• fialott

Norrköpingsbrudar?

Norrköpingsbrudar?

Finns det några blivande Norrköpingsbrudar här? Själv håller jag som bäst på att planera mitt eget bröllop som kommer att äga rum någonstans på Vikbolandet i augusti 2006.

Skulle vara kul om det fanns några fler att diskutera med och ta hjälp av...

Ha det bra!

• Svar på tråden Norrköpingsbrudar?
  • T. Rex

vad kul att fler hittar hit!
    När ska ni gifta er och hur långt har ni kommit i planeringen?

• Leylani

060708 här, och vi har bokat kyrka och lokal (församlingshemmet) men ligger lågt i övrigt... vi ska ha ett litet lågbudgetbröllop då vi bägge studerar.

• Celeste

Vi bor i Stocholm men kommer från Norrköping. Vill gifta mig "hemma" i Norrköping. Vilken herrgård i Stockholm tänker du på?
    Läste i NT om Ållonö Slott för ett par år sedan kanske att det blivit privat.
    Vi har väl ingen exakt budget ännu. Vill hitta den perfekta festlokalen först och utgå från det.

• caprea

härligt... vi har satt ett datum, prel.bokat kyrka... bara festlokal som är de riktigt svåra..!?!?! mene funderar på Fredgagården..? ngn som har ngn erfarenhet lr vet nåt?!?

• Bröllopsnojig

Celeste

bergendal herrgård men tittade precis på deras hemsida www. bergendal .se och dom har visst höjt priset till 1290 men det är ändå superbilligt med tanke på allt som ingår.. Kolla in deras brölloppaket

• Celeste

Tack, ska kolla Bergendahl i alla fall. I Stockholm finns ju hur mycket som helst jämfört med Norrköping känns det som.

Fredga ligger ju fint vid vattnet. Var där och åt julbord förra året. Just i den lokalen kändes sället lite 70- talsaktigt. De kanske har en festlokal, där har jag inte varit. vet att de har en dansbana vid vattnet, det är ju trevligt om man gifter sig på sommaren och det är fint väder. De har spa där också vet jag. Sen har du Villa Fridhem, Getå Hotell som ligger i närheten, vet inte hur det är där nu för tiden.
    Getå och Ållonö har förresten samma ägare numera.

//C

• Vikbobrud

Hej,
    vilken bra tråd! Jag undrar hur det gick för fialott? Blir det Mauritzbergs slott eller något annat? Ska också gifta mig nästa sommar och känner mest bara av den jobbiga sidan av planeringen. Var på konsultation på Mauritzberg, men det var nytt folk där och den som skulle hålla i det hade själv aldrig tagit hand om ett bröllop om ens varit på ett bröllop. Jag var så säker på att Mauritzberg var det rätta stället, men nu känns det så fel. Rummen i slottet var inte speciellt "fina" och de skulle ända ha ca 2500kr per rum. Samt att en sa att man fick ta med sig egen dricka, medan ansvarig sa att det ej var ok. Finns det andra ställen på Vikbolandet? Har tänkt att bjuda 60 personer och med M:s priser så hamnar vi på ca 950kr/kuvert. Känns kanske dyrt. Önskar jag kunde känna mer glädje inför den stora dagen, men efter att ha kollat runt på så många ställen så blir man ju helt förvirrad. Vill ju precis som alla brudar att den dagen ska vara perfekt, vara sig vi hamnar på ett slott eller i tält:D

//V

// V

• Arkö

Vikbobrud:
    Jag skulle varmt rekomendera Arkö kursgård som festlokal. Jag och min man gifte oss utomhus på Arkö och hade festen på kursgården. Att valet blev Arkö beror på att jag har anknytning dit, men jag lovar att vi bjöd våra gäster på ett bröllop som ingen av dem tidigare upplevt. Det är värt ett besök.
    Kursgården drivs av Sjöfartsverket och är en riktig skärgårdspärla.
    Det finns övernattningsmöjligheter.

• Bröllopsnojig

Låter verkligen som om vi alla skulle träffas och prata lokaler! Det verkara vara folks största problem..

• Snart Lisa Olofson....

Hej igen!
    Nu har jag "flyttat över" till rätt tråd...
    Det verkar vara många funderingar kring lokal......håller helt med....det är så svårt att hitta nått som känns bra.
    Vi har iallfall bokat upp Stavsjö brukshotell, och det lutar mer och mer åt att det blir det stället. Eftersom vi ska bjuda lika många från Sthlm som Norrköping så ligger ju stället väldigt bra!
    Gå in och kika på hemsidan om ni är nyfikna.....

www.stavsjobrukshotell.se/

• Bröllopsnojig

Snart Lisa Olofson....

åh vad fint. är det dyrt?

• Helen77

Kommer också tillbaka hit efter en tur till den andra tråden.
    Har lite panik med festlokal, tänkte från början hyra tält men har nu tänkt om och skulle vilja ha en lokal där jag själv fixar mat och får ha med dricka. Någon som kan tipsa bra ställe nära Kolmården.

Svar på tråden Norrköpingsbrudar?