Inlägg från: Vårbrud -06 |Visa alla inlägg
  • Vårbrud -06

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

princess

Spännande att veta att klänningen är på gång...

Kan du inte skicka fler länkar till cinderellas?

• Vårbrud -06

Tack princess! Det var den länken jag menade. hmm skulle jag komma på den idén så tror jag att jag hyr in dig som en konsult. Kommer garanterat att göra det när det gäller slöjan och tiaran... frågan är bara när jag skall hinna kolla ut något.

Litet problem. Vi kan inte gifta oss den 20.e maj i starrkärr, då har de konfirmation. Däremot går det bra den 27 maj kl 14.30, problemet då är bara att starrkärrsbygdegård redan är bokat. Visste ni fler ställen runt Älvängen, Alafors mm som man kan vara för en billig peng? Väldigt billig peng...
    Behöver massor av tips nu!!!

Andra alternativet är att skjuta fram b till den 10 juni och hoppas på att bygdegården också är ledig då. 3 juni är den upptagen igen.
    Känner mig väldigt villrådig nu...

• Vårbrud -06

Lindha

Vi blir ca 40 personer är det tänkt. Jag har pratat med en supertrevlig man i expeditionen, han berättade väldigt mycket om de olika kyrkorna och fick mig att ändra från kilanda till starrkärr. De har bara vigslar var tredje helg på terminerna, sedan i juni - augusti har de vigslar varje vecka olika tider. Fasta tider är nog inte klart ännu. Fast det kan ju vara bra att veta om de tänkt lägga en konfirmation på samma dag. När var det tänkt att ni skulle gifta er?

• Vårbrud -06

Jo den funkar bra, det var väl bara det att jag tycker att Starrkärrs var lite större och papmigare. Kilanda däremot ligger ju lite finare till. Klart skall man inte ha festen i starrkärrs bygdegård kan man lika gärna ha vigseln i kilananda. Vill bara få ordning på det så att man kan planera ytterligare...

• Vårbrud -06

Det lutar nog mot att vi flyttar fram bröllopet till 10/6 istället. Då kan vi både få kyrkan den tiden vi vill ha och att bygdegården är ledig. Passar ifs rätt bra, för då har vi mer tid att planera och få ihop lite mer pengar.

Godnatt på er!

Duktigt Lindha att du tränade själv.

ninni, tack för stödet

• Vårbrud -06

Hej på er

Bara jag som är inne en sväng innan vi åker till stugan. Hoppas att ni alla får en trevlig helg. Nu har vi bokat den 10/6 nästa år. Verkar inte vara några problem att boka Starrkärrs nu. Har pratat mycket men en supertrevlig och hjälpsam kille. Han kollade tom upp vilka slags blommor som skulle finnas i kyrkan den dagen. Tipsade om präster mm

muggelsfan, välkommen

Extra kram till dig Ninni!
    Lycka till med försäljning av bilen princess.

• Vårbrud -06

1/12 kommer det tydligen komma en ny präst som skulle bli "vår" präst. Han hette Andreas, sedan fanns det Björn och Egil att välja på också.

Tänkte att jag skulle försöka hinna gå på lite gudstjänster för att få en uppfattning om hur de är.

• Vårbrud -06

Jag tyckte Egil lät lite mysig. Har hört gott om honom innan. Bryter han på norska tror jag att han låter lite mysig och snäll.

MiNik19/8
    Trevlig helg på dig med...

• Vårbrud -06

Ta det lite lugnt, inget blir bättre än att ni stressar upp er. Det blir kanske bara sämre beslut mm. Det är faktiskt väldigt länge kvar till 22 april, ni kommer att hinna hitta ring, skriva inbjudningar och skicka ut dem. Ni kommer inte ha något att göra nästa år om ni skall försöka hinna färdigt med allt nu i höst. Det är väl bra om ni har lokal, kyrka bokad. Eventuellt maten fixad, resten ordnar sig ändå.

• Vårbrud -06

Princessdiamond

Va duktig du är.. jag har frossat varje dag... känner mig verkligen inte bra alls. igår åt jag en snickers, en kexchoklad och en tvix... jag hade nog kunnat äta tre till om jag inte hade försökt stoppa någonstans... usch har ingen botten när det gäller choklad...

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2