Det jag kan tycka ar knasigt ar att sa manga har daliga marginaler. Sarskilt om man har hus, familj, bil.... Det ar ju dyrt att lana jamfort med att spara, till skillnad fran sjuttio och attiotalen, da det var tvartom, billigt att lana och dyrt att spara.
Bor just nu i USA, och det har verkligen lart mig att ha marginaler. Satan vad det ar dyrt att bli sjuk/skadad har! For att inte tala om universitetsutbildning, en termin har kostar femtiotusen for mig (*8=400 000, sedan tillkommer levnadsomkostnader). Jag kan liksom inte rakna med att nagon annan betalar om jag blir arbetslos/sjuk/gravid/mammaledig. Det far jag bekosta helt sjalv.
Skulle lika lite lana till ett brollop som till en resa, bil eller nagon annan "lyx"konsumtion, ska jag lana far det vara till utbildning (vilket forhoppningsvis betalar sig i langden) eller egen bostad, och sedan hoppas fa igen de pengarna nar jag saljer. Men jag kor hellre runt i en skrothog som jag ager an en fladig bil som banken ager. Pa samma satt valde vi ett litet brollop som vi betalade sjalva, an ett stort brollop som nagon annan betalat. Jag hade personligen bara blivit stressad over en tillstallning som jag inte har rad att betala, och om man lanar till ett brollop sa ar det ju att inte ha rad med det.