• LizaGBG

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Charlie>> Vad du är hurtig då!
    Själv har jag ett tränignskort liggade.... Kostar bara en massa, även då jag inte utnyttjar det... Men jag känner mig för TJOCK för att stå och svettas bland alla smala/normalviktiga människor... Fastän jag såklart borde gå till gymmet just pga att jag INTE är smal... Grrrr!
    Vad tränar du?

• LizaGBG

Charlie, jag har årskort på SATS, men jag skall säga upp det innan den sista januari. Känns onödigt att betala när jag ändå inte vågar gå dit och träna .
    Jag tränade på F&S på Hamngatan i Gbg på mina "smaldagar"... Alltså för 5-6 år sedan. Skall kolla vad de har för pass -och kika in där i morgon!
    Bra idé med F&S, för där är som sagt lite mer "blandat" och inte bara smala, vältränade människor .

Hoppas att det gick bra på spinningen - fatta vad många kalorier du brännt!
    Vilken dag väger du dig? Du har säkert gått ner en massa efter all träning !
    Jag MÅSTE oxå komma i gång med någon träning... Tills dess "powerwalkar" jag bara!

Penny28, välkommen!
    Du är ju på god väg till din målvikt! Verkligen bra gjort! Själv har jag en massa kilon kvar att gå ner *kämpar*
    Tänk vad kul att titta nöjd på bröllopsfotot sedan.. Kämpa på!

• LizaGBG

Charlie>>
    Åhhh, vad mkt du gått ner på bara några veckor !!!!
    Håller med "hellre 5 kg från målet än 15 kg"... Önskar att jag hade samma inställning - för mig är det likosm "allt eller inget" eller "moffa eller svälta" inget mellanting här inte !

Skall såklart peppa dig i mål, om du vill?!! När gifter ni er?
    Vi gifter oss inte förrän hösten 2007 - men det skulle vara kul att vara smal till i sommar då vi precis köpt hus 50 m från stranden... Mao en mardröm om man är tjock !

I dag var jag ute och promenerade vid havet i 1,5 timma... Oj, vad det blåste!

• LizaGBG

Ja, det finns ju som sagt en _anledning_ till att man sitter här överviktig som sagt. Jättesvårt att bryta så invanda beteenden som att "moffa" tycker jag. I bland så skulle jag behöva lås på kylskåpet ju!
    Det är en klar framgång att bara äta EN chokladbit och inte hela kakan (eller flera kakor..)Bra gjort!

På sju månader, eller 28 veckor, så hinner du ju gå ner en hel del tror jag... Eran bröllops är ju verkligen ngt att kämpa inför... Guuud vad kul!!!! Hur länge har ni varit ett par? Och hur gammal är du förresten?
    Jag är 28 år, blir 29 i mars... *whiii*
    Jag och min sambo Hannes har varit i hop i 7 år ...

Ja, vi har verkligen köpt ett hus med ett drömläge - är supernöjda!
    Vi hörs!
    Kram Liza

• LizaGBG

Penny>>
    Det låter som en tokbra idé... Små förändringar blir stora i långa loppet !
    Jag satsar på MINST 30 min promenad/dag. Men jag tränar inget annat just nu...
    Vad tränar du? *nyfiken*
    Jag har sagt upp mitt kort på SATS i dag -skall köpa ett på F&S i morgon i stället.

• LizaGBG

charlie>>
    Jag har inte köpt ngt nytt träningskort ännu... Men i dag ska jag på ansiktbehandling - såååå skönt!
    Tar en promenad dit & hem igen...
    Det får bli dagens motion, men i morgon skall jag kika in på Friskis & Svettis & kolla på vad det finns - jag lovar !
    Men det lutar åt spinning & kanske pilates som avslappning...?
    Svettas på !

• LizaGBG

charlie>> Jag fattar precis vad du menar med att hamna längst fram & i mitten på ett pass...
    Jag AVSKYR speglar på gymmet oxå!!!
    Och min värsta skräck är att hamna längst fram så att alla ser min häck guppa hela passet *whiiii*
    Därför brukar jag klämma mig in FÖRST i lokalen och ta en plats lååååångt bak. Och helst vid sidan så man slipper speglarna.
    Men vi jobbar ju med att gå ner i vikt för att kunnna stå där längst fram på passet, eller hur ?!!
    Du är skitduktig som sliter så iallfall...

Ja, ansiktbehandlingen var SKÖÖÖÖN! 1,5 timmas total avslappning... Synd att det blir så sällan bara. Det blir ju lite prioriteringar nu när man är husägare... Tyvärr! Fastän det såklart är underbart att bo fint vid havet.

GRATTIS till de lösa jeansen! Vilket resulatat! Snart får du köpa nya i en tum mindre... Det är du verkligen värd!
    Själv så har jag fått på mig mina Replay-jeans som jag köpte innnan jul. Men de är INTE lösa - utan toktajta! Skall eg vara "baggy", nåja...
    Jag vill ha 29-tum och har just nu 32 eller 33 (beroende på märke/modell).
    Du då?

Vi hörs!
    Kram Liza

• LizaGBG

Ann-ie>>
    Du är välkommen tillbaka när du får tid över... Lycka till med festen & jobbet !
    Å du... GRATTIS!!!

Kram Liza

• LizaGBG

Klart att du ska gå på passet!
    Tänk bara på alla snygga jeans...

Å du... Så seriös som du är med träningen så kommer du snart behöva shoppa en hel del !
    Ha så kul på spinningen! Vi hörs...

Kram Liza

• LizaGBG

Chocolate chip cookie>> Varmt välkommen till våran lilla peppnings-tråd !
    Men du får nog byta nick för att inte sabba mitt godis-förbud, hihi!

Jag har oxå åkt jojo upp & ner på vågen de åren... Var som minst nere på 65 kg & som mest har jag vägt 89 kg... Vilken skillnad - och man har ju jeans i ALLA storlekar !

Vill gå ner till typ 64 kg & väger just nu 79 kg... En bit kvar mao - kör VV oxå men är inte på mötena mer än varannan vecka. Skall bli duktigare på det - jag lovar!
    Kämpa på - det går ju tokbra för dig!

• LizaGBG

charlie>>
    GRATTIS!!! Du är ju stjärnan här i tråden...
    Så mkt har jag ALDRIG gått ner på en ynka vecka - Tips tack !

Måste kila till bussen nu... Hörs senare!

• LizaGBG

charlie>>
    Ta det bara lungt & passa på att vila upp dig - annars blir man oftast bara sjuk igen... Jag vet, eftersom jag ofta var tillbaka på mitt förra jobbet ngn dag för tidigt & dessutom smittade ner alla...
    Skönt att bli lite uppassad av sambon oxå, eller hur ?!

Här kommer ett te-tips---> Jag köpte jättegott (grönt) te i dag, "Grönt & Skönt"... Annars är ju min favvo "Rabarber & Grädde" supergod!
    Vilken är din favorit?

Krya på dig!
    Kramis Liza

• LizaGBG

Kikar in en snabbis på fika-rasten ...
    Kul att det går såååå bra för er båda! Jag har bara gått ner 0,5 kg ... MÅSTE gå ner några kilon, för om 5 veckor ligger jag på stranden!
    Ska skippa spårvagnen och ta en låååååångpromenad hem efter jobbet - duktigt vaa ?!

Vi hörs senare...
    /Liza

• LizaGBG

Hej charlie!
    Jag ska bara åka ner och hälsa på min pappa & lillasyster på Teneriffa en vecka... Så det är ingen "riktig" semester. Jag & sambon skall däremot åka på en mysig solsemester i november till Aruba eller Borneo... DÅ skall jag iaf vara i form!!!
    Har hittat en tokfin baddräkt från panos - skall köpa den i morgon! Annars gillar jag mest bikini - men jag vill INTE visa magen i nuläget.
    Vilken bikini blev det? *nyfiken*
    Jag mätte mig när jag började VV, så jag skall mäta mig senare (efter jobbet) och se om det har hänt nått... *hoppas*
    Mår du bättre i dag?
    Kram Liza

• LizaGBG

Halloj!
    Jag mätte mig i går kväll...
    Vet du vad?
    Midjan -10 cm, och höfter -6,5 cm & överarmarna -5 cm!!!
    Gissa om jag blev glad?!
    Såååå glad att jag rusade till NK innan stängningsdax & brände 900 kr på en ny baddräkt... Svart såklart !

Ja, det ska bli skönt med lite sol & värme... Min syster är bosatt i Spanien (sambo med spanjor) & pappa (1/2 spansk & 1/1 svensk)jobbar där nere sedan 5 år tillbaka.
    Det ska bli jättekul att shoppa med min syster & umgås med pappa... *längtar*
    Min sambo stannar dock hemma denna gång för det nya köket till vårat hus levereras samma vecka...

Åhh, bröllopsresa... Vart funderar ni på att åka? Och har ni tänkt att åka direkt efter bröllopet?
    Vad mysigt!

Nu ska jag jobba lite - snart helg!!!
    Vi hörs!
    Kramis Liza

• LizaGBG

Oj, jag skrev visst lite fel:
    Pappa är 1/2 spansk & 1/2 svensk
    såklart !

• LizaGBG

Hallå tjejer!
    Jag är på inköpsresa hela veckan, så jag återkommer på fredag...
    Kul att det är sådan aktivitet i tråden - här kämpas det minsann !
    Ville bara kika in & säga "hej"!
    Kram på er & go´ natt!
    /Liza

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg