• fialott

Norrköpingsbrudar?

Norrköpingsbrudar?

Finns det några blivande Norrköpingsbrudar här? Själv håller jag som bäst på att planera mitt eget bröllop som kommer att äga rum någonstans på Vikbolandet i augusti 2006.

Skulle vara kul om det fanns några fler att diskutera med och ta hjälp av...

Ha det bra!

• Svar på tråden Norrköpingsbrudar?
  • T. Rex

Vi håller också på och velar om hur mycket man egentligen ska satsa på bröllopet?det är ju bara en gång i livet men samtidigt blir det väldigt mycket pengar! Hur många ska ni bjuda och vad har ni för ungefärlig budget Bröllopsnoja? Det är ju verkligen jättesvårt att veta vad man ska snåla in på och vad som är värt att satsa på! Hur har ni tänkt?

• Bröllopsnojig

Vi satte först en budget på 30 000 då får man faktiskt ett slottbröllop, tro det eller ej men inte så mycket extra saker så vi höjde budgeten till 50 000 men då kostar ringarna 10 000.. Dom ska man ju ha hela livet så vi vill lägga extra mycket där liksom

• T. Rex

Vår preliminära budget är på
    60 000 men då har vi räknat högt på allting. Hur många gäster har ni tänkt att bjuda? Håller med om att man vill lägga mycket på ringarna, och så på fotografen också. Hur har ni tänkt att göra med fotografen? Har ni valt någon fotograf ännu?

• Celeste

Bröllopsnojig,

kan du inte lista de slott och herrgårdar du har hittat? Har letat en hel del men inte hittat så mycket då vi blir ganska många, ca 100 st. Det vore verkligen jättesnällt.
    Tack på förhand!
    //C

• Bröllopsnojig

Vi har för närvarande 2 alternativ, det ena är att bara bjuda familjen och näsrmaste vännerna, då blir vi ca 40 st annars blir vi ca 100. det hela hänger väldigt mycket på vilken lokal vi väljer (pris o så) jag vill helst att dom flesta ska kunna sova över.

Slott o herrgårdar jag hittat på nätet som är inom ca 10 mils radie från Norrköping: Båsenberg i vingåker, rimforsa strand i rimforsa, yxtaholm i flen (kanonvackert!!) Sörby herrgård - där blir det inte för dom va så j*vla otrevliga när jag pratade om att min svärmor var glutenintolerant och ville baka efterätten själv. starby kungsgård i vadstena, maritzbergs slott, ållonö slott, Herrgård Marsviken åt oxelösund till, husby säteri, Villa fridhem, Dufveholms herrgård halvvägs till katrineholm.. tja det va några...

• Celeste

Bröllopsnojig,
    Ållonö Slott har jag kollat på. Men det är väl privat nu, kan man hyra det fortfarande? i så fall är mitt val klart!

• Bröllopsnojig

jag mailade dit, och det verkara vara privat sedan någon månad tillbaks

• Bröllopsnojig

Celeste

Vad har ni för budget? Finns ju massor med fina ställen som inte är jättedyra.. Kan man tänka sig att ¨ka til stockholm så vet jag en JÄTTEfin herrgård med paketpris på mat o övernattning o allt... 990 per person med åd ingår inte dricka men ALLT annat, superbilligt!

• caprea

Får man vara med fast man är Finspångsbo?? *hoppas*

• Bröllopsnojig

Jag tycker man får va med är igelforsbo som flyttat till norrköping själv så alla är väl eg välkommna om jag får ha en sikt

Svar på tråden Norrköpingsbrudar?