Inlägg från: tvillingsjäl |Visa alla inlägg
  • tvillingsjäl

för er som vill gå ner 10-15kg

Får man vara med? Jag vill gå ner ca 6-7 kilo och jag och sambon har börjat med GI....vi är innen i första fasen just nu å det går ganska bra! Ingen av oss är överviktiga direkt..vi tränar rätt mycke men jag skulle ändå vilja bli av med lite överflödigt fett!!

Missypink: Ska definitivt pröva ditt recept!!

• tvillingsjäl

Oj det låter bra det! Jag ska börja träna igen när jag kört färdigt första fasen..man måste ju vänja kroppen lite..tränar du eller? Tycker du att det är lätt att hitta recept på gog GI-mat?
    Denna metoden känns bra och vad jag förstår så funkar den för många!!

• tvillingsjäl

jag var otydlig..med att träna menade jag promenader å lättare cykling osv..jag har ju oxå läst att man inte ska träna hårt under fas 1 å 2!
    Hur länge kommer du att hålla på med fas 2, tills du nått en vikt du gillar eller?

• tvillingsjäl

Missypink:

Wow vilket resultat!! Vi är ganska lika du å jag..jag är oxå kort, ca 164cm och min vikt innan jag började låg nog runt 67-68 och jag vill ner till 62 ca...så när jag hör ditt resultat så blir jag extra taggad!!

Till frukost kan det bli en halv smörgås av ett grovt mörkt bröd med ost, ägg och kanske lite keso...än så länge är det inga problem...känner att man blir törstig och det är ju för att man tappar så mycke vatten i början!

• tvillingsjäl

ett glas vin eller två är ju inte så farligt, helst rött ska det vara! Man måste ju kunna njuta lite annars funkar ingen metod i det långa loppet!

• tvillingsjäl

he he ja..det är ju lätt att det blir fler än ett glas... men det är ju bara att ta nya tag dagen efter å försöka hålla sig borta från skräpmaten!!

• tvillingsjäl

Missypink:

Jotack, det går fint!! De första 2 dagarna var jag lite påverkad av det..trött, hängig å lite ofokuserad...men det visste jag ju att det kunde hända..men sen igår mådde jag toppen! Inget problem med maten..jag har inte vägt mig..väger mig aldrig men jag känner å ser förändring..även om det bara är vatten mest!
    Min sambo hade tappat 2,5 kilo...på 3 dagar! Man vet ju att det är vatten men man vet ju oxå att det är nu den optimala förbränningen börjar...så nu ska jag börja träna igen..promenader alltså..

Vad duktig du har varit!! hur lång sa du att det tagit att gå ner?
    Du gör nog rätt att lägga om till fas 3 nu..träna mer å ät förnuftigt så kommer du att fortsätta neråt!!! Kämpa på! Måste kännas underbart att vara såå nära???

Jag ska till Stockholm om 3 veckor och shoppa en ny garderob så jag vill gå ner tills dess..då har man ju sen en anledning att hålla vikten nere, annars kan jag ju lika gärna kasta 4000:- i sjön!

• tvillingsjäl

Idag är det fredag..oj oj...min sambo fyller år idag så han fick tårta innan jag gick på jobbet å i helgen är det festligheter oxå....måste verkligen försöka hålla mig till GI så gott det går...det fungerar ju så bra tycker jag så det vore synd att förstöra något! Tips på hur man ska klara av en fest??!!

Annars går det utmärkt med GI, mår bara fint å vikten åker av...även på sambon! Det verkar ju gå bra för alla, fortsätt kämpa tjejer, det är inspirerande att läsa om er alla!

• tvillingsjäl

sweet saint:

Tack för tipset! Jag har kollat på den boken, skulle beställa den på Adlibris men då var den slut! Om du orkar får du gärna skriva ner receptet!! jag älskar ju choklad! hur är det egentligen med jordnötter, dom har väl lågt GI med tanke på det höga fettinnehållet?

Största förändringen för mig är att jag känner på kläderna att dom börjat "hänga" lite..jag väger mig ju aldrig..
    Mitt ansikte har blivit väldigt smalt..så jag märker verkligen förändringarna! Sambon har typ tappat 3 kilo..mycke vatten visserligen men man blir ju taggad till tusen!!!

Nån annan som provat Klaras Gi mat? Har ju hört att den ska vara bra! Måste försöka hitta den!!

• tvillingsjäl

LÅter kanon ju!!! Tack!! Ska absolut prova denna!! Kan man käka den under fas 2 eller ska man vänta till fas 3 tror du??

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg