• jespers darling

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006

Hur många är vi egentligen?

Hade varit kul att kunna träffas och fika, eller bara dela med sig av erfarenheter och andra tips

Jag ska gifta mig den 1 juli 2oo6. bor i Kävlinge

Ni då?

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006
  • Puh76

hjartat73: Jo det har jag gjort..men det verkar som om man måste beställa maten genom de flesta. Har en till jag ska kolla.

Nu har vi fått tankar på att åka utomlands direkt efter vigseln och skippa festen helt...

• hjartat73

Okej...vilka har du kollat?

När jag och K kollade runt lite innan vi tog Söderslätts Bygdegård så var vi inne på ett lite ställe ngnstans mellan Malmö och Skabersjö. Kan bara inte komma på vad det heter..där fick man ta med egen mat och allt men de kunde även ordna. Fast när de skulle ordna lät det ganska dyrt så därför blev det Söderslätt för oss istället. Mysigt ställe...ska se om jag kan hitta länken eller namnet på det.

• hjartat73

Kan inte hitta länken tyvärr....och den finns inte kvar på Svedala kommuns hemsida men där finns andra festlokaler men ligger inte så mysigt som denna gjorde.

Kram

• lillabunny

Har preliminärbokat nu! Blir det som vi har tänkt oss så blir det den 27 maj! Längtar!

• ~emma~

lillabunny - kyrka eller lokal? Grattis i alla fall :)

• lillabunny

I ett litet slottskapell faktiskt...

• lillabunny

~emma~ Tack förresten!

• ~emma~

Ja det måste givetvis inte vara kyrka... tänkte mig inte för :) Ska ni ha fest på slottet sen?

• lillabunny

Ja, det blir ett litet bröllp med bara närmaste familjen (totalt 12 pers inkl oss). 4-rättersmiddag och övernattning på slottet. Ska bli mysigt!

Vart var det du skulle gifta dig ~emma~, såg att det var den 1 juli, men inte vart det var?!?

• ~emma~

lillabunny - det låter jättemysigt!

Vi ska gifta oss i Dalköpinge kyrka och ha festen på Idala gård. Ligger utanför Trelleborg. Vi har ingen egentlig anknytning till det, men föll för Idala gård och så fick det bli :)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006