• jespers darling

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006

Hur många är vi egentligen?

Hade varit kul att kunna träffas och fika, eller bara dela med sig av erfarenheter och andra tips

Jag ska gifta mig den 1 juli 2oo6. bor i Kävlinge

Ni då?

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006
  • hjartat73

Man kan ha hur många färger som helst...tänk på de som väljer typ ängsblommor att ha som bukett....

• Hur gör man?

Det är ju sant... Det har du ju rätt i... usch vad jobbigt det är att välja... Det är ju egentligen två olika fester. Kyrkan är det jag som bestämmer och då funkar ju vitt, grönt & guld. Men sen på festen är det ju vitt, rött & guld... Så det borde kunna fungera... visst? *panikslagen*

• ~emma~

Hur gör man? - ja självklart funkar det! Speciellt eftersom det inte är en mörkare grön. Ska du ha en röd klänning på festen? Ska dukningen också gå i rött?

• ~emma~

hjartat73 - tack för infon förresten!

• hjartat73

Men fungerar vit och guld när det var sorgefärger....eller är det okej bara för att du väljer en tredje färg?

Om det måste vara rött på festen så kan ju t ex du ha röda blommor på bordet om du får och jag menar oftast är det snyggt med ngn grön kvist till och då får du ditt gröna iallafall...

• Hur gör man?

Ja, jag ska ha en röd klänning på festen. Vi vet in 100 än hur mycket som ska vara i rött. Men jag vet att det inte får vara helt i vitt eftersom man har det på begravningar i Asien...
    Dukarna kommer nog att vara i rött gissar jag, men vitt porslin är helt ok. Sen kommer det att hänga ett stort rött kinesiskt tecken för bröllop bakom oss. Som jag skrivit tidigare så ska vi hem till hans syster på lördag och prata om allt. Det är en hel del saker som måste beställas från Kina och vi har bekanta som är där nu, så vi tänkte be dem köpa...
    *puh* va långt det blev. Hoppas ni orkar läsa...

• Hur gör man?

nja... jag skriver vitt och guld mest som detaljfärger. Det kommer nog vara övergripande rött... Jag visade honom en blid påp en brudbukett i bara vitt och det var visst inte så poppis....

• Hur gör man?

jag menar bara vita blommor... natulrigtvis grönt med... ;)

• hjartat73

Tycker du inte det är jobbigt med allt du måste och inte måste? Jag gifter mig själv med en polack, men styr och ställer precis som jag själv vill *ler*.

• Hur gör man?

Jooooooooooo... det är jättejobbigt. Vi får inte bestämma hur många gäster. En del av de som kommer känner vi inte ens och har aldrig träffat... Jag får bestämma kyrkan o kläderna, sen är det inte mycket mer...

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006