Vi kommer troligtvis låna en mindre del till bröllopet.
Varför vi väljer att låna lite är för att vi inte vill vänta längre med att gifta oss; vi har varit tillsammans i 8 år, har hus och två barn tillsammans. Vi vill gifta oss nästa sommar, inte om 1 eller 2 år till.
Visst skulle vi kunna spara några år, men vi anser att det vi får betala i ränta det är det värt för att kunna gifta oss tidigare. Jag är för tillfället föräldraledig så just nu har vi inte så stora marginaler, men jag vet ju att efter nästa sommar så ökar våra inkomster och då har vi råd att betala bort lånet på kort tid.
Vi har en rätt stor familj tillsammans, bara våra föräldrar (skilda) och syskon med familjer är 30 pers. Med våra mor- och farföräldrar och allra närmaste vännerna är vi uppe i 45...
Vår bröllop är en dag jag vill kunna minnas länge som en helt underbar dag, som blev som jag ville ha det, speciellt att kunna se tillbaka på den dagen när det kanske är lite gungning i förhållandet...
Det trista med såna här diskussioner är att det blir nästan påhopp på tex de som väljer att låna, samtidigt som många är väldigt negativa till de som väljer att ha kuvertavgift eller inte bjuder på all dryck t.ex.