Lund-Malmöbor? Bröllop 2006
Hur många är vi egentligen?
Hade varit kul att kunna träffas och fika, eller bara dela med sig av erfarenheter och andra tips
Jag ska gifta mig den 1 juli 2oo6. bor i Kävlinge
Ni då?
Hur många är vi egentligen?
Hade varit kul att kunna träffas och fika, eller bara dela med sig av erfarenheter och andra tips
Jag ska gifta mig den 1 juli 2oo6. bor i Kävlinge
Ni då?
Jespers darling!
Är den i vitguld?
Har du någon bild på den?
Låter som en kanonfin ring!
Bild skulle jag gärna också vilja se...*ler*
Jespers darling! Din ring låter jättefin!
Själv råkade jag ut för en fruktansvärd upplevelse när jag och "mannen" skulle kolla på förlovnings- och vigselringar häromdagen.
Först gick vi in på Hugo Nilsson på Södertull och fick en så hemskt bemötande att min sambo sa att vi absolut aldrig ska handla ngt av den ragatan... (sorry språket!) När jag sa hur jag önskade att mina ringar skulle se ut så bara sa hon: "Nej, usch vad fult! Nej, så kan du inte ha det!" och fortsatte i all evighet om hur fel jag hade och hur ful det skulle bli. Jag blev helt paff! Så kan man väl inte säga till en kund? Jag ska inte ha några konstiga ringar eller så.
Därefter gick vi till Harald Nilsson och fick ett lite bättre bemötande, men ändå inte så som vi kände att vi som kunder skulle känna. Jag vill inte känna mig dum och behöva ställa tusen frågor för att få bra service!
Därför gick vi sedan till MK Juvel där vi vet många som fått service och de var jättevänliga och tog sig tid med oss och gjorde minsann inte narr av mig och min drömring... Dessutom verkade det bli billigare på MK Juvel i slutändan, för de skulle göra lite av jobbet själva istället för att beställa ringen färdig.
Någon mer än jag som upplevt dåligt bemötande? Jag tappade helt sugen ett tag, men jag är så glad att min sambo övertalade mig att försöka på MK Juvel innan vi gick hem. Annars hade jag nog deppat hela helgen...
Usch vad tråkigt... ibland undrar man varför vissa väljer servicearbete till sitt yrke! Tur att ni hittade rätt till slut. Var ligger MK Juvel någonstans? Och hur ser din drömring ut?
MK Juvel ligger på Södergatan i Malmö. Ett familjeföretag och bara jättetrevliga som arbetar där.
Jag vill att min förlovningsring ska vara en alliansring med små briljanter (eller vad stenarna heter) tätt tätt i en smal skåra, ca 7-11 st. Denna ring finns redan, Stella heter den. Sedan ville jag ha en matchande vigselring med bara en sten som är lite större än de på andra ringen. Vad jag vet finns ingen sådan och det var när jag frågade om råd som hon dömde ut den totalt. Jag vet inte hur man lägger upp bilder här om man inte har ngn hemsida...och det har jag inte.
Har du hotmail kan du skapa en msn spaces-sida, ganska lätt. Men jag fattar inte varför hon dömde ut den ringen, det verkar ju jättefint?! Men men, vill de förlora kunder och rykte så... Jag ska gå och kolla in MK juvel! Just nu sitter jag och letar ringar på ebay, men det känns lite skrämmande att beställa därifrån.
Efter att ha kollat andra som visat bilder från Familjeliv, har jag nu ordnat ett eget "kryp in". Har t o m redan lagt in bilden på min ring, så att ni kan se.
www.familjeliv.se/krypin/originalet/galleri.php
Glucklich: Jättefin ring!!!
Tack! Rätt så enkel och utan krusiduller, men det passar mig!
Fin ring!
Jag vet inte hur jag vill att min ska se ut....vill ha en likadan som min förlovningsring men med ngt fint. Har provat lite alliansringar till min förlovningsring men jag tycker inte det passar.
Modell 568 www.alaskaguld.com/ om det inte kommer upp direkt klicka på förlovningsringar. Jag vill inte ha den vigselringen som sitter bredvid...inte min stil med ngt som hänger över.
Ngn som har ngt förslag?
Kramar