• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Orustbrud

Är det någon som känner till en bra präst i närheten? Helst skulle vi vilja ha en kvinnlig men så klart får personkemin avgöra.

Som det ser ut nu blir bröllopet den 5/8

• Augustibrud-06

060603
    Vad skönt att ha hittat ringen du vill ha! Bra pris med! Hur ser den ut? Har börjat titta lite på modeller på nätet, men allt är ju så dyrt! Ska kolla Guldfynd nästa gång jag är i Stenungsund!
    Vad tråkigt att de hade så trist attityd på Stenhede, jag ska inte heller ha ngn jättedyr ring så de är väl ingen idé att gå dit!
    Det där med priser på thaisiden har inte jag heller ngn koll på. Eftersom du letar tyg så förstår jag att du ska sy upp klänning. Ska ngn du känner sy eller hittat ngn bra sömmerska? Jag har inte ens tittat på klänning än, har tänkt vänta till våren, ska gå ner en del kg först hade jag tänkt!
    Kvantum är nog bra nu efter invigningen, var där och försökte handla i torsdags, det var MKT folk! Var väl väntat egentligen, jag var ju också nyfiken som alla andra!
    Blev långt inlägg det här också!

• Hemligt ( fast inte längre)

Augustibrud-06
    Min pappas sambo ska sy min klänning, hon kommer från Norge och syr på beställning upp folkdräkter (jätte poppis i Norge) och hon jobbar som textillärare så man kan säga att hon är rätt person till jobbet...
    Ringen är lite tunnare än bred och mitt på är det tre partier med "diamantskrot". Det är små små stenar och de glittrar inte lika mycket som "stora" stenar gör, jag vill nämligen inte att min ring ska synas speciellt mycket så därför passar det mig perfekt. Diamantskrot är det "spill" som blir när diamanter slipas så skrotet är lika mycket äkta men betydligt billigare!
    Tjejen på Stenhede var jätte trevlig och tog fram ringar i min smak, men inte i min smak gällande priset!
    Tycker absolut att du ska gå dit och kolla för de hade fina smycken.

• Augustibrud-06

060603
    Det var väl verkligen rätt person att sy klänningen! Hon lär ju veta vad hon gör!
    Ringen låter fin! Jag vill inte heller ha ngt stort, utan lite mindre och diskret. Då ska jag titta på Stenhede också och se vad de har. Man kan ju alltid titta!

oohja, titta e kul men farligt kan bli dyrt och svårt att bestämma sig. men vi har ju ett tag på oss tills den stora dagen...

Är det någon som kan tipsa om nåt ställe där man kan få en sminkkurs, eller ja få och få...

• vera08

Esereth: Kul att ni har valt samma dag som oss :) Då kan vi hålla lite koll på varandra under tiden så att inget glöms innan den stora dagen...

Orustbrud: Hejsan! kul att fler ska gifta sig på orust. kommer du därifrån? det är min blivande som gör det och inte jag så jag kan behöva lite inside om endel grejer kanske.

Låter som det är många som ska sy upp klänningar av er. Är det någon som har koll på skillnaden i pris på att hura jämfört med att köpa?

är också eventuellt intresserad av en sminkkurs så det vill gärna jag också veta

• Lindha

Jag och min mamma var på "smink-kurs" på Make up store inne i Göteborg. Kostade 495:- tror jag och så fick man plocka ut varor för den summan oxå. Kul att bli sminkad, men jag lärde mig inte så mycket

• Linslus

Orustbrud: då har vi samma datum! Hmmm: var du PÅ PLATS på pastoratet & bokade kyrkan den 10 oktober?? Vi kanske sågs menar jag

Så är det för att prästen går I PENSION som de inte visste hur det såg ut med präst-tillgång?? Ahaaa!

Svar på tråden Stenungsund 2006