• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • Flickan_med_hickan

ehh det sa hon väl inte det fick henne att växa upp fortare inte att det var anledningen, men vivet ju heller inte vad det var som fick henne att växa upp

• M Magdalena

det spelar ju ingen roll vad för ngt hemskt hon fick vara med om i sitt liv, som var till orsak att hon blev tvingad till att växa upp fortare.

Bara att hon var tvungen att göra det är sorgligt. Ingen borde behöva göra det. Men sånt ser tyvärr livet ut för väldigt_väldigt många, även i vårt trygga fina välbärgade Sverige.

• Kickit

Oj vad här diskuteras.

Jag tänkte bara peta in att man nog bör gifta sig när man är förälskad. Det sa alltid min chef; gift dig när du är förälskad, väntar du x antal år bara därför att, tappar man gnistan på vägen. Giftermål ska vara spännande, precis som relationer, dessa får aldrig stagnera utan det ska brinna :)

• l i s a

*kastar mig in med huvudet före*

Flickan_med_hickan: Vart går gränsen för dig då? 12 vs 26? 11 vs 25? Eller hänger det bara på att man i vuxen ålder säger att det var helt ok och att man inte tagit skada?

Förövrigt älskar även vissa pedofiler sina offer.

Detta inte menat som påhopp av SadPsychoBitch.

• Flickan_med_hickan

ähh jag orkar inte bry mig längre

• SadPsychoBitch

1) det kanske inte var så sunt/friskt iaf att hon som 13 år söker kärlek/tröst hos en 27-åring. Hon hade blivit tvungen att växa upp mkt fortare pga problem i livet.

Vaddå kärlekströst hos en 27 åring?

2) Hon har ännu inte fått tillräckligt med distans till det som skett för att ha kunna hantera det med ro.

Jag har fått tillräckligt distans till det och pratat av mig.

Det som är nu, att hon älskar killen och de ska gifta sig är en bra sak. Men hur det började och varför det började är sorgligt. Barn ska få vara barn. Ingen ska behöva vara med om så tuffa saker i livet att de tvingas växa upp så fort.

Att jag tvingades växa upp, har ingenting med min sambo att göra.

• Frances

Uh, jag kan FORSTA att en 13-arig tjej kan bli fortjust i en 27-arig kille men att en 27-arig kille BLIR KAR i en 13-arig tjej?!

Herregud mina killkompisar kunde inte ens DROMMA om att TITTA at en 13-arig FLICKA nar de var 18! Oavsett hur 'mycket de har i bagaget'! INGEN ar vuxen vid 13 ars alder, vad som an hant dem, och man blir inte mer vuxen bara for att man har haft nagra 'killar' som man hallt hand med innan direkt.

Man har PRECIS slutat lag-stadiet och borjat 7:an nar man ar 13, det borde val for sjutton saga allt?!

Jag ryser vid tanken av att en man som ar 27 kan dras till en 13-aring, jag ar superledsen men det later ju inte normalt! Vuxna man vill val ha vuxna kvinnor, inte FLICKOR som knappt kommit in i puberteten annu?

• M Magdalena

SadPsychoBitch

OM du inte blitt tvungen å växa upp pga olyckliga omständigheter i ditt liv, hade du inte sökt dig till en så pass äldre man när du var så ung.

• SadPsychoBitch

Det har du ingen aning om?

• Mastermind

SPB - Vad är det för erfarenheter du hade som 13-åring som vi andra inte hade i samma ålder, då? *nyfiken*

Svar på tråden varför vänta?