• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Augustibrud-06

När berättade ni för era föräldrar förresten?
    Vi har inte sagt ngt än.

• gnizz

Vi berättade det nästan med en gång, då vet man hur mycket de kan hjälpa till med. Vilket underlättar budgeteringen.

• herman

Hej på er!

Idag har jag börjat jobba :)
    Det fanns MYCKET att göra, har faktiskt inte hunnit kika in på BT en enda gång...
    Tur att ni andra håller igång ändå.

Vi har inte bestämt vad bestman, eller m2b ska ha på sig heller för den delen, men tycker absolut inte det måste vara lika dant. Men gäran matcha lite...

Augustibrud-06
    Min svärmor har trott (läs varit rädd för) att vi skulle rymma iväg och gifta oss ett tag nu, så när vi väl bestämt så kläckte vi det för våra föräldrar direkt.
    Precis som gnizz säger, man kan få mycket hjälp :D

• Augustibrud-06

God morgon allihop!

Vi kanske skulle ta och berätta för våra föräldrar då! Hade ju varit bra med lite tips om vilken lokal vi ska ta, verkar ju inte kunna bestämma oss själva!

• Hemligt ( fast inte längre)

Hajk!

Planerandet har stannat lite, min blivande tycker det är sånt "tjat" *ler*, men det går inte en dag utan att jag planerar i huvet på mig själv....
    Min sambo var marskalk nu i september och han fick ha på sig egen kostym och vit skjorta och så hade brudparet köpt en slips till honom. Detta tyckte jag var en väldigt bra lösning så vi har bestämt att göra på samma sätt. Vad gäller tärnorna så har de självmant bägge två sagt att de ska betala sina kläder. Vi ska ta en "tjejdag" i gbg om ett tag och se om vi kan hitta nåt fint. Vårt tema ska vara vinrött och beige/vitt och jag hade tänkt att de ska ha nåt finare linne i vinrött och så antingen beiga eller vita linnebyxor nertill. Jag tror det kan vara lättare att hitta nåt vinrött nu så här innan jul/nyår än vad det är till våren.

Det vi funderar över just nu är ringen... vi har väldigt fina förlovningsringar i vitt och rött guld och så har jag ganska korta fingrar så jag vill bara ha en väldigt enkel vigselring, min sambo tycker kanske jag bara ska ha en ring och att vi isf sätter i några stenar i förlovningsringen. Vet inte riktigt vad jag tycker. Jag har frågat förut men fick då inget svar så jag frågar igen, ni som är från/bor i stenungsund var kan man kolla på ringar? Har ni några tips, jag har kollat på guldfynd men tyckte inte de hade nåt!

• Augustibrud-06

060603
    Här är det väl jag som planerar lite varje dag och m2b när det är ngt som ska beslutas. Vi kommer nog aldrig att få bestämt lokal, men vi sa det igår att det är nog för att ingen känns riktigt hundra! Så nu har vi börjat kolla på alternativ utanför Stenungsund.

Stenhede guld & silver har du i Stenungsund som säkert har en del vigselringar! Har inte kollat på det själv än så jag vet inte riktigt vad de har.

Augustibrud-06
    var ligger Stenhede guld & silver någonstans? Är inte riktigt hemma i stenungsund ännu...

• Augustibrud-06

060603
    Det ligger i Oasen. Där ligger även Lindex, Golv tii tak och Farmor Greta Café. Hoppas du hittar då!

Augustibrud-06
    jajemen det vet jag var det är, ska in till stenungsund imorrn ska kolla då. Tack för hjälpen!

• blåklocka

060603

Stenhede guld & silver ligger i samma hus som café Oasen.

Våra planeringar har också avstannat lite. Men lokal är bokat, catering är klar, fotografen är OK och vi har utsett tärna och bestman.

Svar på tråden Stenungsund 2006