~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Yuuuu, i dag har jag kännt mig sååå tjock!
Fattar inte varför jag inte kände så igår...
För då var jag ju lika fet ju...!
Nä imorgon bitti måste jag ut på låååångpromenad å bränna fett!!!
Yuuuu, i dag har jag kännt mig sååå tjock!
Fattar inte varför jag inte kände så igår...
För då var jag ju lika fet ju...!
Nä imorgon bitti måste jag ut på låååångpromenad å bränna fett!!!
Nope, det är JAG f.d Liza77!
Blev såååå trött på mitt gamla nick, så jag bytte i går!
3 kg - GRATTIS!!!! Bara 8 kg från ditt första delmål !
Du gjorde rätt som unnade dig den där muffinsen & inte något mer! Bra gjort!
Jag förstår att du väntade dig mer efter en ren kur, men kämpa på!
*Kraaaamis* /Liza
Ann-ie>> Tack för ditt peppande... Men just nu känns det TUNGT!
Visst är det lätt att gå ner & äta rätt och motionera och allt när allt runtomkring en är "normalt"... Tyvärr så är det inte så för mig just nu.
Fick just ett JÄTTEjobbigt samtal från en smått panikslagen syster... Min pappa hade varit tvungen att åka in på sjukhus nere i Spanien i kväll... Varför?
Jo, min mamma har haft ett förhållande bakom hans rygg och det har hon berättat nu! Vi skyller ALLT som händer med pappa på HENNE just nu! Har sååå mörka tankar om henne... *jobbigt*
Orkar inte tänka på points eller något annat just nu... Det enda jag tänker på är min lilla stackars pappa!
Förstår du mitt svammnel? *sorry*
Borde såklart gå och lägga mig för jag skall upp tidigt... Men ändå sitter jag här! Var kanske tvungen att få ur mig allt?!
Kanske är allt bättre i morgon? Hoppas iallfall det...
Mmmm, jag vet... Det är nog bäst att prata när det kommit hem igen i MARS!
Det konstiga är att jag inte kan föreställa mig mamma otrogen... Hon som är ett sådant "helgon". F-n vad besviken jag är! Fastän jag inte har ngn direkt anledning... För det är ju mot pappa hon varit otrogen!
Jag tror att det inte spelar ngn roll hur gamla "barnen" är när ens föräldrar skiljer sig...
För när en förälder plötsligt gör något hemskt mot den andre föräldern så drabbar det alla i familjen. Då spelar det ingen roll om dottern är 28 eller 8 år. Alla blir ändå sårade i slutändan.
Jag hoppas också att pappa blir bra. Han har hjärtsvikt så det är klart att man är extra orolig nu när läget är som det är!
Jag vill ju egentligen inte ta någons sida, men här handlar det om ett sååå solklart "fall".
Jag vill aldrig mer träffa mamma!
Skall jag åka ner till dem tycker du?
Och förresten, TACK!
Carma>> Jag skall inte skriva "jag vill adrig mer träffa mamma" igen, ok?!
Jag vet ju inte hur det känns när en föräldrer går bort - så jag är ledsen om jag uttryckte mig hårt !
Jag är i valet & kavlet om jag skall åka ner till dem eller inte...
Guuud vad svårt!
Kostar ju en hel del, och det blir ju absolut INTE någon semester trots resan.
Sedan så vet jag inte vad jag skulle kunna göra för dem där nere...
Inte så kul att se mamma trycka ner pappa psykiskt för varje dag som går (enligt min syster). Kanske kan jag ge mitt stöd & min omtanke hemifrån lika bra??
Jag hopppas också att det löser sig -men jag förstår inte hur...
Nu är jag på g igen!
Har hållit mig från allt onyttigt trots att jag varit jätteledsen & deppig - duktigt !
Jag har varit ute & gått både morgon och kväll (blåsigt)!
Hoppas på -1kg nästa onsdag!!!
UPPDATERAR
Startvikt: 86,2 kg
Vikt just nu: 80,3 kg
Viktnedgång: -5,9 kg
~~Viktdagbok~~
Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg
Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
Vecka 41: Ingen vägning = mens (+1 kg)
Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
Vecka 46: -1,6 Vikt: 80,3 kg
Vecka 47: Ingen vägning = mens (svullen)
Vecka 48:
Vecka 49:
Vecka 50:
Vecka 51:
Vecka 52:
Vecka 1:
Vecka 2:
Vecka 3:
Vecka 4:
Vecka 5:
Vecka 6:
Vecka 7:
Vecka 8:
Vecka 9:
Vecka 10:
Vecka 11:
Hej Ann-ie!
Tack... Det värmde !
Jag har pratat med pappa mkt de senaste dagarna... Per telefon då de bor i Spanien just nu...
Kanske mest lyssnat & inte varit så mkt "dotter" utan mer som en vän... Och tårarna har flödat !
Men pappa har bestämt sig. Han vill skiljas eftsersom mamma sårat honom sååå genom att ha ett förhållande bakom hans rygg. En riktigt snaskig historia som jag tyvärr vet mkt detaljer om!
Men jag vet ju att det inte är mot mig hon gjort det, utan mot pappa. Men det gör ont ändå!
Tänker mkt på hur det kommer att kännas att träffa mamma när hon kommer hem till Sverige igen (i vår). Och ur det kommer kännas när de skiljer sig & säljer barndomshemmet... Men, men sånt är livet!
Mitt VV:eri har väl legat nere sde sista dagarna. Men jag har promenerat varje dag & inte ätit mer än några points för mkt. För jag vill INTE ge upp VV:arna! Det är det enda _normala_ i mitt liv just nu!
I morgon skall jag försöka komma ut på morgonprommis. Men det beror på hur bra jag sover i natt...
Kram /Liza
Hej Ann-Sofie!
Jag har som sagt legat lågt med att räkna points senaste tiden men jag komiaf väg på Viktväktarna i kväll... *duktig*
Och vet du vad?
Jag hade gått ner 1,4 kg !
Är sååå glad!
Pappa mår ok, men han har bestämt sig för att lämna mamma. Hon kan då absolut inte förstå varför & vill få det till att det är HAN som lämnar henne... *arg*
Jag vill såklart att han kommer hem,och det blir troligen så... Men han måste ordna med bostad & så först!
Det som jag är mest rädd för nu är att han ångrar sig och går tillbaka till henne av rädsla för att bli ensam...!
Tack för sitt stöd!
Nu kämpar vi på mot våra "julmål", eller hur?!
Jag VÄGRAR att ge upp bara för att det kommer lite jobbiga saker i vägen...!!!
Kram /Liza
UPPDATERAR:
Startvikt: 86,2 kg
Vikt just nu: 78,9 kg
Viktnedgång: -7,3 kg
~~Viktdagbok~~
Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg
Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
Vecka 41: Ingen vägning = mens (+1 kg)
Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
Vecka 46: -1,6 Vikt: 80,3 kg
Vecka 47: Ingen vägning = mens (svullen)
Vecka 48: -1,4 kg Vikt: 78,9 kg
Vecka 49:
Vecka 50:
Vecka 51:
Vecka 52:
Vecka 1:
Vecka 2:
Vecka 3:
Vecka 4:
Vecka 5:
Vecka 6:
Vecka 7:
Vecka 8:
Vecka 9:
Vecka 10:
Vecka 11:
Hej Ann-ie!
Jag har hållt på i huset som vi renoverar hela helgen och alla kvällar sådärför har jag inte varit inne på BT på ett tag.
Det beror absolut INTE på nått su skrivit - du skriver ju bara gulliga &
saker !
Har du börjat med din kur nu? Kör du ren kur eller?
Jag har nog gått upp lite, får svar på det i morgon på VV. Men jag är redo att ta nya tag igen!
Även fast det blir en hel del hämtmat då vi renoverar även i fortsättningen...
Du då? Känner du dig jätte motiverad nu innan jul?
Jag är inte lika "på" som jag var ibörjan om jag ska vara ärlig... Skulle behöva en resa t.ex för att sporra mig till att bli smal...
Skriver mer i morgon!
Kram på dig!