• fialott

Norrköpingsbrudar?

Norrköpingsbrudar?

Finns det några blivande Norrköpingsbrudar här? Själv håller jag som bäst på att planera mitt eget bröllop som kommer att äga rum någonstans på Vikbolandet i augusti 2006.

Skulle vara kul om det fanns några fler att diskutera med och ta hjälp av...

Ha det bra!

• Svar på tråden Norrköpingsbrudar?
  • fialott

Ja! Jag vill gärna ha tips på band eller liknande till festen. Har kollat en massa hemsidor men jag är nog väldigt kräsen och har inte hittat så många som jag fastnat för. Känner ju till en del själv, bla Lalles Bodega som är superduktiga men jag skulle ändå vilja ha tips på fler.

Och om ni behöver tips på en duktig sångerska har jag en kompis som är suverän. Hon är musiker och skådespelerska på heltid, spelar i olika uppsättningar här i Norrköping och brukar även sjunga på många bröllop, dop och begravningar osv. Hon har även många kontakter inom samma bransch vad gäller olika musiker och andra solister. Om någon är intresserad av att komma i kontakt med henne kan jag vidarebefordra hennes telefonnummer eller mailadress.

• kelea

Celeste:
    Skulle vara mycket tacksam för tips på musik. Musik i kyrkan är redan ordnat men det är på själva festen problemet finns man vill ju att det ska bli så bra som möjligt.

Har hört en del bra om ett band med två killar som heter MoJ är det nån som hört dem????

• Celeste

Som musik till festen kan jag varmt rekommendera Wildberries.De spelade på ett bröllop jag var på och vi ska försöka boka dem när det är vår tur. Det var riktigt party på det bröllopet.
    Gå in på wildberries.se och kolla lite.

• Helen77

Här kommer en till Norrköpings brud.
    Jag och min sambo har varit tillsammans i 10 år så nu tyckte vi att det va dax att slå till.
    Vi gifter oss 12 augusti i Kolmårds Kyrkan.
    Vi har tänkt oss ett enkelt brölopp där festen hålls hemma. Fast jag måste erkänna att jag håller på att fastna för allt som hör bröllop till, verkar inte som om jag kommer lyckas med att ha det enkelt.

• Celeste

Det är verkligen jättesvårt att hålla sig till det man tänkt från början. Ju mer man lägger till ju mer vill man ha. Sen blir man ju så inspirerad när man läser om alla andras bröllop.
    Sen så är ju BT i sig beroendefram-
    kallande. Men det har du säkert redan märkt.

• T. Rex

Hej alla Norrköpingspar!
    Här är en till Norrköpingsbrud, vi ska gifta oss i augusti 2006. Roligt att höra hur ni andra planerar! Just nu funderar vi mest på vilka kläder vi ska ha...inte det viktigaste kanske men kul! Har ni bestämt er för kläder ännu? Köper eller hyr ni och vilken butik har ni valt?

Ha det bra!

• Bälskling

Hej!

Här är en till norrköpingsbrud! Vi gifter oss i maj-06 på Vikbolandet. Har bokat kyrka och lokal men har tyvärr ingen präst ännu...församlingen kunde inte ställa upp. Nån som har nåt tips på trevlig präst?

För övrigt ligger planeringen lite på is just nu men snart börjar det bli riktigt bråttom...

• fialott

Så kul att det finns så många norrköpingsbrudar! Det är ju så himla bra att kunna dela med sig av sina erfarenheter och tips... Jag håller på att kolla upp en massa olika saker samtidigt, inte särskilt smart säkert men som sagt - kul! Funderar på inbjudan, kläder, band till festen, mat osv osv. Är mammaledig så jag har en del tid att sitta framför datorn och surfa och jag lyckas visst alltid snöa in på bröllopsrelaterade sidor, undrar hur det kommer sig...? Man borde nog vara mer konsekvent och ta en sak i taget men jag kan inte låta bli att tänka på allt!

Har ni andra gjort en planering och budget osv? Vi har det lite svårt att göra en budget då vi själva har en väldigt skral kassa och förlitar oss på våra föräldrar som iofs gärna ställer upp och betalar men de verkar vilja ta en sak i taget. Det känns ju lite sniket att vilja veta exakt hur mycket pengar de vill "ge" oss redan nu men då skulle vi ju kunna göra en budget! Hur skulle ni göra? Vara fräck och fråga om de kan uppskatta hur mycket de kommer att vilja ge var eller vänta och ta en sak i taget?

Bälskling: Kul med en till "vikbolandsbrud". Jag tycker att Lars Linnarsson är en himla trevlig präst. Lite smårolig och lättsam. Inte så jobbigt religiös om du förstår vad jag menar. I vilken kyrka ska ni vigas? Och vilken präst skulle ni eg. haft?

• Speja

Hej alla Norrköpingsbrudar! Kul att det är så många som dyker upp. Hoppas att vi kan hålla liv i den här tråden - vilket vi inte kunde med den förra.

T.Rex: Min blivande och hans bestman ska hyra sina kläder. Men jag och tärnan köper våra klänningar. Lite orättvist kanske, men så är det?
    Jag har valt en klänning från Nixa hos Petrés i Norrköping. Dels för att klänningen var fin så klart, men också för att jag fick bäst bemötande där. Men å andra sidan så har de bara Nixa i butiken..

• fialott

Hur har ni valt tärna och bestman etc? Jag vet inte riktigt hur vi ska göra... Man brukar väl oftast fråga syskon antar jag...? Min m2b har en bror som vi har tänkt fråga om han vill vara toastmaster, ev ihop med någon tjej. Han skulle vara suverän på det. Jag vet inte om sambon vill att han ska vara bestman också, det har vi inte pratat om än. Jag själv har inga syskon alls så jag vet inte hur jag ska göra med tärna. Vi har ju två barn som vi har tänkt ska vara näbbar så då kanske det inte behövs någon bestman eller tärna alls?

Svar på tråden Norrköpingsbrudar?