• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Augustibrud-06

Dallandra
    Det låter ju bra!
    Får se om m2b och jag kan komma överens snart!

• Augustibrud-06

Linslus
    Ja hon är lite dyrare än Ciprian och Quirbach, men inte så dyr som de andra vi tittat på! Men de här med fotograf är svårt tycker jag, vi får se vem de blir...

• Linslus

Nu till en HELT annan fråga (här varvar jag villt) *ler*
    : BAND på bröllopet?

Jag har kontakt med ett super-band i Göteborg som spelar på bl.a. bröllop. Ett gäng på ca 5 killar som är anställda på ett av stans "finare" ställen som band, men som gör bröllop mm vid sidan om...
    Min fråga: Är det VÄRT pengarna tror ni?

De bokar av HELA dygnet (från 07.00 till 07.00 om vi så önskar) spelar & sjunger i KYRKAN, spelar trevlig bakgrundsmusik vid lokalen då gästerna anländer, spelar i pauserna under middagen, samt spelar sen 45min x 3 under den efterföljande kvällen vilken musik vi vill med "önske-inslag" från gäster. För detta (inklusive 16 mils resa tur& retur) vill de ha 12000

Tycker det lät mycket (särskilt med tanke på vår budget) MEN om jag försöker motivera mig själv:
    ¤ Vi har sparat mycket pengar på lokal, bra catering, alkohol från Tyskland, klänning

¤ Hyr man separat sång till kyrkan kostar det mellan 1500-4000 för 3 låtar--nu får vi underhållning hela dagen utan att behöva anställa DJ eller tvinga pappa byta cd-skicor

¤ funderar på att strunta i servering av maten vid bord ( =många servitörer) & istället ha självservering + anställa en kompis som serverar vin till gäster + står i baren sen till kompispris

Kan det inte vara mycket värt för stämningen att ett live-band finns, eller är det onödigt?

Give me your thoughts!

• herman

Linslus

Sitter lite och kliar mig i huvudet kring liknande funderingar.
    Känner ni att ni kan få till det i budgeten är det ju väldigt trevligt med liveband. Har tyvärr ingen aning om vad det "brukar" kosta med band.

Jag vill gärna ha livemusik under delar av kvällen i alla fall, men funderar på om vår lokal inte är för liten för ett helt band, kanske bättre med trubadur...
    Dock finns de en fin scen utanför lokalen med dansgolv, så blir det fint väder vore det ju kanon. Men det kan man kanse inte beställa 10 mån i förväg ;)
    Det måste ju fungera vilket som.

Blev en lång fundering :D

• blåklocka

Lindha: Vi har anlitat Jenny på Älvfoto som du redan hade räknat ut. Vi ska ha reportagebröllop och de kostar oss ungefär 9000kr, men det är det värt. Jenny kommer att fota oss ca. 7 till 8 timmar och då får vi 120 bilder + 16 förstoringar.

• Augustibrud-06

Blåklocka
    Du kommer säkert bli jättenöjd med henne, hon såg ut att ta jättefina bröllopsbilder!!

När vi fick prisuppgifter från henne så framkom de inte riktigt om man får tillgång till negativen sen. Vi misstänkte att eftersom hon inte skrev ngt om detta, så måste man ta ev förstoringar genom henne. Stämmer de?? Vi tänkte att de var bra om man fick negativ eller bilder på cd så kan man förstora och göra vad man vill sen.

• blåklocka

Lindha: Jag tyckte den tvådelade klänningen var jätte vacker. Som sagt det är svårt att bestämma sig.

• Lindha

Ja det är inte lätt när alla ger mig olika råd ang klänningarna :) Men nu har jag iaf valt bort en, den 2 delade.

• blåklocka

Augustibrud-06

Jag vet faktiskt inte om vi får med negativen, det har jag inte kollat. Men när min bästa vän gifte sig i somras betalade dom ca. 6000kr för ett album. Jenny fotade brudparet både inne i ateljén och utomhus.
    Nu tyckte vi att vi får "mer" för pengarna när vi har bestämt oss för reportagebröllop.

• herman

Lindha

Ett steg på vägen då :)
    Vad kostade dessa klänningar i jämförelse med priset du fick för att få din drömklänning uppsydd?

blåklocka

6000 kr för ett album tycker jag lät mycket... Men det är klart att det är ju de bliderna man har kvar sen.

Svar på tråden Stenungsund 2006