lite dyrare. 500:-/tim tar dom, och en uppsättning brukar tydligen ta 2-3timmar. Och då ingår inte smikningen. Jag hade tänkt göra min uppsättning där. Men nu så har grannen erbjudit sig att göra den helt gratis (men något kommer jag ändå betala!) och hennes 14-åriga dotter är GRYM på att sminka så hon ska göra sminket. Så jag hoppas komma undan med ca 500:-. :)

• Dallandra

Såg längre upp i tråden att någon funderade på att anlita Ciprian som fotograf. Han fotade oss och vi är jättejättenöjda med bilderna!! Vi har fått så många fina bilder att vi har haft svårt att välja förstoringar och tackkort. Så jag kan verkligen rekommendera honom.

Vi fotades på Bohus fästning och det har blivit väldigt charmiga kort i den miljön, lite annorlunda.

Svar på tråden Stenungsund 2006