• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • Mastermind

Ok. Då var du ju myndig och det är ok då. Även om ålderskillnaden är väldigt stor. Du var ju ändå mogen och hade upplevt en hel tonårsperiod och fått liverfarenhet.

• SadPsychoBitch

EhjärtaK = sant
    Kan säga att jag hade bröst och hår då också. Men jag tack för ditt lilla stöd.

Och sen var det upp till mina föräldrar att besluta om jag fick vara tillsammans med honom och det fick jag!

Pråppen
    Kram till dig!

• pickolina

Jag menade inte att SPB´s sambo ÄR pedofil, det skulle jag aldrig kalla någon bara så där... Men jag tycker att beteendet är sjukligt och pedofilaktigt. Det är ett starkt ord som jag kanske inte skulle ha använt men det var så jag kände.. En vuxen man som vill vara med en liten flicka som precis äntrat tonåren är inte friskt...

• pickolina

Utöver detta faktum så är jag självklart glad att de är lyckliga tillsammans och hoppas att de kommer få fortsätta att vara det... Men det var en helt annan sak.

• SadPsychoBitch

Kan man inte fått erfarenheter om man är 13 år????

• SadPsychoBitch

Tack Johanna85! *Kram*

• Ostbågen

Jag träffade min sambo när jag var 18 och han 29.
    Kan ändå tycka att han är barnsligare än mig ibland...

Grejen är ju den att man har egentligen inget val när det kommer till kärlek. Blir man kär så blir man. I mina planer skulle jag vara singel till 30 och förverkliga min drömmar. Men det sket visst sig. Det vore ju väldigt dumt att välja bort en underbar kärleksrelation bara för att man enligt allmän åsikt bör vara fri genom tonåren, eller?

Kärlek är inget man väljer, det bara blir.

Nu får jag helt enkelt leva ett häftigt förhållande-liv och förverkliga mina drömmar tillsammans med sambon istället för själv. Men det ska nog gå det också

• pickolina

Gällande pedofiler, i ren allmänhet..

De har ofta en partner, så att säga att en människa inte kan vara pedofil pga att de har en helt vanlig vuxen relation oxå är helt fel.
    Sedan är det faktiskt även så att många som blir utsatta för sexuella övergrepp blir det från barnsben och enda tills de flyttar hemifrån, då de blivit mera vuxna.

Så att säga att det enbart handlar om barn under 13 år som inte har fått könshår osv (som tidigare skrevs) är väldigt fel.

Personligen skulle jag nog aldrig lämna mina barn i närheten av en person som nästan är 30 och blir tillsammans med en 13-åring. Inte för att personen måste vara en pedofil men beteendet är inte friskt och jag skulle aldrig ta den risken, det är det inte värt.

• pickolina

Till dig SPB, jovisst kan man ha varit med om en hel del när man är tretton. Men faktumet är att hur mogen man än må vara för sin ålder så är man fortfarande bara tretton och omogen, även om man jämför med en superomogen 27-åring. En trettonåring är fortfarande barn och en 27-åring har varit vuxen ett bra tag... Jag personligen tycker tom att 18-20-åringarna på jobbet är superomogna... Å mina syskonbarn, som är 12 respektive 14 (snart 13 och 15) är barn fortfarande. Att jag som 27 (snart 28) skulle tända på eller vilja vara tillsammans med någon i deras ålder är inte friskt och sunt beteende.

• pickolina

skulle stå 28, skulle inte vara någon smilie.

Svar på tråden varför vänta?