• tobiasfru

nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)

Bröllopet blev både lyckat och inte så lyckat... Jag grät stora krokildiltårar hela vägen från festen till hotellet och tills vi somnade typ... Bröllopet och middagen var bra men varken mina föräldrar eller mina kompisar höll ett endaste litet tal och det hade jag förväntat mig.(men mina två systrar och min kusin höll ett tal iallafall och det var jättefint!) Och kontrasten blev så stark eftersom tobias sida höll tal på tal på tal... Sen hade grädden till tårtan fryst för att kylskåpet var paj och då blev mamma (som skulle fixa grädden på tårtan innan srevering) sur på mig och börlade anklaga mig för att inte vara förberedd och att folk väntade på tårtan för att kunna åka hem! Hur kunde hon? Hon ville få mig att tro att folk bara stod och stampade för att äntligen få åka ifrån festen... Det slutade med att jag stod inklämd i köket md hela prinsess klänningen och försökte få till tårtan med den grädden som gick att använda medans tårarna rann ner för kinderna. Min systers man åkte och köpte grädde av en närliggande resturang och min syster hjälpte mig att få iordning tårtan som blev superfin tillslut! Men då hade vi redan spräckt tidsshemat och vi var tvungna att skjuta fram vår taxi en timme för att överhuvudtaget hinna dansa. När det var dags för brudvals så funkade inte musiken som vi skulle ha så det fick bli en tryckare som utfördes medan jag kämpade mot tårarna, hur kunde allt bli såååå fel! Brudparet på tårtan som jag hade specialbeställt för att sedan spara(två sköldpaddor i marsipan som skulle konserveras eller liknande på chokladfabriken för att vi skulle kunna spara det) var det en av gästerna som åt upp ett av huvudena ifrån, trots att jag tydligt sagt att det skulle sparas! Jag var så himla ledsen när jag åkte ifrån festen så min man fick ingen sexig brud på bröllopsnatten utan en hulkande och förkrossad och framförallt BESVIKEN fru. Tillslut somnade jag alldeles rödögd och puffig. Dagen efter var mina ögonlock jättesvullna. Ja ingenting blev som jag hade planerat och tänkt mig, men sömnbristen och mina förväntningar gjorde säkert att jag var känsligare än normalt men besviken blev jag och det är jag fortfarande. Men all heder åt mina tärnor som hade ett superroligt program under middagen och som stod ut med mig under förmiddagen då jag var så stressad att jag var riktigt elak när vi gjorde oss i ordning. Och all heder åt min man som försökte stötta mig fast han själv var besviken och som inte har sagt ett knyst om att jag grät bort hela bröllopsnatten så den också blev förstörd. Tack! Nu har jag skrivit av mig lite och jag hoppas att ingen av er behöver uppleva det jag gjort./Jessica

• Svar på tråden nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)
  • Muriel

Jag skickar en stor kram! Vet inte riktigt hur jag ska trösta dig men.. försök att tänka på det som var BRA och det som fungerade på ert bröllop Din syster och hennes man verkar fantastiska! Även dina tärnor! Och din man verkar vara världens bästa, så jag tycker precis som Vansbro att du och din man ska ha en mysig weekend och skämma bort varann!

En vacker dag kommer du kanske skratta åt den huvudlösa sköldpaddan "kommer du ihåg på vårt bröllop när en gäst bet huvudet av sköldpaddan!!"

• Zozo

Klart man kan skapa förväntningar vännen! Tokigt vore det väl annars, men när nagot gar fel far man försöka ha lite distans till det hela.. Jag vet, lätt att säga...
    Men du skulle kanske tagit lite (mer?) tid innan bröllopet att varva ner och bara tänka pa er? Och lat inte folk hunsa med dig; säg TILL! Din mamma tex, skäms pa henne! Och om du vill ha nagot gjort be om det innan (som talen..).
    Att det sedan kan ga fel ända är ju möjligt, men det är trakigt att du inte kunnat njuta av det som var bra...

Lycka till med framtiden!

• oktoberlycka

Bamse kramar!!
    Som Muriel skriver - en vacker dag kanske du kommer kunna skratta åt allt detta och att någon åt upp huvudet på sköldpaddan på erat bröllop!

• Aurot

KRAM!
    Instämmer med många andra här: försök att fokusera på allt som blev fint och bra. Förväntningarna inför den stora dagen vet inga gränser och det är lätt att trilla dit och älta det som inte svarade upp mot dem.

Grattis till ditt nyblivna civilstånd och stå på dej!!

• Chilianna

Åh vad jobbigt! Förstår verkligen att du är ledsen och besviken!
    Hoppas ni får ett fint äktenskap i alla fall och va skönt att er resa var mysig!

• Flisans mamma

Åh vad tråkigt!! Jag känner verkligen med dig. Gör som någon annan sa och åk iväg och ta igen bröllopsnatten

Nu inser jag vad bra vår toastmaster är som har begärt att få alla gästers e-mail adress. Då kan han bl.a hålla koll på vilka som begärt att hålla tal och sedan pusha på några från den andra sidan om det blir lite ojämnt. Ett tips man kanske skulle göra till en egen tråd här...

• Cesimón

Beklagar verkligen men onskar er all lycka, och mer dar till, i framtiden...

Manga trostkramar fran mej och min blivande make!!

• Tovva

Men lilla gumman! Inte gör det väl nåt att de åt upp huvet på sköldpaddan! Tänk på det som nåt roligt isället. Bli inte arg nu men ärligt..vad ska du med ett par mossiga sköldpaddor till om 10 år
    Men jag var också nära gråten när jag insåg att min brudbukett var borta... men sen hittade vi den dagen därpå o har nu torkat den o.. alltså den ser helt värdelös ut. Det är roligare att titta på bilderna på hur otroligt vacker den var! Men om jag inte hittat den hade jag ju, som du, "sörjt" den idag!

O det där med tal osv.. alltså gästerna kan ju tyvärr inte alltid veta hur gärna man vill ha tal om man kanske inte hintat om det. O vissa personer har ju inte fantasin att fatta att det är otroligt uppskattat (typ jag, nnan jag gifte mig) Vi skrev faktiskt i vår inbjudan att vi hemskt gärna ville ha spex och sånt och så blev det också. Detta gjorde vi pga av att vi varit på andra ganska "torra" bröllop (men på de bröllopen gjorde vi ju inget bus för då hade vi inte gift oss och inte fattat hur gärna man vill ha sånt) men hädanefter ska jag verkligen ställa upp med sånt! Synd bara att du tänkte så mycket på det den kvällen o att det kändes ledsamt då (även om du ju säkert kommer över det.) Kram, kram, kram och lova mig att du i alla fall glömmer bort de där sköldpaddorna!

• Mad

Kan inte säga annat än att ni var jättevackra i kyrkan....
    Kram Madde

• Johanna85

Tycker så synd om dig! *kramar massor*
    De här tråkiga händelserna känns säkert jättestora nu (jag skulle säkert gråta floder om det händer på min dag) men när ni tittat på aööa bilder och tänker tillbaka på dagen så finns det nog många fler positiva saker än negativa att minnas! Du verkar ju i alla fall ha fått en helt underbar man! Och din syster och hennes man berkar vara fantastiska människor.

Kram J

Svar på tråden nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)