• tobiasfru

nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)

Bröllopet blev både lyckat och inte så lyckat... Jag grät stora krokildiltårar hela vägen från festen till hotellet och tills vi somnade typ... Bröllopet och middagen var bra men varken mina föräldrar eller mina kompisar höll ett endaste litet tal och det hade jag förväntat mig.(men mina två systrar och min kusin höll ett tal iallafall och det var jättefint!) Och kontrasten blev så stark eftersom tobias sida höll tal på tal på tal... Sen hade grädden till tårtan fryst för att kylskåpet var paj och då blev mamma (som skulle fixa grädden på tårtan innan srevering) sur på mig och börlade anklaga mig för att inte vara förberedd och att folk väntade på tårtan för att kunna åka hem! Hur kunde hon? Hon ville få mig att tro att folk bara stod och stampade för att äntligen få åka ifrån festen... Det slutade med att jag stod inklämd i köket md hela prinsess klänningen och försökte få till tårtan med den grädden som gick att använda medans tårarna rann ner för kinderna. Min systers man åkte och köpte grädde av en närliggande resturang och min syster hjälpte mig att få iordning tårtan som blev superfin tillslut! Men då hade vi redan spräckt tidsshemat och vi var tvungna att skjuta fram vår taxi en timme för att överhuvudtaget hinna dansa. När det var dags för brudvals så funkade inte musiken som vi skulle ha så det fick bli en tryckare som utfördes medan jag kämpade mot tårarna, hur kunde allt bli såååå fel! Brudparet på tårtan som jag hade specialbeställt för att sedan spara(två sköldpaddor i marsipan som skulle konserveras eller liknande på chokladfabriken för att vi skulle kunna spara det) var det en av gästerna som åt upp ett av huvudena ifrån, trots att jag tydligt sagt att det skulle sparas! Jag var så himla ledsen när jag åkte ifrån festen så min man fick ingen sexig brud på bröllopsnatten utan en hulkande och förkrossad och framförallt BESVIKEN fru. Tillslut somnade jag alldeles rödögd och puffig. Dagen efter var mina ögonlock jättesvullna. Ja ingenting blev som jag hade planerat och tänkt mig, men sömnbristen och mina förväntningar gjorde säkert att jag var känsligare än normalt men besviken blev jag och det är jag fortfarande. Men all heder åt mina tärnor som hade ett superroligt program under middagen och som stod ut med mig under förmiddagen då jag var så stressad att jag var riktigt elak när vi gjorde oss i ordning. Och all heder åt min man som försökte stötta mig fast han själv var besviken och som inte har sagt ett knyst om att jag grät bort hela bröllopsnatten så den också blev förstörd. Tack! Nu har jag skrivit av mig lite och jag hoppas att ingen av er behöver uppleva det jag gjort./Jessica

• Svar på tråden nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)
  • Trollvinter

Oh, stackare! *Bamsekramar till dig*. Men, återigen som alla tidigare sagt - du verkar ha en underbar man och jag är helt övertygad om att ni tillsammans kommer att skratta åt detta när ni fått lite distans till det! Pyssla nu om varandra ordentligt och försök glömma bort det tråkiga!

• Anna25

När det gäller tal ser jag dem bara som en bonus. Nu vet jag i och för sig att min pappa kommer att hålla tal, för han älskar det, men jag har inga förväntningar på de andra. Många tycker det är oerhört jobbigt att hålla tal, min mamma kommer aldrig göra det tex. och jag vill att mina vänner ska kunna njuta av festen utan att känna sig pressade. Jag vet var jag har vänner och släktingar ändå, på hur de ställer upp för mig annars. Jag skulle aldrig hinta om att folk ska hålla tal, för då förloras ju överraskningsmomentet och jag vill inte att de ska hålla tal för att de känner sig tvingade. Tyvärr handlar bröllop lite för mycket om "uppvisning" inför andra, ¨men man kan inte mäta sig själv utifrån hur många vackra ord man får från andra under middagen. Jag förstår att du är besviken, men släpp det, du verkar ju haft många människor som ställt upp för dig kring den stora dagen! Din mamma agerade helt klart fel, men det var säkerligen på grund av nervositet!

• Nickolina

tobiasfru...

inte alls för att vara elak...men det kan låta illa. yttrycket krokodiltårar betyder falska tårar. Inte jättebra att använda...kan uppfattas oerhört fel. Vet en journalist som fick mycket skit efter att ha skrivit att folet grät krokodiltårar efter Anna Linds död....hoppas att du inte blir sur.

• Lantisbruden

Min tärna höll inte tal på mitt bröllop och det blev jag oerhört besviken på. Vi har kännt varandra sen 1984 så det blev jag verkligen ledsen för Sem blev det ingen bröllopsvals eller dnas alls.. Skulle vilja göra om hela festen men det går ju inte... Förstår dur du känner dig! KRAM!!

• Anna25

Jag tycker synd om era kompisar som ni ställer så stora krav på! Att hålla tal kan inte KRÄVAS av en, tycker jag! Lantisbruden, om det var så viktigt för dig skulle du väl förklarat det för din tärna i förväg. jag tänker berätta för min tärna vad jag förväntar mig av henne, men tal är inte en sådan sak.

• Mad

Anna 25,

Är en bra sak att berätta för sin/sina tärnor vad som förväntas men det är ju inte säkert att budskapet går fram om vad man förväntar sig.

• leson76

Stackars!!!!

Du ska se att du istället får ett långt och lyckligt äktenskap istället!!

Du skriver inget om någon bröllopsresa...har ni en sådan framför er hoppas jag verkligen att du får ta igen allt där OCH du har ju hela livet på dig att vara sexig för mannen din ;)

Din mamma måste varit stressad och haft superdåligt samvete som kläckte ur sig en sån groda. IUH

• pirr i magen

kram på dej tjejjen !!
    usch va hemskt att det inte blir som man har tänkt sej....när man har längtat å drömt så länge. Jag tycker så synd om dej å det känns så orättvist att inte alla får har fina bröllop. Men du har i alla fall fått din drömprins !! nu är du hans fru!!! Jag tror att ni kommer att ha världens bästa äktenskap å tycker att ni ska åka på en myshelg eller myssemester å bara kramas å fira att ni faktiskt har gift er !! jättekram !!

• Gettingmarried

Tycker att det fokuseras på lite fel saker. Vad handlar egentligen ett bröllop om? För mig handlar det om mig och min älskade - och vår kärlek. Om det blir fel musik till valsen eller om nån inte håller tal - so what! Det är väl bara att titta varandra i ögonen och dansa utan musik!! Det ska vara en lycklig dag!

• Mattiaslover

En bra lösning som vi använder oss av är...att trycka ut ett skritiligt papper på vad som förväntas och vad det innebär att vara tex. tärna osv. vi har använt dom som ligger här på bröllopstorget.

• Anna25

Gettingmarried - Håller med dig helt, lite det jag menade innan när jag skrev!

Svar på tråden nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)