• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • SadPsychoBitch

och vem har sagt att vi hade sex???

• Mastermind

SPB - Ingen? Vad fick du det ifrån?

• Mastermind

Man behöver inte ha sex med någon för att man tänder på personen i fråga.

• pickolina

Jag är själv 27 år, fyller 28 i början på nästa år.... Min äldsta systerson är 14år och jag ser honom och hans kompisar som barn. Att en 27 åring vill vara tillsammans med en 13 årig liten flicka är för mig pedofili.

Ålderskillnaden idag, när du är 18 och han 32 säger jag ingenting om, för nu är du en vuxen kvinna, även om du fortfarande är ung...

Men en MAN som vill vara med ett BARN är inte helt friskt som Mastermind skriver.

• EhjärtaK = sant

Alla pedofiler har inte sex med barn!

Kriteriet för att klassas som pedofil är att man _tänder_ på barn istället för vuxna. Det som karaktäriserar ett barn (jämfört med ungdomar) är att de antingen är under 13 år eller _inte_ har kommit ur puberteten.

Jag tror att det hela är väldigt komplicerat, och jag tycker att man skall vara mycket försiktig innan man dömer ut ngn över nätet för att vara pedofil. Om SPB:s sambo verkligen skulle vara pedofil så borde han ju inte ha något intresse i henne längre (eftersom hon är vuxen och säkerligen har de attribut som en pedofil _inte_ tänder på dvs. bröst, könsbehåring osv).

• Johanna85

Jag tycker också att 13 och 27 är stor ålderskillnad, men jag skulle ALDRIG få för mig att kalla någon som jag aldrig träffat för pedofil. Det är verkligen en grov anklagelse. Men hur som helst SPB är 18 år nu och har ett lyckligt förhållande med någon som hon älskar och blir älskad tillbaka. Kan hon inte få vara lycklig i fred då?

Jag var 16 när jag träffade min m2b (bara fyra månader kvar till vi blir herr och fru *jippi*) och han var 25. Jag trodde att han var runt 22 och han trodde att jag var runt 20. Vi var vänner ett tag innan vi blev ett par och det dröjde innan vi diskuterade våran ålder och då var det ju lite försent, vi var ju redan kära! Nu är jag 20 och han 29 och ingen komenterar våran ålder längre, alla våra vänner och familj vet att vi älskar varandra.

• Mastermind

Jag vill bara styka under att det INTE var jag som kallade SPB m2b för pedofil, så ingen får för sig det.

• Pråppen

SPB - kram till dig!

Det är ännu större åldersskillnad mellan min sambo och mig, han har till och med barn i min ålder.
    Men blir man kär så blir man, och jag är tacksam för att våra familjer och vänner ser till vilka vi är, och inte vilken ålder vi har.
    Skulle det vara rätt att tacka nej till kärleken för att personen man älskar har fel ålder, ras eller kön? Det samhället vill inte jag leva i.

Tack för att vi har fått gåvan att kunna älska och umgås utan att tänka på födelsenumret först!

• Mastermind

Jag tycker det är stor ålderskillnad på 18 och 32 år, men det är ok. Hon är som sagt myndig. Men att hon var 13 när dom träffades tycker jag är fel.

Pråppen - Hur gammal var du resp din sambo när ni träffades?

• Pråppen

Mastermind

Jag var 20, han 46.

Svar på tråden varför vänta?